Senarai Blog...Geng

Popular Posts

Selasa, Mei 28, 2013

Anwar Ibrahim nafi langgar perjanjian


PETALING JAYA – Ketua Umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim menafikan beliau melanggar perjanjian bersama Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak  bagi menghormati keputusan PRU13 seperti yang didedahkan bekas Naib Presiden Indonesia, Jusuf Kalla.

Anwar turut menyelar tindakan Najib yang tidak menandatangani perjanjian itu dan tidak bersungguh-sungguh mahu melaksanakan apa yang telah dibincangkan bersama Jusuf.

“Najib mengatakan beliau bersetuju tetapi beliau tidak menandatanganinya kerana saya tahu beliau tidak bermaksud untuk melakukan perjanjian itu.

“Sebelum, semasa dan selepas (PRU13) tiada perubahan yang dilakukan,” katanya pada sidang media selepas membuat laporan polis di Balai Polis Tropicana bersama isterinya Datin Seri Wan Azizah berhubung penggunaan dakwat kekal, semalam.

Ditanya bagaimana beliau mengetahui Najib tidak menandatangani perjanjian itu, Anwar berkata, perkara itu dimaklumkan sendiri oleh Jusuf.

Beliau berkata, perjanjian itu dibuat sebelum penamaan calon 20 April lalu namun tidak ada perjumpaan bersama Najib dilakukan.

“Saya tidak pernah adakan perjumpaan bersama Najib walaupun ada berhubung melalui telefon. Pertemuan antara saya, Jusuf dan Najib diadakan pada waktu yang berlainan.

“Saya berterima kasih di atas inisiatif yang dilakukan beliau (Jusuf), tetapi perkara ini telah diputar belitkan oleh media,” katanya.

Menurut Anwar, beliau bersedia untuk menandatangani perjanjian itu kerana syarat yang dibincangkan bertepatan dengan apa yang diperjuangkan PR selama ini.

“Perkara pertama yang dipersetujui adalah etika berkempen perlu dipatuhi oleh kedua-dua parti lawan, ruang media yang bebas tiada serangan peribadi atau kecaman di media (milik Umno).

“Kedua, PRU yang bebas dan adil dan ketiga apabila kedua-dua faktor tersebut dipatuhi, pihak yang menang perlu hormati dan beri transisi berlaku dalam keadaan aman, terima keputusan dengan
baik, tidak ada unsur dendam dan permusuhan serta harus ada semangat untuk rekonsiliasi iaitu menenteramkan keadaan,” katanya.

Sabtu lalu, Wall Street Journal (WSJ) melaporkan Jusuf mendakwa Anwar telah melanggar perjanjian PRU itu.

Jusuf yang pernah menjadi orang tengah dalam beberapa perjanjian damai sebelum ini termasuk di Thailand dan Sri Lanka berkata, ketua pembangkang itu enggan menerima keputusan PRU13 ketika dihubungi sehari selepas pilihan raya.

Pada PRU13, 5 Mei lalu, BN berjaya mengekalkan kuasa mereka sekali gus layak membentuk kerajaan apabila menang di 133 kerusi Parlimen manakala PR hanya memenangi 89 kerusi.

Bagaimanapun, parti pembangkang mendakwa berlaku penyelewengan dilakukan Suruhanjaya Pilihan Raya sehingga menyebabkan mereka tewas di beberapa buah kerusi.
PR juga dilaporkan akan memfailkan lebih 30 petisyen berhubung salah laku semasa PRU13.

SinarHarianOnline
    

4 ulasan:

  1. Jangan percaya Jusuf Kala. Parti beliau umpama UMNO di Indonesia. Politik beliau juga sama seperti Mahathir atau Daim Zainuddin di negara ini. Kalau di Indonesia pun beliau (Jusuf Kala) tidak disanjung atau diberi kepercayaan majoriti, apa lagi kita nak harapkan pengadil "Lembu Kenyang" ini.

    BalasPadam
  2. Halo, aku Mrs. Maryam Sani pemberi pinjaman pinjaman pribadi. Perusahaan kami menyediakan pinjaman pada tingkat rendah 2%. Apakah Anda perlu pinjaman mendesak untuk melunasi utang Anda, atau Anda membutuhkan pinjaman untuk meningkatkan bisnis Anda? Anda telah ditolak oleh bank dan lembaga keuangan lainnya? Layanan ini akan memberikan baik perorangan, perusahaan, bisnis pria dan wanita. Namun, peluang keuangan pada langkah pintu Anda, jadi hubungi kami hari ini via email di: maryansaniloancompany@gmail.com

    BalasPadam
  3. Halo, aku Mrs. Maryam Sani pemberi pinjaman pinjaman pribadi. Perusahaan kami menyediakan pinjaman pada tingkat rendah 2%. Apakah Anda perlu pinjaman mendesak untuk melunasi utang Anda, atau Anda membutuhkan pinjaman untuk meningkatkan bisnis Anda? Anda telah ditolak oleh bank dan lembaga keuangan lainnya? Layanan ini akan memberikan baik perorangan, perusahaan, bisnis pria dan wanita. Namun, peluang keuangan pada langkah pintu Anda, jadi hubungi kami hari ini via email di: maryansaniloancompany@gmail.com

    BalasPadam
  4. Kami adalah Organisasi Kristen dibentuk untuk membantu orang dalam kebutuhan membantu, seperti help.So keuangan jika Anda akan melalui kesulitan keuangan atau Anda dalam kekacauan keuangan, dan Anda perlu dana untuk memulai bisnis Anda sendiri, atau Anda membutuhkan pinjaman untuk melunasi utang atau membayar tagihan Anda, memulai bisnis yang bagus, atau Anda menemukan sulit untuk mendapatkan pinjaman modal dari bank lokal, hubungi kami hari ini via email hari ini untuk bantuan seperti (pinjaman, start up uang): sandraloancompany1@gmail.com untuk Alkitab mengatakan "" Lukas 11:10 Setiap orang yang meminta, menerima; dia yang mencari, mendapat dan setiap orang yang mengetok, baginya pintu akan dibukakan "jadi jangan biarkan kesempatan ini berlalu begitu saja karena Yesus adalah sama kemarin, hari ini dan selamanya. Silakan ini hanya untuk berpikiran serius dan Tuhan takut orang dalam kesulitan keuangan dan ingin untuk menemukan jalan keluar.

    Anda menyarankan untuk mengisi dan mengembalikan rincian di bawah ini ..

    Namamu:______________________

    Alamat Anda:____________________

    Negaramu:____________________

    Pekerjaan Anda:__________________

    Jumlah Pinjaman Dibutuhkan: ______________

    Pinjaman Durasi: ____________________

    Pendapatan bulanan:__________________

    Nomor ponsel:________________

    Apakah Anda mengajukan pinjaman sebelumnya: ________________

    Jika Anda telah mengajukan pinjaman sebelumnya, di mana Anda diperlakukan dengan jujur? di mana perusahaan berada? ...

    BalasPadam

Komenlah dan berhujahlah dengan baik...