Senarai Blog...Geng

Popular Posts

Jumaat, Mei 17, 2013

Cerita Panas!! Kalau sayalah, malu nak ngaku PM

Nik Nasri Nik Malek,
Analogi mudah: Anda (Andaikanlah nama anda itu Najeeb) bersama pasukan bolasepak anda ada 11 orang pemain. Gol di sebelah pasukan anda lebih kecil. Anda pastikan pengadil ialah adik kembar anda. Anda akan masukkan pemain tambahan bila-bila masa sahaja tanpa beritahu pengadil dan tanpa keluarkan pemain sedia ada.

Pasukan anda boleh sumbat gol dengan tangan selain anggota lain. Tidak ada istilah offside bagi pihak pasukan anda. Budak kampung kata curi ayam.

Kalau pasukan lawan sumbat gol, pengadil akan batalkan gol dengan mengatakan offside walaupun tidak benar. Pasukan anda pun terdiri dari pemain tempatan, termasuk 4 pemain import dari Bangladesh, Cambodia, Myanmar dan Indonesia.

Akhirnya pasukan anda menang 3-2, tetapi kesemua 3 gol itu dengan menggunakan tangan, offside dan pengadil hadiahkan penalti tanpa sebab.

Lalu dengan megah sambil mengangkat dada dan hidung, anda menjaja seluruh kampung bahawa pasukan bolasepak anda menang 3-2 mengalahkan pasukan lawan. Dan anda berkata pasukan andalah paling hebat dan andalah pemain terbaik perlawanan itu.

Kalau anda diletakkan dalam situasi ini, dan anda seorang yang ada maruah dan harga diri serta integriti, tergamakkah anda berbuat seperti ini?

Ini hanyalah analogi mudah yang sering kita dengar dalam ceramah pemimpin Pakatan Rakyat mengenai perjalanan pilihanraya umum atau kecil di negara Malaysia tercinta yang telah merdeka dari penjajah lebih 56 tahun ini. Namun, kerana NAFSU besar mahu terus berkuasa, segala pertimbangan akhlak mulia, harga diri, integriti hatta perkara salah-laku yang jelas dapat dilihat pun tidak dapat dinilai dengan benar.

Kalau anda masih tak faham dengan analogi di atas, memang anda seorang yang bengap!

HarakahDaily
    

6 ulasan:

  1. Kefahaman agama pun hancur, apalagi nak mempertahankan maruah? Bagi Najeeb, semuanya halal asalkan UMNO/BN terus berkuasa dan beliau serta kroni tidak disumbatkan ke dalam pagar besi untuk jangkamasa yang lama kerana pelbagai korupsi dan kes pembunuhan......

    BalasPadam
  2. Bagi semua menteri dan ahli parlimen yang menang dengan cara menipu ketahuilah bahawa duit elaun yang anda dapat itu tidak halal dan haram . Tuan dan anak isteri tuan makan duit haram. iNGATLAH BALASANNYA DI AKHIRAT NANTI.

    BalasPadam
  3. Bagi mereka yang menang dengan cara menipu samalah seperti pencuri/perompak. Anda telah merompak hak orang lain yang sepatutnya menang,dan makan hasil rompakan untuk lima tahun yang akan datang. Anda patut dihukum seperti penjenayah (perompak).

    BalasPadam
  4. Brcakap ikut lutut leh lah...tempat yg menang xnak pertikaikan...yg tempat kalah dok sibuk semua tipu. Agak2lah bro..Klau org melayu kena terimalah apa yg telah ditentukan bro..klau bukan melayu...ada aku kesah..meme selalu tipu je lidah nya. Angkatlah pemimpin yg amalkan LGBT..dan kaki kulum...hihi ohhh satu lagi yg pemimpin nye mempekeldaikan org2 melayu masuklah mu...klau melayu?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Aku bukantuduh sapa-sapa, cuma kalau tipu, tak kirala BN ke Pakatan ke, bebas ke, kalau lawan biarla cara gentleman

      Padam
  5. nih nak tanya sikit..tempat yang PR menang tuh ada berlaku blackout tak..??..ada nampak unsur2 penipuan..?..kalau ada,kumpul bukti hantar petisyen kat mahkamah..kalau berfikir menggunakan otak..takkan la SPR nak selit 1 peti undi penuh dngan kertas undi yang pangkah PR bertujuaan untuk memenangkan PR..tak pelik cam tuh..?..kalau untuk BN tuh memang 100% logic..saya rasa bro yang lebih berfikir menggunakan lutut ^_^

    BalasPadam

Komenlah dan berhujahlah dengan baik...