Senarai Blog...Geng

Popular Posts

Jumaat, Jun 13, 2014

[ Fokus ] Tolak politik ugut dan wang- Saifuddin Nasution Ismail

KUALA LUMPUR 12 Jun : Anggota KEADILAN digesa menolak amalan politik wang dan ugut kerana gaya politik begini hanya melemahkan parti yang mendukung agenda reformasi.

Menurut Setiausaha Agung KEADILAN, Datuk Saifuddin Nasution Ismail yang percaya ahli-ahli KEADILAN adalah golongan yang bijak dalam membuat pilihan pemimpin yang akan memimpin parti.

Saifuddin Nasution“Undi kita tidak seharusnya dipengaruhi oleh amalan politik wang, politik ugut dan politik habuan. Amalan politik seumpama ini akan hanya melemahkan parti.

“Pemimpin yang menang melalui cara ini tidak akan mampu memimpin parti pada tahap yang dihormati oleh lawan dan kawan.

Jauh sekali daripada mendapat kepercayaan rakyat,” katanya yang sedang menyambung kursus pendek di London yang diikuti sejak Disember 2013 lalu.

Beliau juga anggota KEADILAN menolak mana-mana calon yang mengamalkan politik sedemikian.
Tegasnya, memelihara wibawa parti, membina kekuatan parti dan meneruskan cita-cita dan idealisma parti adalah jauh lebih penting daripada seseorang individu yang menang dengan cara amalan politik wang, ugut dan habuan.

Saifuddin dalam pada itu memaklumkan beliau masih lagi merupakan calon yang bertanding dalam pemilihan Timbalan Presiden dan menolak dakwaan yang beliau sudah menarik diri.

kd
      

0 comments:

Catat Ulasan

Komenlah dan berhujahlah dengan baik...