Iklan Penaja 1

Picture

Khamis, Julai 16, 2015

HOT!! : YB KHALIB SAMAD NASIHATI KETUA ULAMA PAS.


 
Ahli Parlimen Shah Alam, Khalid Samad berkata Ketua Dewan Ulama PAS, Datuk Dr Mahfodz Mohamad tidak perlu mengungkit sumbangan memenangkan kumpulan progresif parti itu sebelum ini.

Ini kerana, kata bekas anggota jawatankuasa pusat PAS itu, kumpulan progresif juga turut menyumbang tenaga untuk calon-calon mereka di kawasan lain.

“Tidak patut ungkit mengungkit, habis pahala saja,” katanya ketika dihubungi Malaysiakini.

Khalid berkata demikian ketika mengulas kenyataan Mahfodz yang mengingatkan pemimpin progresif parti yang berhasrat meninggalkan PAS agar tidak lupa pada sokongan anggota yang bekerja keras dan menyumbangkan wang ringgit bagi memenangkan mereka dalam pilihan raya.

Mahfodz turut mengingatkan bahawa kemenangan kumpulan progresif bukan dari hasil titik peluh mereka sendiri sebaliknya daripada sokongan semua pihak, termasuk Presiden Datuk Seri Abdul Hadi Awang.



Sementara itu, ADUN Hulu Kelang Saari Sungib berkata anggota PAS seolah-olah terperangkap di dalam satu “doktrin ulama sentiasa benar” dalam membuat keputusan dan kenyataan.

Malah katanya tidak timbul soal ungkit mengungkit yang dibangkitkan oleh Mahfodz kerana katanya dalam pilihanraya umum lalu, beliau turut menyumbangkan wang simpanan peribadinya dalam kempen rakan-rakan dan dirinya.

“Memang dalam pilihanraya ada orang beri sumbangan nasi bungkus, pasang bendera… tetapi dalam DUN memerlukan RM100,000 sejak pilihanr aya umum lalu, bagaimana mahu dapatkan duit, sayalah, duit simpanan sikit, kawan-kawan dari NGO.

“Kita (anggota PAS) terperangkap di dalam satu doktrin ulama seolah-olah di bawah kepimpinan ulama semua betul,” katanya.

mk

13 ulasan:

  1. Seorang pemimpin yang berpandangan jauh dengan wawasan untuk kedepan bukannya pandangan jumud dari seorang ulama yang kononnya maksum dari segala kesilapan.

    BalasPadam
  2. Org jahil agama, hanya nampak dunia semata2, perkiraan agama nanti dulu, xsesuai lg katanya, sama seperti amno..bgsla G18 keluar segera..sy sarankn masuk dap shj xperlu rosakkn islam.

    BalasPadam
    Balasan
    1. hahahha..orang-orang yg macam kamulah yg rosakkan islam,kamu ingat kamu sucika!!ulamak2 kamu mengajar kejar dunia!! mana maruah agama islam kamu..bila masih nak berkawan dgn PKR dulu hari2 kamu kata ketuanya perempuan tak layak..dan barua..Siapa barua sekarang, siapa yg mengejar dunia yg tak seberapa ni!!!kenapa orng2 kamu di penang masih melikut ditepi gantang menharah belas dari cina kapiaq.Doktrin taat ulamak membuta tuli...ini bukan ajaran agama yg suci murni... Berbaliklah pada ajaran rasulallah..di mana amalannya sebagai ikutan..

      Padam
    2. dunia semata2 ????

      bukankah dunia ini jambatan ke akhirat? segala kerja buat kita yg baik dn manafaat dn sesuai dgn syarak adalah ibadah. takkan sia2 walau sebesar zarah

      pemikiran mcm kau ni adalah SECULARIST ISLAM ... umno memisah dunia dn politik, kau memisah agama dan kehidupan

      mana kau tau khalid samad jahil agama? mana kau tau hj hadi nampak akhirat saja? mana kau tahu harun din boleh nampak jin?

      kau menilai luaran saja sedangkan menilai luaran adalah cara org buta hati.

      kenapa pula G18 keluar PAS maka islam rosak. kau mcm umno la.. menentang umno bermakna menentang melayu. kau anggap PAS itu islam, maka apakah agama Nabi saw dan sahabat2 rdh yg bukan ahli PAS?

      silap2 cara kau yg rosak akidah tau tak.

