Iklan Penaja 1

Picture

Jumaat, Ogos 07, 2015

12 ulasan:

  1. SEMUA ini kerana DIA dan jemaahnya kunun pewaris nabi TAPI
    1.dia fitnah calon pkr sbg penjual pil kuda?
    2.dia hina presiden pkr konon tak ada kelayakan jadi mb?
    3. dia cuba hasut azmin dgn jawatan mb?
    4. Muktaman dan dewan ulama memutus dgn DAP Penang TAPI MASIH KEMARUK nak pegang jawatan di Penang, letak jawatan la KALAU MASIH ADA TELUR DAN MARUAH- lain le kalu masih cinta duit untuk bayar bil letrik dan kereta ha ha ha
    5. ahli mendoa laknat pemimpin2 pro?
    6. ahli mengeboo pemimpin2 pro?
    7. ahli2 memijak gambar2 pemimpin2 pro?
    8. dia gagal bentang ruu dlm mesyuarat pr wlpn dah janji?
    9. dia dan penyokong2 melabelkan pemimpin2 pro dgn pelbagai gelaran jebon, tolol, barua yg tak Islam? tp mulut isle isle kunun padahal mcm mulut Longkang
    10. masih lagi bertahaluf siyasi dgn dap di Selangor?
    11. pas yg masih bertahaluf siyasi berlaku khianat?
    12. dia selalu ponteng sidang parlimen?
    13. dia mencanangkan hudud Allah swt tapi tak ada satu hudud pun dlm ruu yg nak dibentangkan diparlimen yg DIA ponteng?
    14. Macam merestui pemilihan muktamar lebih jilake dari Israel @ yahudi dengan MENGGUNAKAN CAI, Ulama pas pula seronok gila guna Cai
    dan banyak lagi...AKU MEMERHATI KEHAIRANAN KELAKU MEREKA

    BalasPadam
  2. Jangan bela, jangan beri layanan langsung kepada puak-puak baru timbul ini sama ada PasMa, G18, kena pisah hapus jangan bagi sempat tumbuh.

    “Dalam hadis riwayat Muslim ada kata, “Barangsiapa yang datang kepada kalian sedang urusan kalian berada di tangan seorang lelaki (pemimpin), lalu dia hendak memecah belah ikatan kesatuan dan mencerai beraikan jamaah kalian, maka bunuhlah dia”.

    “Nabi suruh bunuh kumpulan yang datang bawa mari Parti Islam dasar Islam juga. Dia mari ajak kita sokong, maka kumpulan baru itu untuk memecah belah, akan hilangkan kekuatan jamaah, Nabi suruh bunuh, jangan taruh.

    “Kalau ada kuasa bunuh, tak ada kuasa kita halang jangan biar dia merebak. Ini hadis sahih Muslim, saya bacakan depan pimpinan tu. Tapi orang tak percaya hadis dan Quran payah kira. Orang ni tak sah untuk lantik pimpinan,” tegasnya menyandarkan ketegasan hukum berdalilkan ayat 105 surah an-Nisa’.

    Katanya, Gerakan Harapan Baru (GHB) dalam pemerhatiannya mengambil pandangan mereka daripada golongan bukan Islam terutama DAP berdasarkan sikap berdiam diri anggota GHB tatkala DAP menyerang pimpinan PAS, di mana diam itu adalah tanda setuju.

    Sedangkan katanya, serangan DAP itu adalah kepada para alim ulama dan dasar Islam yang diperjuangkan PAS.

    Beliau menggesa agar golongan seperti itu jangan dibawa masuk ke premis dan entiti jamaah serta dijauhi.

    Membaca petikan kitab, Tuan Guru menyebut, mendepani gerak kerja jamaah adalah wajib atas setiap Muslim dan mengerjakannya dan melunasinya adalah tanggung jawab yang dituntut serta dipertanggung jawabkan di hadapan Allah.

    “Akan ditanya kamu kerja tak untuk kuatkan jamaah Islam. Tuhan akan tanya kamu buat tak kerja ni? Tahap mana kamu kerja? Itu saja akan ditanya. Kita hidup atas muka bumi kuatkan tak jamaah Islam?

    “Ini kadang-kadang tak ambil tahu langsung masalah jamaah Islam nak hidup atau mati, senyap saja. Nabi kata, “Setiap amalan dicatat dan dipegang dengannya pertanggung jawaban atas mereka”.

