Senarai Blog...Geng

Popular Posts

Ahad, Disember 27, 2015

SOALAN PANAS!! DARI YB RAFIZI RAMLI..JOM BACA..

Rafizi dakwa syarikat tidak pengalaman urus projek tambahan

SHAH ALAM - Naib Presiden PKR, Mohd Rafizi Ramli berkata, Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) perlu mendedahkan nama penderma yang menyumbangkan RM2.6 bilion kepada Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak.

Katanya, SPRM perlu juga siasat latar belakang penderma untuk mengetahui sama ada wujud kaitan penderma dengan Najib.

“Jika SPRM tidak lakukan perkara itu, saya rasa ia sedikit sebanyak akan menjejaskan kredibiliti badan berkenaan kerana seolah-olah takut untuk mendedahkan perkara tersebut.

“Maklumat itu penting untuk meyakinkan rakyat jika benar tiada unsur rasuah,” katanya kepada Sinar Harian.

Kelmarin, Ketua Pesuruhjaya SPRM, Tan Sri Abu Kassim Mohamed, dalam wawancara bersama Sinar Harian, mengulangi bahawa SPRM mengesahkan telah berjumpa dengan pihak berkaitan tetapi maklumat lanjut siasatan tidak boleh disiarkan kepada mana-mana pihak kerana ada undang-undang mengenainya.



http://teautonetwork.com/1444


[ARTIKEL BERKAITAN: Derma, SRC International, rakyat hendak tahu apa sebenarnya‎]

Menurut Abu Kassim, beliau tidak boleh memberikan maklumat secara terperinci berhubung penderma dan akan menyerahkan perkara itu kepada Peguam Negara.

“Sekiranya kerajaan ingin mendedahkan atau menjelaskan kepada rakyat itu terpulang, tetapi kerja kita cuba dapatkan keterangan berkaitan,” katanya.

Mengulas perkara itu, Rafizi mendakwa beliau cukup faham strategi SPRM yang mahu Najib sendiri mengumumkan nama penderma berkenaan.

“Jadi saya tidak nampak Najib ada pilihan lain kecuali mengumumkan siapa penderma itu,” katanya.

sh
 
http://iklanviral.blogspot.my/

1 ulasan:

Komenlah dan berhujahlah dengan baik...