Senarai Blog...Geng

Popular Posts

Sabtu, Julai 18, 2015

PANAS!! : PAS SEMAKIN HILANG PENGARUH...

 

Hu Pang Chow, pengasas bersama Kelab Penyokong PAS, yang kemudiannya dinaik taraf menjadi sayap keempat dalam PAS, telah memutuskan hubungan dengan parti itu.

Ketika dihubungi, Hu mengesahkannya, dengan alasan telah hilang kepercayaan terhadap kepimpinan baru PAS.

Katanya, beliau sedih kerana selepas PAS berjuang keras untuk sampai ke mana ia berada hari ini - selepas pilihan raya umum ke-12 dan ke-13 di mana ia membuktikan boleh mendapatkan sokongan bukan Islam - para ulama melepaskan peluang itu dan didakwa memusnahkan parti itu sendiri.

Hu membantu menubuhkan Kelab Penyokong PAS pada 2004, dan kemudiannya menjadi Kongres Penyokong PAS pada 2010 atas gesaan pemimpin progresif dalam parti itu untuk membuat PAS lebih inklusif.

Beliau mengambil keputusan itu di tengah-tengah rancangan pemimpin progresif PAS yang disingkirkan daripada kepimpinan parti itu oleh pemimpin tegar konservatif dalam muktamar parti itu bulan lalu, untuk menubuhkan sebuah parti baru.

Hu berkata setelah penyokong PAS selama 16 tahun, fundamental parti itu tidak berubah tetapi halatujunya telah menyimpang dari slogan parti itu ''PAS untuk semua'.

"Masalahnya ialah ulama muda (yang mengambil alih parti). Parti itu telah menyimpang dari jalannya dan memusnahkan segala yang telah dicapai," kata Hu.

Ditanya sama ada Hu akan menyokong Gerakan Harapan Baru (GHB), sebuah gerakan yang dibentuk oleh pemimpin progresif PAS, ke arah menubuhkan sebuah parti baru, katanya tunggulah sama ada beliau akan hadir di jelajah GHB di Kota Bharu, Kelantan.

Hu bertanding di bawah tiket PAS di Ayer Hitam menentang Datuk Wee Ka Siong dari MCA dalam pilihan raya umum lalu tetapi kalah.

Dia berhenti menjadi Ketua Kongres Penyokong PAS pada tahun 2014 selepas menjadi semakin kritikal terhadap peningkatan elemen konservatif dalam parti itu.

Kebangkitan golongan muda konservatif sampai ke kemuncaknya dengan penyingkiran barisan progresif daripada kepimpinan PAS pada bulan Jun, diikuti PAS memutuskan hubungan dengan DAP, langkah yang membawa kepada berkuburkan Pakatan Rakyat.


 mk
      

9 ulasan:

  1. Halo apek... kitaolang tak kisah lha lu mau berambus.
    Lu olang semua pikir luit.
    Lu mau luit, lu calilah GHB. Sana manyak luit. Lu bising2x la sama diaolang kasik jual hero, mesti lu kena angkat mcm hero dan luit nanti pun masuk.
    Kita olang tatak kesah maaa.
    Itu semua olang GHB pikir luit luit luit kuasa kuasa kuasa maaaa.
    mana hingat Tuhan. Selupa jar perangai UMNO 5x2.
    Hahahaha.

    BalasPadam
  2. Olanglama, kitorang nak masuk parti baharu lu apa peduli! Kita olang dah tak tahan dgn perangai latok presideng yg dah lari jauh dari matlamat asal arwah tgna. Mentang2 arwah dah takde senang tok presideng nak bawa kami ke belakang semula ya..PODDDAAAAH!

    BalasPadam
  3. PAS sulah ladi UMNO......lagi telok...pas punya mulut manyak jahat wooo...maki-maki..itu bukan bulaya islam maa...

