Rabu, Mei 01, 2013

Surat Terbuka Anggota Tentera Malaysia Kepada Anwar Ibrahim

Kepada : DSAI Bakal PM Malaysia..

Daripada : Anggota Tentera Malaysia..

Assalamualaikum dan salam sejahtera.

Yang Berbahagia Dato Seri Anwar Ibrahim.

Saya adalah anggota tentera dan merupakan salah seorang penyokong tegar PR. Saya telah pun mengundi PR di Undian Awal pada 30 April semalam.

Ramai juga dalam kalangan rakan-rakan tentera saya yang turut mengundi PR semalam. Semuanya inginkan perubahan dan mengharapkan Manifesto PR dapat dilaksanakan selepas kemenangan PR nanti. Saya amat mengharapkan BN dan UMNO dapat dikuburkan pada PRU kali ini.

Selain kebajikan-kebajikan lain, kami warga tentera juga mengharapkan agar KADAR FAEDAH PINJAMAN di KOPERASI TENTERA dapat dikaji semula. Hal ini kerana, kadar faedah pinjaman di Koperasi Tentera adalah 6% jauh lebih tinggi berbanding kadar faedah di bank-bank lain iaitu hanya dalam lingkungan 3.9%.

Hal ini ditambah lagi dengan kebajikan kami sebagai Lain-Lain Pangkat (LLP) langsung tidak boleh untuk membuat Personal Loan di bank-bank lain. Hanya boleh di Koperasi Tentera sahaja. Saya pun tidak pasti mana silapnya, samada pihak kroni atau atasan ada kepentingan sehinggakan kami disekat untuk di bank-bank lain. Tapi hal ini tidak berlaku pada Pegawai. Pegawai tetap boleh membuat loan di bank-bank lain.

Besarlah harapan saya serta warga tentera yang lain agar Dato Seri dapat mempertimbangkan perkara ini. Semoga PR menang majoriti 3/2 pada PRU 13 kali ini.

PAKATAN HARAPAN RAKYAT.

 Foto Hiasan.

29 ulasan:

  1. sunggoh sempati dengan nasib tentera.bersabar-lah.samoga salepas pilihan rara nanti nasib semua tentera berubah.saya lihat kehidupan tentera di-MALAYSIA TAK SEBAIK TENTERA DI-NEGARA JIRAN.

    BalasPadam
  2. Dalam banyakx askar ada yg mangkar punya...semua kemudahan sudah ada buat apa nak buat personal loan...sengaja nak buat hutang. Mmg tak bersyukur.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Bersyukur kepala hotak kau! Gaji tak sampai seribu ringgit, kerja macam nak mampos jaga anak bini orang macam kau ni supaya tak dilanyak dek musuh, kau suruh kami nersyukor. Kalau aku kenal kau ni aku tembak ye biar mampos.

      Padam
    2. Setuju tu tak semesti-nya buat PL hanya untuk tambah hutang. Mungkin terpaksa ambil untuk rawatan ibu-bapa. Dan sebagai anggota keselamatan yang mengawal keselamatan negara sepatutnya pinjaman koperasi tidak perlu le dikenakan charge 6%. Banyak tu bagi gaji askar yang ciput.
      - RM 240 juta boleh kasi untul ternak lembu tapi beli kandang condominium.
      - RM 500 juta bayar komisen untuk pembelian kapalselam. Direct nego. diantara Kerajaan Malaysia dan Supplier kan dapat menjimatkan kos keuntungan orang tengah.

      Kepada semua anggota keselamatan, anda telah melakukan yang terbaik untuk Malaysia, kini giliran saya dan orang awam membuat perhitungan nasib BN & Umno dalam PRU 13.

      Ini kali lah kita ubah.

      Padam
    3. Kepada "Tanpa Nama 1 Mei 2013 2:23 PTG"
      Jika tak rasa, mmg tak akan faham. Ayat2 kamu menggambarkan betapa ceteknya ilmu yang kamu ada.