      pi belajar lagi, jgn belajar dr kitab semata2 . belajar dgn mata hati yg ikhlas

      jgn belajar dgn serban seseorg atau kelulusan seseorg, belajar dr akhlaknya kerana Nabi saw membawa akidah dan akhlak yg mulia, bukan sebakul ijazah

      sebagai org yg tidak tinggi ilmu nya maka aku layak label kau DUNGU, jgn jawab sebb kau nk jwb aku yg tk tinggi ilmu ni, malu lah kt diri sendiri.

      anywa selamat hari raya maaf zahir batin

      Padam
    3. memandangkan PAS tknk dunia dh, maka wajib kita tidak mengundi mereka takut mereka terikat dgn dunia. nnti kita disalahkan jika mereka tkdpt redha Allah. mana kau tau cara PAS sekarang dpt redha Allah ?

      dan PAS wajib keluar dr sistem pilihanraya berparlimen kerana ia dunia semata2.

      dan haram utk PAS berbaik2 dgn umno kerana umno parti politik pilihanraya yg terikat dgn dunia



      Padam
  3. Kalau na cari keredhaan ALLAH SWT saja ta nak Putrajaya.Kuasa mengubal undang-undang ta penting ta perlu jadi parti politik. Jadi NGO aje, tabligh, pendakwah bebas.Jgn jadi penghalang

    BalasPadam
  4. Ku merindui kepimpinan TGNA......seakan setelah pemergian TGNA bala menimpa kepimpinan dalam PAS. Penyokong dan ahli PAS yg dibawah bagai kapas terumbang ambing ditiup angin....tak tahu nak bertenggek dimana....pemimpin dok bergaduh siap keji mengeji sehingga hilang ikhwan sedangkan kita sesama muslim....

    BalasPadam
  5. setelah tgna tiada haji hadi and the gang mula tunjuk belang!

    selamat tinggal pas, seharusnya kamu melangkah kedepan tapi buat u turn ke

    era 60'an @ 70'an lagi dah

    BalasPadam
  6. Dalam kepala dia cuma ada Putrajaya, Putrajaya dan Putrajaya. Dia sanggup jadi hamba DAP sekular asalkan hadiahnya Putrajaya. Hahaha.. Tolak UMNO, tolak DAP.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Aku sebagai non partisan lagi yakin GHB daripada pas. pas parti jumud, penipu, tak ada perancangan

      Padam
  7. TGNA ikram DAP dan aku nampak rasa dihati kecilku org bukan Islam dah mula nampak dan hati semakin lembut untukm emahami Islam dan makin menghampiri Islam, kena hari bulan & tahun dengan kehendak Allah, Allah AMKAN HIDAYAT PADA MEREKA KERANA Allah PANDANG PADA KEIKHLASN NIAT. aKU RASA INILAH MAKSUD YG DIBAWA TGNA; muga Allah mencucuri rahmat ketas rohnya' Bila naik saja Tuang(ponteng) Pressideng suasana zulmat (kegelapan ) mula berkelabu dan kemuncak selimut kegelapan mata hati dari dimasuki cahay Iman adalan ketika muktamar pus. Cara dakwah pada org beriman adalah dengan usaha keatas hati hati lemah lembut ajak kepada sembahyang berjemaah dan cara dakwh pada bukan Islam ialah dengan cara ikut tiru cara akhlak nabi dan bukannya branding pil kuda/jebon/barua.......

    BalasPadam
  8. Inilah dinamakan "Politik Selak Kain", "Hang Selak Kain Aku, Aku Selak Kain Hang Pulak", bertujuan untuk menonjolkan aib masing-masing.

    BalasPadam
  9. UMNO tak salah guna ugama bagi dapat undi. UMNO dalam diam guna kuasa politik bagi buat beribu masjid dan surau islam, buat bank islam, tabung haji islam, mahkamah syariah islam, universiti Islam, universiti alquraan islam, institusi zakat islam, institusi ugama islam, tabung haji islam, kelas fardu ain islam disekolah, matapelajaran ugama islam disekolah dan diuniversiti, ilmu islam, kelas tajwid islam di TV. Banyak lagi kemudahan yang disediakan bagi memenuhi tuntutan islam seperti pertahanan, kesihatan, kebajikan, keselamatan, ekonomi, pekerjaan. pendek kata semua ada UMNO buat. PAS hanya cakap retorik. cakap benda tak buat berdosa tu, tuhan murka. Menafikan nikmat diperolehi hasil sumbangan pihak lain dipanggil kufur nikmat dan zalim.

    BalasPadam

Komenlah dan berhujahlah dengan baik...

Iklan Penaja 2

Hasil carian imej untuk bisnes mudah

Catatan Popular Mingguan

Senarai Blog...Geng

Popular Posts

Iklan C

Blog Archive