Senarai Blog...Geng

Popular Posts

Rabu, September 30, 2015

FORMULA TERBAIK "PAKATAN HARAPAN" UNTUK RAKYAT..


Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail


PETALING JAYA - Pakatan Harapan mensasarkan untuk mempertaruhkan satu lawan satu dalam Pilihan Raya Umum ke-14 (PRU14) meskipun sebelum ini Pas ada menyatakan kesediaan untuk meletakkan calon di kerusi-kerusi yang ditandingi DAP.

Ketua Pembangkang, Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail berkata, ini kerana objektif pembangkang jelas untuk menjatuhkan kerajaan yang tidak bertanggungjawab.

"Jika ia (Pas) penuhi (kriteria), bolehlah (hantar calon) tapi terpulang pada Pas lah. Kita memanglah tahu bahawa apabila kita nak bertanding ini, kita harap ada lah kerjasama dan persefahaman bahawa kita satu lawan satu.

"Kita tahu bahawa objektif kita adalah untuk menjatuhkan kerajaan yang rasuah dan tidak bertanggungjawab serta salah guna kuasa," katanya pada sidang media di Ibu pejabat PKR, di sini, hari ini.

Sebelum ini, Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang dilaporkan mahu meletakkan calonnya untuk bertanding kerusi yang ditandingi DAP sebelum ini pada PRU14.

Menurut Abdul Hadi, pihaknya juga akan meletakkan calon bukan Islam menerusi Dewan Himpunan Penyokong Pas bagi mewakili parti untuk kerusi berkenaan.

Dalam pada itu, Timbalan Presiden Parti Amanah Negara, Salahuddin Ayub turut senada dengan Wan Azizah dan memberitahu pihaknya sentiasa sedia untuk mengadakan rundingan berhubung pembahagian kerusi.

"Matlamat kita kalau boleh nanti, Insya-ALLAH, satu lawan satu. Pintu rundingan mesti dibuka untuk bincang tentang kerusi-kerusi yang kita boleh bertanding. Amanah sendiri sentiasa membuka pintu rundingan. Masalah kita nak bekerjasama atau tidak, boleh dibawa bincang.

"Walaupun terlalu awal, tapi saya merasakan apa yang telah diusahakan ketua pembangkang adalah suatu yang murni dan kita harus beri dukungan yang kuat. Kita memang atas nama Pakatan Harapan membuka pintu rundingan itu pada bila-bila masa kepada semua pihak untuk kebaikan rakyat dan negara ini," katanya.

Sementara itu, Wan Azizah ketika ditanya tentang pembahagian kerusi dengan Pas untuk PRU14 nanti, beliau menjawab ringkas: "Tidak ada pilihan raya lagi, apa (bincang) tentang kerusi. Akan datang tunggulah akan datang."

sh

1 ulasan:

  1. Tak pe lah mmg berhasrat murni pun.. so AManaH jgn pandai2 amik kerusi PAS plk.. mintak je kat PKR atau DAP..

    BalasPadam

Komenlah dan berhujahlah dengan baik...