Senarai Blog...Geng

Popular Posts

Isnin, Ogos 03, 2015

BERITA PANAS!! BUAT PAS TERENGGANU..

 

Bapa saudara kepada sultan Terengganu, Tengku Sri Paduka Raja Tengku Ibrahim Ismail hari ini mengumumkan keluar PAS.

Beliau yang sudah beberapa tahun menjadi ahli parti Islam itu mengambil keputusan tersebut kerana tidak berpuas hati dengan keputusan pemilihan muktamar lalu yang menolak kumpulan profesional.

Katanya, hasil dari muktamar itu menyebabkan terdapatnya pergolakan dalaman yang menyebabkan hala tuju perjuangan parti tidak lagi kondusif.

“Saya rasa dukacita di atas pergolakan politik dalaman PAS. Saya merasakan hala tuju perjuangan parti tidak lagi kondusif untuk saya terus berada dalam PAS walaupun sebagai ahli biasa,” katanya dalam kenyataannya hari ini.

Mengulas lanjut ketika dihubungi Malaysiakini, katanya, beliau impikan terdapat 30 peratus kumpulan profesional dalam parti Islam itu.

“Kita lihat yang tidak dipilih dalam PAS itu yang banyak bercakap dan berhujah di parlimen, tetapi (mereka) dibuang begitu sahaja.

“(Saya) kecewa dan tak kena pada saya. Mana-mana parti pun berkongsi (kepimpinan). Kepimpinan akan kuat. Kita nak kedua-dua pihak (ulama dan profesional),” katanya lagi.

Tiada kaitan dengan isu Raja Bahrin

Beliau berkata keputusan yang diambil tidak ada kaitan dengan keputusan PAS Kuala Terengganu yang memutuskan hubungan dengan anggota parlimen kawasan itu, yang juga anak saudaranya Datuk Raja Bahrin semalam.

PAS kawasan itu mengambil tindakan tersebut kerana mendakwa Raja Bahrin telah menerima jawatan sebagai Pengerusi Gerakan Harapan Baru (GHB).

Dok (tidak), dok, saya dah buat keputusan ini (keluar PAS) sebelum ini lagi. Bukan kerana Raja Bahrin (gambar),” katanya.

Tengku Ibrahim bagaimanapun berkata PAS sendiri akan rugi besar jika menyingkirkan Raja Bahrin.

Lagi pun, katanya, status Gerakan Harapan Baru yang disertainya masih lagi sebuah NGO dan bukan parti politik.

“Biar (GBH) settle down dahulu, kita tunggu dan lihat apa dia punya polisi dia, tujuan dan matlamat parti baru mahu ditubuhkan,” katanya. 


mk

      

2 ulasan:

  1. SEMUA ini kerana DIA dan jemaahnya kunun pewaris nabi TAPI
    1.dia fitnah calon pkr sbg penjual pil kuda?
    2.dia hina presiden pkr konon tak ada kelayakan jadi mb?
    3. dia cuba hasut azmin dgn jawatan mb?
    4. Muktaman dan dewan ulama memutus dgn DAP Penang TAPI MASIH KEMARUK nak pegang jawatan di Penang, letak jawatan la KALAU MASIH ADA TELUR DAN MARUAH- lain le kalu masih cinta duit untuk bayar bil letrik dan kereta ha ha ha
    5. ahli mendoa laknat pemimpin2 pro?
    6. ahli mengeboo pemimpin2 pro?
    7. ahli2 memijak gambar2 pemimpin2 pro?
    8. dia gagal bentang ruu dlm mesyuarat pr wlpn dah janji?
    9. dia dan penyokong2 melabelkan pemimpin2 pro dgn pelbagai gelaran jebon, tolol, barua yg tak Islam? tp mulut isle isle kunun padahal mcm mulut Longkang
    10. masih lagi bertahaluf siyasi dgn dap di Selangor?
    11. pas yg masih bertahaluf siyasi berlaku khianat?
    12. dia selalu ponteng sidang parlimen?
    13. dia mencanangkan hudud Allah swt tapi tak ada satu hudud pun dlm ruu yg nak dibentangkan diparlimen yg DIA ponteng?
    14. Macam merestui pemilihan muktamar lebih jilake dari Israel @ yahudi dengan MENGGUNAKAN CAI, Ulama pas pula seronok gila guna Cai
    dan banyak lagi...AKU MEMERHATI KEHAIRANAN KELAKU MEREKA

    BalasPadam
  2. Aku bersyukur kerana berakhlak dengan akhlak Khalil Al walid walau dilucut jawatan tetap istiqah untuk memperjuangkan islam bersama PAS. apa ada pada jawatan......

    BalasPadam

Komenlah dan berhujahlah dengan baik...