Senarai Blog...Geng

Popular Posts

Selasa, Disember 29, 2015

PANAS!!! : ADA PEMIMPIN PAS " KERAS KEPALA " KATA PEMIMPIN UMNO

Syed Ali Alhabshee

SHAH ALAM - Sejarah hubungan Umno-Pas pernah bersatu dalam BN tidak perlu diungkit dan dijadikan alasan untuk menggagalkan usaha kerjasama baharu yang lebih menjurus kepada penyatuan umat Islam dan orang Melayu.

Ketua Umno Bahagian Cheras, Datuk Seri Syed Ali Alhabshee berkata usaha itu tidak perlu dicurigai sebaliknya perlu dilihat secara lebih positif dalam konteks kepentingan agama, bangsa dan negara.

“Ada kalangan pemimpin Pas menjadikan sejarah lalu sebagai dendam politik untuk menolak pelawaan Umno, ini tidak membawa keuntungan kepada kepentingan sejagat,” katanya dalam entry terkini blognya, http://umnobahagiancheras.blogspot.my hari ini.

Terdahulu, Naib Presiden Pas, Idris Ahmad menegaskan mana-mana individu dalam parti Islam itu yang teringin bergabung dengan Umno supaya meninggalkan Pas.

Idris berkata, Pas pernah kehilangan ramai tokoh besar yang lari bersama Umno termasuk pengasas Pas, Ahmad Fuad Hassan; Datuk Asri Muda dan Setiausaha Agung, Osman Abdullah.

Syed Ali juga berkata, kepimpinan Umno dan Pas perlu meletakkan penyatuan orang Melayu dan umat Islam sebagai kerangka utama dalam merintis jalan penyatuan tersebut.

“Kita kena mengambil pendekatan positif dan realistik dengan melihat kepada kepentingan umat Islam dan negara bangsa, sentimen politik kepartian sewajarnya diketepikan,” ujarnya.

Beliau berkata lagi, sikap segelintir pimpinan Pas seolah-olah 'keras kepala' mahu menolak kerjasama itu merupakan sesuatu yang mendukacitakan.

"Ketika Presien Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang kelihatan positif dan menerima pelawaan Umno, ada pula sesetengah pemimpin Pas mencurigai usaha tersebut, ini boleh merencatkan usaha kerjasama tersebut,” tegasnya.

Sementara itu, beliau turut berkata kerenah pimpinan DAP dan Amanah yang menentang menyatuan semula itu kerana mereka bimbang terhakisnya sokongan orang Melayu pada PRU14 akan datang.

"DAP menagih ehsan Pas di kawasan pengundi Melayu, apabila Pas sudah tidak lagi bersama pakatan pembangkang, ianya memberi satu ancaman baharu kepada DAP,” katanya lagi.

sh



Nak ikutkan idea bisnes boleh tebal Yellow pages, tapi sudah ada yang sesuai untuk orang macam aku yang BZ dengan waktu pejabat..

Apa yang penting kerja senang, untung banyak..

 
klik link sini : http://autod9.com/army 


 
http://iklanviral.blogspot.my/

0 comments:

Catat Ulasan

Komenlah dan berhujahlah dengan baik...