Senarai Blog...Geng

Popular Posts

Khamis, Ogos 14, 2014

PANAS!! MB Selangor akan saman jika PKR tak mohon maaf

 

Tan Sri Khalid Ibrahim mengemukakan surat tuntutan kepada Datuk Saifuddin Nasution bagi memaksa setiausaha agung PKR itu memohon maaf dan menarik balik satu laporan yang memburuk-burukkannya.

Surat sepanjang 13 halaman itu dihantar melalui peguam Khalid dari firma Bon Advocates pada Isnin malam dan salinannya disaksikan oleh Malaysiakini hari ini.

Khalid menuntut Saifuddin menarik balik tuduhan dan membuat permohonan maaf agar beliau tidak memulakan tindakan undang-undang.

Khalid dipecat daripada parti itu pada hari Sabtu lalu kerana enggan meletak jawatan sebagai menteri besar.


Laporan PKR itu antara lainnya membangkitkan kes hutangnya dengan Bank Islam, penstrukturan semula industri air Selangor, projek lebuh raya Kidex dan kutipan sampah di negeri itu.

Ia turut mempromosi Datuk Seri Wan Azizah Wan Ismail untuk menggantikan kedudukannya sebagai menteri besar.

Salinan laporan tersebut dihantar kepada pemimpin Pakatan termasuk ketua umum PKR Datuk Seri Anwar Ibrahim, presisen PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang, mursyidul am PAS Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat dan setiausaha agung DAP Lim Guan Eng.

Salinan laporan PKR bertarikh 4 Ogos itu turut dihantar kepada jawatankuasa pimpinan pusat ketiga-tiga parti yang menganggotai Pakatan dan wakil rakyatnya.

Khalid mendakwa, laporan tersebut menggambarkan bahawa beliau terlibat dengan cara tidak mengikut undang-undang dalam penyelesaian hutang Bank Islam, terlibat dengan rasuah, tidak ikhlas, hipokrit, tidak beretika, tidak layak menjadi menteri besar dan menyalahguna kuasa demi kepentingan sendiri.

Difahamkan, Khalid akan mengemukakan lebih banyak surat tuntutan.

mk

1 ulasan:

  1. Skrg ni TSKI kerjanya nak menyaman org aja. Semua yg dikira boleh dtgkan duit dia akan buat sbab nak cari dan kumpul duit utk persediaan bayar balik hutang jika jawatan MB terlepas dari tangan. Jlau tak jadi MB lagi ingat UMNO nak biarkan utang 70 juta dia pd Bank Islam gitu aja...

    BalasPadam

Komenlah dan berhujahlah dengan baik...