      Padam
    4. Btul jgk tu nk tmbh hutang nk wat apa bab rate tinggi aku setuju tp bab gji x smpai seribu tu pembohong nk mampos la.askr bru msk pun gji dh sribu lbh.lg 1 gji kcik kau yg bt bkn slh askr.senang je dh thu gji kcik sapa suh keje askr bengong

      Padam
    5. klau dia tak jd askar.. habis ko nk jd askar, bahlol, hah... maroh2

      Padam
    6. klau dia tak jd askar.. habis ko nk jd askar, bahlol, hah... maroh2

      Padam
  3. sebab interest rate la cai....kan dia dah bitau tu

    BalasPadam
  4. HARAPAN RAKYAT SEMUA SEMUGA DSAI AKAN MENJADI PM PADA 6-MEI-2013..INSYAALLAH..YANG SELAMA 55 TAHUN BE END..UMNOPORNO..UTUSAN MELOYA..TV3 SUKU DAN LAIN2 LAGI AKAN BERKUBUR BUAT SELAMA2NYA..TAKBIR !!!.

    BalasPadam
  5. alalaaaa macamana askar ni berharap dgn manusia munafik ini... jangan-jangan yg dikejar tak dapat yg sdh dapat akan hilang..

    BalasPadam
  6. harap-harap askar ini akan melihat nuarr jd PM yahudi pun sudah buat doa utk nuar..

    BalasPadam
  7. IN SYA ALLAH, ANWAR AKAN DITABALKAN SEBAGAI PM MALAYSIA KE 7 SELEPAS PRU13 INI. MEMANDANGKAN PERAK SELANGOR DAN PULAU PINANG SANGAT SUKAR BUAT BN PELUANG PR TAMPAK CERAH.

    DITAMBAH DENGAN JOHOR, SABAH DAN SARAWAK YG AKAN MENYAKSIKAN BEBERAPA KERUSI BN BERALIH KPD PR, PELUANG PR AKAN SEMAKIN CERAH.

    ALLAHUAKBAR !!!!!

    BalasPadam
  8. salam dato' seri anuar ibrahim saya bekas pesara tentera amat merasa kecewa sangat kepada kerajaan dahulu kerana tidak mengenang lansung jasa kami pesara tentera yangmana setahu saya anggota tentera berhak memiliki tanah untuk membina rumah atau tanah pertanian, tapi apabila saya bersara apa yang hak tidak ada langsung, setahu saya pemberi kepada rkt hanya kepada kroni dan orang wakil rakyat sahaja dan ada juga yang memiliki dan jual pula pada orang tiada peluang atas keadaan terdesak terpaksa beli untuk buat rumah.sedangkan saya bekerja selama 22 tahun tak kira apa jua mempertahankan negara orang didalam membuat kekayaan, alhamdullilah umur saya panjang sepanjang saya berkhidmat bila bersara wang yang dapat tak sampai 3 bln dah habis kerana saya balik terpaksa membeli tapak rumah untuk diduduki, saya harap apabila dato' seri menjadi PM tolong perhati perkara ini kasian lah kami warga tentera. saya sentiasa bersama pr dan berdoa agar bn terkubur kerana saya amat benci perangai org bn walau di perinkat kampung pun

    BalasPadam
  9. Salam kebanyakkan bekas perajurit dimalaysia semua susah dalam kehidupan. Sedangkan waktu kerja dulu lawan kominis lah penjajah lah tp bila bersara dapat duit poket untuk hidup setahun sahajan jangan tuan2 dan puan2 nilai tentera baru tp yg berkhidmat 1985 tahun kebawah. Bila nak mgundi baru bg seribu. Mana la bekas tentera dulu tak marah. Siap ada yg tak ambik sebab meluat mainan politik.

    BalasPadam
  10. kpd anggota tentera semua,kita berdoa agar 5hb nnt anuar akan jadi pembela kita..insyAllah.. ini kalilah...Takbir..

