Rabu, Julai 22, 2015

ISU BAIAH : YB KHALIB SAMAD CABAR PAS PUSAT..

 Khalid Abdul Samad
KUALA LUMPUR - Bai'ah atau sumpah janji setia bukan satu masalah besar kepada kumpulan progresif Pas yang menyertai parti baharu, Harapan Baru (HB).

Demikian kata Ahli Jawatankuasanya, Khalid Samad sambil mengulangi desakannya supaya Pas Pusat mengeluarkan pendirian rasmi mengenai perkara itu.

"Bai'ah bagi kami ianya tidak merupakan satu masalah dan saya berkali-kali mengharapkan Pas Pusat akan mengadakan mesyuarat dan satu pendirian yang rasmi dikeluarkan.

"Sekarang ini banyak sangat pandangan dan pendirian (pemimpin Pas), biar ada pandangan rasmi, kemudian mereka kena hantar surat kepada kami dan kami akan respon setelah menerima surat itu," katanya kepada pemberita pada Majlis Sambutan Aidilfitri di pekarangan bangunan Parlimen, di sini, hari ini.

Beliau berkata demikian mengulas kenyataan Ketua Pemuda Pas, Nik Mohamad Abduh Nik Abdul Aziz semalam yang mengingatkan wakil rakyat Pas bahawa mereka tidak boleh melanggar bai'ah jika berhasrat meninggalkan parti.

Katanya, calon atau wakil rakyat Pas telah menerima amanah daripada parti sebagai wakil rakyat dengan janji setia memegang amanah bersama parti Islam itu.

Sehubungan itu, Nik Abduh mencabar wakil rakyat Pas yang mahu melanggar sumpah itu supaya mencari fatwa yang membenarkan pelanggaran bai'ah itu dilakukan.

sh

3 ulasan:

  1. Semua ini kerana DIA
    1.dia fitnah calon pkr sbg penjual pil kuda?
    2.dia hina presiden pkr konon tak ada kelayakan jadi mb?
    3. dia cuba hasut azmin dgn jawatan mb?
    4. ahli pas buat solat hajat nak kekalkan kahild sbg mb walhal org tua tu sengaja tinggal solat? org yg istiqimah dlm solat mohon pd Allah swt supaya kekalkan org munafiq jd pemimpin dia?
    5. ahli mendoa laknat pemimpin2 pro?
    6. ahli mengeboo pemimpin2 pro?
    7. ahli2 memijak gambar2 pemimpin2 pro?
    8. dia gagal bentang ruu dlm mesyuarat pr wlpn dah janji?
    9. dia dan penyokong2 melabelkan pemimpin2 pro dgn pelbagai gelaran haram dan tak Islam?
    10. masih lagi bertahaluf siyasi dgn dap di Selangor?
    11. pas yg masih bertahaluf siyasi berlaku khianat?
    12. dia selalu ponteng sidang parlimen?
    13. dia mencanangkan hudud Allaha swt tapi tak ada satu hudud pun dlm ruu yg nak dibentangkan diparlimen yg DIA ponteng?

    dan banyak lagi...AKU MEMERHATI KEHAIRANAN KELAKU MEREKA

    BalasPadam
  2. Ulama PAS such dah. Put put pui

    BalasPadam
  3. pendapat aku lah

    boleh je baiah, tak salah

    tapi janganlah buat macam 2

    BalasPadam

Komenlah dan berhujahlah dengan baik...

Senarai Blog...Geng