Senarai Blog...Geng

Popular Posts

Jumaat, Mei 03, 2013

Tazkirah Jumaat Semperna PRU13 dari Blog Agen DSAI.

وأخرج أبو الشيخ، عن ابن عمر رضي الله عنهما قال: قال رسول الله صلى الله عليه وسلم: « من قرأ القرآن، وتفقه في الدين ثم أتى صاحب سلطان طمعاً لما في يديه، طبع الله على قلبه، وعذب كل يوم بلونين من العذاب، لم يعذب به قبل ذلك ».
 

Dikeluarkan oleh Abu Asy-Syeikh (Ibnu Hibban)
 daripada Abdullah bin Umar R.A telah berkata: Sabda RasulullahSAW
 “Barangsiapa yg membaca Al-Quran (serta mengetahui dan memahami isi kandungannya) dan mendalami ilmu agama, kemudian dia mendatangi seseorang yang memiliki kuasa (pemerintah), dengan tujuan rakus (tamak) terhadap apa yg ada di tangan pemerintah tersebut, maka Allah akan menutup hatinya (sehingga ia tidak mampu lagi memperkatakan kebenaran dan membezakan yg hak dan batil) serta mengazabnya setiap hari dengan dua jenis azab yang tidak pernah seseorang pun menerima azab tersebut,”

Dalam hadis di atas adalah jelas, mereka-mereka yg menyokong umno bn daripada kalangan ustaz atau orang berilmu adalah termasuk di dalam golongan yg dimaksudkan oleh Nabi S.A.W.

ini kerana jelas umno bn yg telah memerintah Negara ini sekian lama lebih 55 tahun, langsung tidak berusaha untuk memartabatkan hukum Allah SWT sehingga ada daripada kalangan masyarakat (kebanyakannya ahli-ahli umno bn), berani mempersendakan hukum Allah SWT secara terang-terangan.

Inilah kesan penyertaan para ustaz dan para ilmuwan yg menyertai umno bn, yg mana mereka sanggup mencari dalil dan mengeluarkan pandangan yg mengelirukan demi untuk menjaga kedudukan mereka dalam umno bn dan demi periuk nasi mereka.
 
Jadi kesimpulannya,
 wajib kita menolak sebarang penyertaan ustaz atau ilmuwan ke dalam umno bn, kerana mereka ini tidak ubah seperti anjing yg sentiasa menjelirkan lidahnya kepada tuan-tuan mereka kerana mengharapkan ganjaran duniawi yg fana` ini, menyokong mereka bererti kita bersubahat dan akan menanggung dosa sama seperti mereka, kerana disebabkan undi kita mereka terus berkuasa.

Haram mengundi mereka dan wajib menjatuhkan mereka dalam pilihanraya yg ke-13 pada 5hb Mei 2013 ini. Ini bukan fatwa, tetapi huraian hadis Nabi SAW yg sentiasa mengingatkan kita akan kewujudan manusia yg lebih baginda takuti lebih daripada dajjal yg akan muncul di akhir zaman sebagai pembela kebatilan.

Undilah para ustaz atau ulama` yg berada dalam PAKATAN RAKYAT, kerana mereka inilah orang-orang yg tiada kepentingan seperti ustaz atau ilmuwan yg berada dalam umno bn. Sebarkan kebenaran ini kepada semua, mudah-mudahan terselamatlah kita dengan izin Allah daripada tipudaya mereka
    

0 comments:

Catat Ulasan

Komenlah dan berhujahlah dengan baik...