Senarai Blog...Geng

Popular Posts

Jumaat, Mei 27, 2011

Menang Lebih 10 Kerusi Di Sarawak UmnoBN Akan Tumbang..!!!!

10 kerusi dari Sarawak bakal tumbangkan BN
MIRI, 26 Mei: AJK PAS Pusat, Mohamad Sabu berkata, sekiranya Pakatan Rakyat Sarawak dapat menyumbangkan 10 atau lebih kerusi Parlimen pada Pilihan Raya Umum (PRU) ke-13 nanti, BN akan dapat ditumbangkan.“Insya Allah, kerajaan (BN) pusat pasti tumbang dan dengan sendirinya kerajaan BN Sarawak akan tunduk di bawah pemerintahaan baru di Pusat,” ujarnya sempena program ke Miri sebagai persiapan Pakatan menghadapi Barisan Nasional (BN) dalam PRU 13 nanti.

Program bermula dengan perjumpaan bersama pimpinan Pakatan Rakyat Miri yang disertai Yang Dipertua PAS kawasan, Jofri Jaraiee, Adun Piasau, Ling Sie Kiong dan bekas calon PR Senadin, Dr Michael Teo.

Sehubungan itu, beliau memberi peringatan agar Pakatan Rakyat di Sarawak mesti terus bekerjasama dengan lebih erat dan kukuh lagi demi mencapai cita-cita Pakatan Rakyat menawan Putrajaya.

Sebaik selesai perjumpaan tersebut, rombongan terus menemui mangsa kebakaran rumah setinggan di Pujut Corner yang berlaku beberapa hari yang lalu.Ini susulan daripada pertemuan awal yang lalu di mana 17 buah keluarga mangsa kebakaran menerima bantuan daripada Pakatan Rakyat.

Beliau menyampaikan sumbangan kepada mangsa kebakaran itu (gambar).Pada sebelah malam, rombongan mengadakan ceramah perdana di kediaman Jofri.Jofri ketika berucap pada majlis itu melahirkan hasrat PAS kawasan agar diberi peluang untuk bertanding di Parlimen Miri dalam PRU 13 nanti.

Ini, katanya memandangkan rakan Pakatan lain di Miri sudah diberi peluang bertanding dalam pilihan raya negeri yang lalu di mana DAP bertanding di dua Dun iaitu Piasau dan Pujut sementara PKR di Senadin.
“Inilah masanya untuk Pakatan memberi peluang dan menujukkan setiakawan, sepakatan dan sefahaman dalam Pakatan Rakyat di Sarawak,” katanya.HarakahDaily
    

0 comments:

Catat Ulasan

Komenlah dan berhujahlah dengan baik...