Senarai Blog...Geng

Popular Posts

Jumaat, Mei 02, 2014

[ Anwar Ibrahim ] Amaran Buat Menteri-menteri Umno...

 Anwar tak peduli dipenjara lebih 10 tahun?

KUALA LUMPUR - "Menteri-menteri apa kau ingat aku takut," ungkap Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim ketika menyampaikan ucapan penutup himpunan bantah GST di ibu negara, hari ini.

Mendakwa ada cubaan untuk memenjarakannya oleh beberapa menteri, Anwar bagaimanapun berkata, perkara itu langsung tidak menggusarkannya.

"Kepada menteri-menteri yang berusaha untuk memenjarakan saya, ingat saya takut?

"Saya ada dua kekuatan iaitu doa kepada ALLAH dan kebangkitan daripada rakyat," katanya kepada ribuan peserta himpunan bantah GST.

Mengambil peluang berucap sempena himpunan membantah GST , Anwar turut membayangkan bahawa dirinya mungkin akan dipenjara lebih 10 tahun.

"Ramai (pemimpin Islam di London) yang pujuk saya untuk kekal di London, dia tahu kalau saya balik Malaysia saya akan masuk penjara.

"Oleh itu mereka meminta supaya saya berjuang dari London, tetapi  saya kata terima kasih, saya balik untuk berjuang dari Malaysia.

"Walaupun saya tahu, mungkin selepas ini hukuman terhadap saya mungkin lebih 10 tahun, tetapi saya tidak peduli mengenai hal itu," katanya lagi.

sh

0 comments:

Catat Ulasan

Komenlah dan berhujahlah dengan baik...