    BalasPadam
  11. Bersabarlah wahai perajuritku.Anwar telah berjanji untuk menjaga kebajikan penjawat awam.Harap.-harap dia tak mungkir janji.Kalau mungkir maka tamatlah hayat PR dalam PRU 14 nanti.

    BalasPadam
  12. Tak bersyukur langsung ..... Selama ni gaji yang dia dapat tu datang daripada mana ? . Cubalah fikir .....
    Jika dikatakan PRU kali ini PKR menang , korang fikir kita boleh ke hidup lengang kaki macam ni .Korang nak bagi negara pada orang yang tak ada pengalaman langsung . Mahu hancur negara ni .Selama ni korang hidup senang , dapat gaji , dapat hidup dalam negara yang aman pun tak nak bersyukur .
    Nanti bila PKR dah menang , tiba - tiba negara jadi huru - hara baru korang tehegeh - hegeh nak buat pilihan raya baru balik . Jangan cakap ikut sedap mulut je . Fikir masa depan .

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ckp pr x der pengalaman nk memerintah negara... Bodoh lh kau ni... Kecik2 x mampus bila dh besar bodoh tahap dewalh kau ni... Cuba kau tgk pr memerintah selangor penang klantan kedah... Ape audit negara ckp??? Bersih... Cuba tgk selangor.. Dulu ms bn pegang selangor ape yg dibagi untuk rakyat selangor??? Adakah bg air percuma? Adakah wujud pusat tuisyen percuma? Ada sistem tawas? Ada micro kredit? xada ape pn utk rakyat selangor... Yg ada hy utk mb selangor (khir toyo) dpt buat rumah 24 juta. jgn jdbengap la... Cuba kau tgk skg... Pr pegang selangor... Byk kebajikan utk rakyat selangor yg diberi oleh kerajaan yg macai bangap umno yg ckp x dak pengalaman..

      Padam
    2. Bangang betul macai umno ni le, Yang bagi gaji tu kerajaan Malaysia, dimana semua hasil cukai di kumpulkan lalu diberikan kepada kaki tangan awam. kenapa di panggil kaki tangan awam bukan nya kaki tangan kerajaan. bodoh tak membaca ke.
      Kerajaan Malaysia di pilih dalam pilihan raya oleh rakyat malaysia tapi kerana kelicikan umnoooo dan BEnd sekarang ni rakyat Filipina (sulu), Bangla dan Pakistan pun boleh ada IC Malaysia.
      Dalam 5 tahun PR memerintah Selangor dan Penang, duit simpanan kerajaan negeri bertambah, satu kes rasuah pun tak ada. Selama 20 TGNA perintah Kelate harta MB tak bertambah bukannya seperti MB Khir Toyo dihukumkan penjara diatas kesalahan rasuah.

      Padam
    3. Haah bgus pr memerinth aku sokong sgt2 aku ank jati penang.pr memerinth kn dkt penang bgus sgt2 tol jmbtn naik hrga rumh lg tinggi dri kolumpo.sewa umh pling mrh 1000 tu bru aptm.bgus gila punya.

      Padam
  13. Klau pr menang kenapa nk huru hara lak... Siapa yg nk bat huru hara macai bodoh oiii..

    BalasPadam
  14. Spe yg bodoh sgt ckp anwar xde pengalaman nk memerintah negara? Ko buta ke tuli, sblm anwar kne pecat dlu ape jwatan dye dlm kerajaan? Spe yg jaga kewangan negara kita, spe timbalan perdana menteri mse 2... tue lah, kecik2 xnk mampos, besar2 mnyusahkn org... kwan aku sndiri yg keje dgn krajaan dh cite sume dah taktik kotor BN... ikotkn rmai yg xkn undi BN tp d sebabkn kena ugut, sume ketaq kaki... takut kne buang keje... aku rse ko yg dok menangkn sgt puak kerajaan nie, org2 besar dlm kerajaan jugak... ko saje masuk kt sni nk buat kacau, pegi mampos la ko dgn kerajaan yg ko agungkn sgt... nk plih pemimpin, plih guna otak bkn sbb duit yg dye dh tabur kt ko... setakat 500 aku pown blh bagi la kt ko, hadap sgt dgn duit tue... 500 utk 4thun skli, bdoh la spe yg bsyukur sgt dpt br1m tue sdangkn kita mmg layak dpt duit sbb 2 duit kita... kalo ko plih pembunuh jd pemimpin ko, xmustahil nti rakyat pown dye bnuh kalo sume nk undi PR.. Allah bg otak suruh pikir, bkn suruh letak kt lutut