    “Kerana inilah Islam seru kita untuk tempatkan diri dalam jamaah dan tegah untuk pencilkan diri ketika adanya jamaah. Kalau tak ada, wajib kita bantu tubuhkan jamaah. Jelas kena ada jamaah sehingga kalau pemimpin menyeleweng sekalipun, zalim sekalipun tetap kena duduk dalam jamaah,” terang beliau.

    Tuan Guru turut membacakan hadis Nabi di mana menegaskan sesiapa keluar dari jamaah yang telah terpimpin maka boleh dipenggal lehernya kecuali ia kembali kepada jamaah dengan menegaskan bahawa hadis itu kuat kerana terdapat dalam Musnad Imam Ibnu Hambal, Sunan Tarmizi dan Sahih Muslim.

    Jelasnya, terjadinya perkara-perkara sedemikian adalah disebabkan berjuang dengan tidak berpandu al-Quran dan hadis serta berjuang mementingkan jawatan dan kebendaan, bukan menuju akhirat. -Harakahdaily (30.6.2015)

    BalasPadam
    Balasan
    1. Dap menghormati tgna kerana karismanya dan dap meyerang haji jadi kerana bangangnya, jadi di sini dap tidak menyerang ulama tapi mryrtang kebangangan pemimpin pad

      Padam
    2. Dap menghormati tgna kerana karismanya dan dap meyerang haji jadi kerana bangangnya, jadi di sini dap tidak menyerang ulama tapi mryrtang kebangangan pemimpin pad

      Padam
    3. Dap menghormati tgna kerana karismanya dan dap meyerang haji jadi kerana bangangnya, jadi di sini dap tidak menyerang ulama tapi mryrtang kebangangan pemimpin pad

      Padam
    4. Cuba senaraikan di mana bangangnya TGHH spt yg kau faham.. di bawah ni aku nak senaraikan betapa tepatnya telahan TGHH.. aku nak tgk senarai kau plk..

      Segala yg dituduh oleh kepimpinan kini sudah jelas terbukti kebenarannya:

      JEBON - ADUN yg melompat menyokong serta mengisytiharkan kesetiaan kpd kepimpinan parti lain (tindakan yg sama oleh ADUN DAP) tanpa mendapat arahan dari kepimpinan parti sendiri dlm isu MB Selangor..

      TOLOL - membenarkan setiap tindakan DAP malah mempertahankan tindakan DAP yg memutuskan hubungan tanpa menghiraukan bhw kepimpinan parti itulah yg memulakan menyerang kepimpinan parti sendiri secara terang2an..

      BARUA - berusaha menubuhkan parti baru (yg sudah mendapat pengiktirafan DAP) tetapi dlm masa yg sama masih lagi TIDAK BERANI meninggalkan parti sediada..

      MUNAFIK HARAKI - di masa berkempen begitu beria2 mewar2kan bahawa niat bertanding hanya ingin membantu tuan presiden (sedangkan bila DAP serang presiden dia buat2 tak tahu). Tapi bila sudah kalah, merancang pulak nak buat parti baru. Terbuktilah kini bertanding hanya utk rebut jawatan semata2 bukan atas dasar berkhidmat.. tak ada langsung ciri2 sikap Khalid ibnu Walid... yg ada cuma ciri2 sikap Khalid ibnu Samad..

      BROKER - Menganjurkan ahli2 PAS yg lain agar bersama2 menjadi ahli parti baru (yg bakal bekerjasama dgn DAP utk Pakatan 2.0) jika ditubuhkan nanti; walaupun sebenarnya si broker itu sendiri masih lagi menjadi ahli parti PAS..

      PARASIT - Golongan anwarinas serta proksi DAP dalam parti yg sentiasa bercanggah pendapat dgn saf kepimpinan.. ini dapat dilihat dari pandangan kritis mereka kpd setiap keputusan kepimpinan..
      Sbg contoh: menyalahkan PAS memutuskan hubungan dgn DAP malah sblm itu PAS juga yg dipersalahkan bila mana DAP memutuskan hubungan dgn presiden PAS.. Contoh yg lain pula dlm isu RUU (sbg permulaan sebelum dibentangkn hukuman hudud bila PR menang di PRU 14 kelak kononnya) yg hendak dibentangkan di parlimen; golongan parasit ini tidak langsung menyokong penuh malah mempunyai pendapat mereka sendiri iaitu menafikan kehendak majoriti rakyat kelantan (yg pastinya selari dgn citarasa DAP) yg sudah lama dahagakan hukuman Allah berjalan di bumi kelantan..