    BalasPadam
  4. olanglama lu punya hati ala sakit ka?.lu gi minta air penawa sama tu tg haron dia la.lu n geng UG/GU lu saja yg tergila2 duit.

    BalasPadam
  5. dulu - dulu yg suka cakap teruk2 geng umno sekarang dh menular ke pasug...entahlah ...

    BalasPadam
  6. Ramai tukang komen ni cina ni..aku setuju geng 18 keluar segera dr pas jika nk buat ghb..jgn rosakkn pas, kami sayangkn ulamak drpd dap mau pun anwar..anda geng liberal xsesuai bersama pas.

    BalasPadam
  7. Selamat datang ke House of gereja Illuminati di mana anda boleh menjadi kaya terkenal dan popular dalam kehidupan, Sertai persaudaraan Great Illuminati di seluruh dunia, Kami berada di sini untuk membantu anda menukar dan mengubah hidup anda dengan cara yang paling positif. menyertai Illuminate kultus dalam talian hari ini dan mendapatkan wang segera 55 juta dolar dengan rumah percuma di mana-mana anda memilih untuk hidup di dunia dan juga mendapat 300,000 dolar bulanan gaji Jika anda berminat sila emailkan bawah illuminatihomeofrichs@gmail.com OR Call untuk menyertai +2349033375429 Jika anda tidak mahu untuk menyertai Illuminati tidak membaca mesej ini. Peraturan * Anda mestilah berumur 18 tahun. * Anda tidak perlu membincangkan rahsia Illuminati kepada sesiapa. * Kami tidak berminat untuk sesiapa yang telah mendapat pengetahuan mereka tentang Illuminati berdasarkan apa yang mereka telah mendengar dari Media Massa (Berita atau Seni Persembahan), Conspiracy Ahli teori (Authors Amatur atau Profesional atau Spekulator), Internet Khabar angin, atau bid'ah lain. * Sebaik sahaja anda menyertai Illuminati dalam tempoh seminggu daripada keahlian anda, anda akan mencapai matlamat yang paling besar dalam kehidupan dan juga mempunyai kekayaan dan kemasyhuran. * Tidak ada yang membuang mesej daripada GREAT Illuminati jika dibuang orang itu akan disiksa siang dan malam. * Kegagalan untuk memaksa kepada perintah dan peraturan GREAT Illuminati akan melihat kemasyhuran dan kekayaan anda diambil kembali. *. Salah satu peraturan Illuminati adalah "Kami tidak bercakap mengenai Illuminati" jadi saya tidak boleh mengatakan terlalu banyak mengenainya di sini. Jika anda benar-benar berminat kembali kepada kami melalui E-mel: illuminatihomeofrichs@gmail.com ATAU hubungi +2349033375429 Jangan bermain permainan minda.

    BalasPadam
  8. Illuminati adalah salah satu keluarga yang paling berkuasa, menyertai kami hari ini dan menjadi salah satu daripada orang yang paling berkuasa di dunia, dengan kami anda mempunyai keupayaan untuk bertindak atau menghasilkan kesan kenalan illuminatitemple581@gmail.com atau terlepas iman pada whatsApp dengan nombor ini +2347037154192 terima kasih

    BalasPadam
  9. JOIN ILLUMINATI HARI INI DAN MEMBERIKAN RICH DAN FAMOUS.
    Adakah anda seorang lelaki atau wanita perniagaan, Pastor, ahli politik, pemuzik, doktor, pemain bola sepak, pelajar? Adakah anda mahu menjadi terkenal, kaya dan berkuasa? Sertai persaudaraan Illuminati hari ini dan biarkan impian anda datang, menjadi ahli hari ini dan terima jumlah $ 2,000,000 serta-merta dan $ 400,000 evey bulan dengan kereta dan rumah di mana di dunia, hubungi kami hari ini melalui email @ (illumunate.neal666@gmail.com) atau whatsapp saya di +19513816581.

    BalasPadam

Komenlah dan berhujahlah dengan baik...