Senarai Blog...Geng

Popular Posts

Rabu, Julai 25, 2012

Mahkamah buktikan Hishammuddin bercanggah – Pak Samad

KUALA LUMPUR 24 Julai: Pengerusi Bersama Bersih 2.0, Datuk A Samad Said memanjatkan kesyukuran di atas kejayaan Bersih membatalkan pengisytiharan Menteri Dalam Negeri bahawa pertubuhan itu adalah ‘haram’.

“Alhamdulillah, kerana (mahkamah) memihak kepada Bersih. Kami ingin ingatkan orang ramai bahawa proses perundangan ini sememangnya tidak sepatutnya dijalankan kerana ia buang masa, tenaga dan dana awam.

“Proses ini mengakibatkan orang ramai khuatir untuk menyokong Bersih, orang ramai juga harus ingat bahawa kerajaan masih menggambarkan Bersih sebagai kotor,” katanya mengulas tindakan Perdana Menteri yang menakut-nakutkan rakyat berkenaan kouta haji ke Mekah.

Pak Samad berkata, sejak dari awal lagi wujud percanggahan tindakan Hishammuddin Hussein yang membenarkan Bersih, tetapi mengisytiharkan pertubuhan itu sebagai haram.

“Kami ingin ingatkan kepada semua bahawa Hakim (Datuk) Rohana Yusof telahpun melihatkan percanggahan dengan pihak berkuasa semasa perbicaraan lepas, di mana beliau bertanya mengapa kerajaan melayan permintaan Bersih untuk menganjurkan perhimpunan tetapi isytihar haram,” katanya ketika ditemui selepas itu.

Terdahulu, Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur pagi tadi memutuskan Bersih 2.0 sah di sisi undang-undang.

Keputusan itu dibacakan Rohana, Hakim Mahkamah Bahagian Rayuan dan Kuasa-Kuasa Khas,  dalam kamarnya.

Hadir sama mengikuti prosiding kehakiman, Ahli Jawatankuasa Bersih, Maria Chin Abdullah, Hishamuddin Rais dan Dr Haris Ibrahim, serta penyokong lebih kurang 20 orang./KeadilanDaily


KEMPEN KUBURKAN UMNO/BN PADA PRU13 (SOKONG SILA KLIK)    
 
  Artikel Yang Wajib Di Baca Oleh Umat Islam Malaysia!!!   
  DSAI Jawab Tuduhan Umno Isu Israel
#Susu Kambing Terkini!!!! Goat Milk... Dapatkan Segera!!!!!!!!!!!! 
    

0 comments:

Catat Ulasan

Komenlah dan berhujahlah dengan baik...