Senarai Blog...Geng

Popular Posts

Selasa, Mei 17, 2011

Umno Punca Melayu Merudum, Kata Azmin

GOMBAK 17 MEI: Orang Melayu harus menyalahkan kepimpinan Umno dan bukan menunding jari kepada kaum lain di atas kuasa ekonomi Bumiputera yang merudum, kata Timbalan Presiden Parti Keadilan Rakyat Azmin Ali.

Saham bernilai RM52 bilion yang diperuntukkan kepada bumiputera tetapi dibolot oleh kroni Umno mencerminkan kerakusan dan kerelaan pemimpin parti itu menggadai maruah orang Melayu, kata beliau.

"Orang Melayu hanyut - jangan salahkan orang Cina dan DAP, Orang Melayu masih merempat sehingga kini sebab tangan pemimpin Melayu sendiri," ujar Azmin di majlis dialog di Kampong Pasir Hulu Kelang.

Azmin menegaskan isu RM52 bilion saham ekuiti bumiputera yang lesap dibangkitkan di Parlimen oleh Pakatan Rakyat namun sehingga hari ini belum ada jawapan daripada Perdana Menteri Najib Razak.
Justeru beliau menuntut masyarakat Melayu di negara ini untuk menyedari hakikat bahawa urus tadbir kerajaan pimpinan Najib memberi implikasi buruk kepada kedudukan kaum itu yang semakin ketinggalan.
Beliau berkata Pakatan Rakyat menawarkan pendekatan lebih komprehensif untuk mengangkat taraf hidup rakyat keseluruhan selari dengan pembangunan pesat untuk bersaing dengan negara jiran.
Azmin menasihati agar orang Melayu supaya tidak tunduk dengan dakyah kepimpinan yang mampu menjatuhkan kaum itu sendiri.

"Saya ingin menyatakan isu orang Melayu dan Islam kita (PR) tidak akan berkrompomi. Kita minta supaya jangan guna media pro Umno untuk memecahbelahkan umat Islam," kata beliau lagi.
Azmin menyatakan mandat yang berikan oleh pengundi kepada wakil rakyat PR pada pilihan raya lalu tetap akan dipertahankan. 

Katanya, kerajaan Pakatan Rakyat terpaksa bekerja dua kali ganda untuk memenuhi tuntutan rakyat melalui urus tadbir dan tata kelola yang baik dan pada masa yang sama  menangkis fitnah kerajaan pusat.
Jelasnya, tiga puluh peratus keuntungan negeri Selangor yang dipulangkan kepada kerajaan pusat menunjukkan negeri itu masih tonggak utama negara dibawah pemerintahan Pakatan Rakyat.
Kerajaan negeri menerusi pimpinan Menteri Besar Tan Sri Khalid Ibrahim mensasarkan pendapatan negeri sebanyak RM1.6 bilion tahun ini iaitu rekod tertinggi dalam peningkatan ekonomi seluruh negara.
"Kalau amanah kita jaga dengan baik, rakyat akan dapat keuntungan tapi jika kita fitnah dah cerca, maka orang Melayu akan berpecah," jelas beliau lagi.

Beliau turut menyentuh kejayaan negeri itu menurunkan premium tanah di kawasan-kawasan sekitar Selangor sejak Pakatan Rakyat mengambil-alih tiga tahun lalu.
Ahli Parlimen Gombak itu berkata kerajaan Selangor akan mengumumkan dalam masa terdekat mengenai dasar baru premium tanah yang dijangka mengurangkan beban rakyat.TVSNEWS
    

2 ulasan:

  1. generasi baru jgn merudum




    Politik BN Politik Setan - Undi BN Undi HARAM. Adik2 wajib sebarkan kpd mak ayah dan kawan2. Sayang adik :-)
    >>>http://Blog1Malaysia.blogspot.com/<<<

    BalasPadam

Komenlah dan berhujahlah dengan baik...