    BalasPadam
  15. kesian sungguh semua komen di atas ini. Semua bangsa Melayu.. Melayu .. Melayu ... Melayu....

    Good Luck.

    BalasPadam
  16. Ooo... takut kane buang keje dr takutkan allah yek! Patut ler pr xmenang sebab xtakutkan allah.

    BalasPadam
  17. Dh berkhidmat dlam tentera x pyah laa kita nk amik twu psal politik...dlam akta 1941 ATM pown Melarang kita sbagai anggota tentera melubatkn diri dgn politik...X pyah laa nk berpolitik2 dlam tentera...Soal siapa naik siapa turun x pyah di fikir...Ade lgi org yg besar dri PR or PM yg skarang ni memerintah negara malaysia..iaitu agong...Dia melihat sgala galanya...Ape nk kisah sgt psal politik..Yg pnting kita bole lgi mncari rezeki...Kalau semua terlalu berpolitik sbgat masyarakat akn berpecah belah dan bertelagah...Ingat..bila semua dh berpecah belah musuh negara sentiasa menanti saat dan ketika tu..Ingat lah!!!

    BalasPadam
  18. Soal siapa anwar dulu dgn skarang itu x penting....Soalnya siapa dia skarang..Ape yg dia boleh lakukan..Ape yg dia dh buat utk memecah-belahkn rakyat..Yea dulu anwar hebat..menabur bakti selagi mmpu..tapi skarang dia musuh dlam gelap..Memecah belahkn rakyat dan masyarakat..Soal siapa dia dulu dan skarang x pnting...Soalnya sekarang Ape yg dia dh buat kt negara yg bernama MALAYSIA..Pkir2 kn lah...Nk plih pemimpin Pilih ape yg mmpu pemimpin tu buat skarang...Bukan pilih dulu dia hebat or X...PIKIR!!!

    BalasPadam
  19. Dh berkhidmat dlam tentera x pyah laa kita nk amik twu psal politik...dlam akta 1941 ATM pown Melarang kita sbagai anggota tentera melubatkn diri dgn politik...X pyah laa nk berpolitik2 dlam tentera...Soal siapa naik siapa turun x pyah di fikir...Ade lgi org yg besar dri PR or PM yg skarang ni memerintah negara malaysia..iaitu agong...Dia melihat sgala galanya...Ape nk kisah sgt psal politik..Yg pnting kita bole lgi mncari rezeki...Kalau semua terlalu berpolitik sbgat masyarakat akn berpecah belah dan bertelagah...Ingat..bila semua dh berpecah belah musuh negara sentiasa menanti saat dan ketika tu..Ingat lah!!!

    BalasPadam
  20. Dh berkhidmat dlam tentera x pyah laa kita nk amik twu psal politik...dlam akta 1941 ATM pown Melarang kita sbagai anggota tentera melubatkn diri dgn politik...X pyah laa nk berpolitik2 dlam tentera...Soal siapa naik siapa turun x pyah di fikir...Ade lgi org yg besar dri PR or PM yg skarang ni memerintah negara malaysia..iaitu agong...Dia melihat sgala galanya...Ape nk kisah sgt psal politik..Yg pnting kita bole lgi mncari rezeki...Kalau semua terlalu berpolitik sbgat masyarakat akn berpecah belah dan bertelagah...Ingat..bila semua dh berpecah belah musuh negara sentiasa menanti saat dan ketika tu..Ingat lah!!!

    BalasPadam

Komenlah dan berhujahlah dengan baik...

Senarai Blog...Geng