      Jadi di manakah silapnya tuduhan2 berasas di atas?? Di mana???

      Sekian! Wallahua'lam..

      Padam
  3. untuk rujukan Tanpa Nama 10.53 petang : hoi hang tak tau ka org pkr ada yg makan babi n kedarah arak... setakat tuduh kata kederah pil kuda... kecik saja le..memang markaz pkr semasa pilihan raya umum di selangoq terbukti ada kes pil kuda... bukan tuduh kosong ada fakta...just tegerun n kiasan beradat je.. kes langkah kajang yg tersangkut dek kerakusan pkr n group mereka tanpa perkenan sultan... baru nak rujuk PAS...bila kena jerkah balik tegedik2 salahkan PAS..lepas tu ajk kapiaq dap maki PAS...tak dan dapat puterajaya lg dah tunjuk ego nak jadi abang besaq...teguran para pemimpin kami berdasarkan fakta....walaup putus dgn kapiaq dap.. kes di penang itu lantikan kerajaan kapiaq dap pada pas apasal pulak nak letak jawatan... duit kerajaan dari cukai rakyat negeri... bukan duit cina dap pun (aku salah sorang yg bayar cukai pd kerajaan negeri pulau pinang) memang pemimpin gerombolan hangpa layak di booo kerana liberal n bapa syiah ygmengadudombakan golongan ulama.. kalau di luar negera bukan booo lg tapi dah kena BOM le group hangpa ni...memang patut geng hanpa di gelar barua/broker pada 2 dun selangor ( bapa jim baca jin/syaitan) yg mendahului pucuk pimpinan dgn menyokong pkr yg mabuk ketum gagal dlm kes langkah kajang...tak hadir semasa perbahasan kerana kesihatan.... pergi jepun kerana post dia dlm Persatuan Ulama Sedunia n jumpa media antara bangsa n jemputan dari pelajar kita di jepun... bukan geng hang pi Europe nak kuda putih....ruu walau tak sempat bentang.. tapi ruu hudud dah dimasuk dlam sessi parliment yg akan datang... lebih baik dari gerombolan hangpa yg tak mau hudud selagi belum dapat putra jaya...dasar hangpa ni boleh makan babi pasai lembu nfc mahai .... sentiasa mendoakan hati gerombolan hang pa terbuka n mencari kebenaran sejati... sekira nya tidak hangpa semua kami ibarat kan serendah harbi... masa yg akn menetukan....

    BalasPadam
    Balasan
    1. Lain kali kalau nak lantik pemimpin.cari orang yang bpleh memimpin ke arah kemenangan, bulan yang pandai tunjuk bangang macam haji hadi yang asyok kalah dalam pilihanraya

      Padam
    2. Lain kali kalau nak lantik pemimpin.cari orang yang bpleh memimpin ke arah kemenangan, bulan yang pandai tunjuk bangang macam haji hadi yang asyok kalah dalam pilihanraya

      Padam
    3. Lain kali kalau nak lantik pemimpin.cari orang yang bpleh memimpin ke arah kemenangan, bulan yang pandai tunjuk bangang macam haji hadi yang asyok kalah dalam pilihanraya

      Padam
    4. Orang PKR yg makan babi tentu2 kafir.Yg PAS mengaku ulama pewaris Nabi;mulut tabur fitnah dan kutuk sesama Islam macam mana?

      Saya rasa Harun Din kena pergi sekali lagi ka Pulau Nangka Melaka untuk betapa.

      Dulu cuma 40hari betapa untuk dapatkan harta Qarun d sana sehingga lari d kejar Jinn

      Padam
    5. Kalau macam ni amat kebudak2an punye komen.. aku mmg bernasib baik x sokong GHB..

      Padam

Komenlah dan berhujahlah dengan baik...

Iklan Penaja 2

Hasil carian imej untuk bisnes mudah

Catatan Popular Mingguan

Senarai Blog...Geng

Popular Posts

Iklan C

Blog Archive