Iklan Penaja 1

Picture

Rabu, Julai 01, 2015

ANALISIS : PAKATAN BARU AKAN PERINTAH MALAYSIA..


Image result for PAKATAN

ramziredang

PRU 13, semua bandar di malaysia PR menang kecuali Johor Bharu dan Kangar. Di Kelantan semua pekan utama PR menang kecuali Air Lanas(Jeli), Galas(Gua Musang) dan Kok Lanas (Kota Bharu). Rumusan: pengundi bandar bermaklumat, berubah kepada PR.

Rumusan: Facebook, twitter, media elektronik memainkan peranan penting. Rumusan: Bukan melayu total menolak BN. Di bawah saya sertakan fakta ringkas supaya mudah difahami tanpa ayat panjang panjang.


Kelantan

1. PRU 13 dari 33 kerusi di menangi PR, 14 telah mengalami kemerosotan majoriti.

2. Kok Lanas merosot -71%, gual ipoh -16%,selising -87%,air lanas -94%,dabong -59% (semua ini kawasan kalah)

3. Manakala kemerosotan majoriti di kawasan PR menang: kelaboran -5%, tendong -41%, chetok -26%, tawang -5%, jelawat -90%, bukit panau -11%, kemahang -26%, limbonngan -36%, gaal -65%, pulai condong -40%, temangan -12%, mengkabang -44%, guchil -51%.

4.Jumlah keseluruhan kawasan merosot adalah 17.

5. Ini tidak dikira kawasan yang majoritinya 'posible' kalah iaiu majoriti rendah.

6. Jumlah yang saya kira majoriti yang tidak selesa adalah 21 kawasan.

Value added services

1. Banjir rakyat menderita, rumah lambat, kerajaan negeri lembab:bakal jadi dendam

2. Legasi Nik Aziz cuba dihapusikan terus.(Termasuk Nik Abduh mungkin bakal terima tempias nanti)

3. Husam musa dilenyapkan dari arus politik kelantan.(Sedangkan Husam adalah MB swasta:bakal jadi dendam

4. Faktor utama yang membawa kemenangan, pengundi bukan Islam dan golongan ketiga atau non partisan akan beralih arah:bakal jadi dendam

5. Faktor fitnah memfitnah di media maya merosakkan keyakinan pengundi cerdik: bakal jadi dendam

6. Faktor mempolitikkan hudud akan terdedah juga nanti walau berapa lama beri tempoh kepada UMNO: bakal jadi dendam

7. Perangai pemimpin PAS yang cuba menghulur bunga kepada UMNO seolah olah memperkecilkan dan memperlekehkan kepercayaan pengundi PAS:bakal menjadi dendam

8. Anak muda di perantauan yang balik ke kampung sangat kecewa melihat orang tua mereka masih berteduh di bawah kemah: bakal jadi dendam

9. Husam musa, DAP, NGO dan penderma swasta terlihat lebih proaktif dari sebuah kerajaan negeri yang besar.(kesilapan lagi besar bila menendang husam dari politik kelantan): bakal jadi dendam

10. Putar belit fakta konon penduduk tidak mahu berpindah ke 10 rumah yang diserahkan oleh kerajaan negeri, sedangkan media maya mendedahkan rumah tidak ada kelengkap elektrik dan sebagainya, sebahagiannya belum siap sempurna. Sekarang sudah heboh betapa busuknya 'pemimpin baru kelantan sekarang': bakal jadi dendam.

11. Nik aziz seorang yang sederhana, tetapi pengganti sekarang pakai range rover evoke yang nilai asal harganya RM888 ribu.(sama harga 30buah rumah mangsa banjir)

12. Pemecatan intelektual tanpa sebab, konon orang Husam: bakal jadi dendam

13. Negeri sudah kekurangan wang. Lebih pandai berlagak dari buat kerja. Pelaburan tah apa apa. Hasil negeri tak pandai cari.

14. Balak, balak, balak

15. Kat situ pengarah kat sinun pengarah, kat situ timbalan kat sinun timbalan

16. Tidak ada perubahan ketara pembangunan baru, berbanding semasa nik aziz.

17.BN dijangka akan membangun rumah mangsa banjir secara drastik bila hampir PRU 14. (Bodoh tak habis habis pemimpin PAS masih tak kenal UMNO)

Nasional

0. Semua orang faham pemilihan cara 'chai' bukan keadilan di dalam islam.

1. Tidak ada sebab pemimpin profesioanl patut dipinggirkan. Why? Why?

2. Semua orang dah ada fb, semua boleh baca fitnah memfitnah cara Islam PAS.

3. Gerak kerja para profesional yang selalu aktif mendekati rakyat dan menyelami derita rakyat.

4. Golongan ustaz asyik duk ceramah haid dan nifas dalam masjid dengan jubah putih yang tak kotor.

5. Semua rakyat kuala krai tahu hatta ramli, bila sampai musim persekolahan round dengan kereta penuh dengan baju dan alat alat sekolah, kau pergi tendang dia yer...siap kau

6. Depan rakyat, beribu kali nafi taknak berbaik dgn UMNO, tapi asyik kenyit kenyit mata, cakap asyik puji UMNO hensem, perangai ok

7. Perancangan sulit mereka pasti terdedah bila hampir PRU 14, ingat rakyat terima ke?

8. PAS ...boleh mungkin janji, boleh fitnah, mungkin tikam kawan.

9. Ayat popular anugerah maharaja lawak..UMNO tidak sejahat firaun( apa ingat DAP sejahat kaum quraisy zaman nabi ker?)

10. Mula mula nak hancurkan PR, sekarang baru nak kukuhkan PR yer? Macam mimpi mimpi je PR masih ada kan?

11. Macam dengar ada orang cakap PAS boleh gerak sendirian? Sekarang nak cari kawan yerr?

12. Ramalan saya PR akan berkembang di negeri lain di malaysia, tetapi BN akan menawan kelantan PRU 14.

13. Sekarang baru nak jelajah seluruh negara supaya ahli PAS bersatu yer?

14. PR akan perintah malaysia, samada bersama parti islam baru atau pun tidak . G18 jangan lembab macam ulama pulak nak tubuh parti baru. Rakyat takkan tunggu kamu kalau kamu serba salah. rakyat dah berkobar kobar nak jatuhkan UMNO dan PASNO. Jangan jadi sama bengap dengan MSU

15.............sambung nanti, nak pi muntah jab,tersilap sebut MSU tadi

Kredit : http://gigitankerengga.blogspot.com

1 ulasan:

  1. PAS hilang identiti sebagai parti yang berasaskan Islam apabila membiarkan "budaya kempen kotor dan penuh fitnah" dalam pemilihan parti ...
    MEMBANGUN BERSAMA KEPIMPINAN CAI yg penuh dgn akhlak membarua, mentolol dan menjebonkan orang lain. Saya menyeru ahli PAS lepas lah jawatan anda dlm sebarang post dengan DAP di Pulau Pinang dan Selangor sebagai bukti masih bermaruah dan bertelur demi memenuhi kehendak dewan ulama/muktamar.

    Duvid ka maruah ka

    BalasPadam

Komenlah dan berhujahlah dengan baik...

Iklan Penaja 2

Hasil carian imej untuk bisnes mudah

Catatan Popular Mingguan

Senarai Blog...Geng

Popular Posts

Iklan C

Blog Archive