Khamis, Mei 09, 2013

Ucapan Dato Seri Anwar Ibrahim 'Suara Rakyat, Suara Keramat (video)

Walaupun tidak dapat tengok bayang-bayang Dato Seri Anwar Ibrahim, namun suaranya didengar di setiap penjuru stadium Kelana Jaya. Lebih 200,000 rakyat Malaysia membanjiri lokasi tersebut untuk menyuarakan hak mereka. Orang Melayu, Cina, India dan juga orang putih bersatu untuk menyuarakan isi hati mereka. Apakah isi hati mereka? Itu semua pun dah tahu dah. Ubah! Reformasi!

9 ulasan:

  1. Kalau dulu pak hamka kat indonesia mmg terbaik kini DATO SERI ANWAR PALING TERBAIK

    BalasPadam
  2. tiada yang terbaik melainkan Rasululah saallahualaihiwassalam yang merahmatkan sekelian alam

    BalasPadam
  3. jangan jadi manusia yang di perbodohkan oleh alam dengan tipu daya iblis sebagaimana terjadi pada qabil dan habil.insaflah wahai insan2 yang mengaku dirinya pejuang2 islam kerana syaitan tetap bersama dengan kita, lagi alim sseorang itu lagi besar syaitan dalam dirinya

    BalasPadam
  4. kata guruku dalam dunia ini perkara yang betul itu sebenarnya tidak akan jadi betul, tetapi perkara yang tidak betul sebenarnya jadi betul,itulah sendiwara syaitan laknutulah,dan tak hairanlah dengan apa yang terjadi pada pihak pembangkang hari ini kalau bagi betis nak paha ada aje yang tak puas hati,begitu kata ALLAH PADA anak NABI ADAM alaihisalam," kalau aku bagi satu lembah emas,mereka minta 2,3,4,5 dan 6 lembah emas dan tetap tidak akan cukup", patutlah bila ALLAH NAK JADIKAN Adam ALAIHISALAALAM semua Tanah tak nak bagi untuk jadikan anggota badan kerana bumi cakap mereka nanti akan engkar pada ALLAH SUBHANAHUWATAALA,HANYA Malaikat IZRAIL yg dapat mengambilnya setelah memberitahu ini adalah perintah ALLAH SUBHANAHUWATAALA maka barulah ia membenarkan mengambilnya

    BalasPadam
  5. tapi perkara yang macam ni NIk AZIZ SUKA tak apalah, perkara yang boleh memecah belahkan manusia dengan tunjuk perasaan sana dan sini KONONYA nak tunjuk hebat dari ALLAH.dan tak tahu nak bersyukur lepas tu cakap nak islam dan nak masuk surga, nak duduk bawah payung tok guru,tapi guru yang macamana yang dimaksudkan kalau guru yang murshid beliau tak campur politik sebab dia tahu politik tu kotor ,beliau menegur dalam baik dan lembut. bukancara berhimpun memburukan sesama islam atau mengutuk pemimpin dari jauh, guruku cakap orang yang betul2 alim dan keramat tak boleh masuk politik nanti kena bius dengan syaitan

    BalasPadam
  6. semuanya yang berlaku adalah kehendak dan ketentuan dari ALLAH Subhanahuwataala, dan yang berlaku ini adalah perasaan tidak puas hati
    dalam kehidupan dunia, kalau kita dapat menyucikan nafsu kita dari amarah ke lawwamah dengan pinpinan guru yg murshid nescaya perkara ini tidak akan berlaku tapi mengapa boleh berlaku

    BalasPadam
  7. wahai pemimpin yang budiman janganlah terlalu keduniaan,hentikan lesen2 yang berunsur maksiat pada ALLAH SUBHANAHUWATAALA, lebihkan beramal dan berzikir dengan MEMUJA ALLAH SUBHANAHUWATAALA, guru yang murshid adalah dari keturunan Sidi Syeikh Muhammad Said AL- LINGGI,DATANGLAH pada salah seorang dari keturunanya yang masih ada di SEREMBAN N. SEMBILAN SEMOGA anda diberi petunjuk JALAN YANG LURUS dari ALLAH SUBHANAHUWATAALA

    BalasPadam
  8. kealiman ilmu Sidi Syeikh Muhammad Said AL-Linggi telah diperakui oleh ulamak2 Mekah pada zamannya. dan tidak ada tolok bandingnya didalam dunia ini.Malah Sultan Kelantan pernah berguru denganya semasa Sidi Syeikh Muhammad Said datang keKelantan mengembangkan Tarikat AHMADIAH.Mengikut keterangan daripada GURU saya iaitu cucu pada SIDI SYEIKH Muhammad SAID Al-linggi Al-kesah pada zamanya berlaku peristiwa di Negeri Kelantan yang mana didalam sungai Kelantan telah dikejutkan dengan kehadiran beberapa ekor buaya putih yang membuatkan penduduk terasa takut untuk mandi dan melakukan pekerjaan yang menjadikan sumber rezeki pada masa itu.

    BalasPadam
  9. perkara itu telah diadukan pada SULTAN lalu Sultan memohon pada Sidi SYEIKH MUHAMMAD SAID AL-LINGGI bagaimana hendak menghilangkanya, dengan berkat dan keramatnya SIDI SYEIKH MUHAMMAD SAID AL-LINGGI MENYELAM KEDASAR SUNGAI KELANTAN DENGAN MEMBAWA SEBUAH KITAB AHZAB DAN NAIK KEMBALI TANPA BASAH KITAB TERSEBUT, DAN SELEPAS ITU RAKYAT KELANTAN boleh menggunakan sungai itu seperti biasa kerana buaya putih sudah tidak ada lagi

    BalasPadam

Komenlah dan berhujahlah dengan baik...

Senarai Blog...Geng