Rabu, September 02, 2015

MAT SABU BONGKAR RAHSIANYA...JOM LAYAN...

Mat Sabu minta Pas kenang jasa

KOTA BHARU - “Saya tidak akan lantik peguam untuk tuntut harta sepencarian,” itu sindiran Pengerusi Parti Pekerja Malaysia, Mohamad Sabu atau Mat Sabu kepada bekas rakan seangkatannya dalam parti Pas.
Menurutnya, walaupun kini beliau dipandang ‘kecil’ di mata Pas, namun jasa dan pengorbanan beliau sewaktu berada di dalam parti Islam itu selama 37 tahun seharusnya dikenang parti Islam itu.
“Saya sekarang kalau tengok markas Pas, air mata masih mengalir, bukan senang untuk ke wadah Islam, tapi bot lain, kapal lain, sebab markas mana yang saya tidak ceramah untuk kutip derma, semua saya pergi. Sampai ada satu masa itu, kaset saya mengatasi jualan kaset Ning Baizura.
“Tetapi kawan-kawan, adik-adik ini kasar, mereka bersikap macam halau kita, saya kata saya tidak ambil peguam pun untuk tuntut harta sepencarian. Kalau saya tuntut, banyak mana pun tak tahu. Segala khidmat dan segala bentuk jasa serta pengorbanan itu kita tidak ungkit dan halalkan semuanya,” katanya semasa menyampaikan ceramah sulung Parti Pekerja Malaysia di sini, malam tadi.
Turut hadir, Timbalan Pengerusinya, Salahuddin Ayub, aktivis DAP, Young Syefura Othman atau Rara Othman, bekas Menteri Kabinet, Datuk Zaid Ibrahim dan barisan pemimpin utama Parti Pekerja Malaysia.
  Image result for tone excel
Menurutnya, perkara tersebut merupakan asam garam politik di Malaysia dan beliau masih optimis dengan penganjuran Bersih 1.0 sehingga 4.0, matlamat utama untuk menawan Putrajaya pada pilihan raya akan datang tetap menjadi pemangkin parti baru yang ditubuhkan itu.
Bekas Timbalan Presiden Pas itu juga berkata, walaupun wujud insiden memijak gambar Perdana Menteri, Datuk Seri Najib dan Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang, namun itu bukan salah satu acara dalam penganjuran Bersih 4.0.
“Dalam himpunan itu ada macam-macam. Saya cukup tidak setuju dengan apa yang berlaku, saya cukup marah dengan insiden tersebut, tidak kira lah gambar Datuk Seri Najib ataupun Tok Guru Haji Hadi, saya tidak setuju.
“Saya amat sedih dengan perkara ini, perkara yang sama juga berlaku apabila gambar saya dan beberapa kepimpinan lain dipijak oleh pemuda kita, masa itu tidak muncul pun pahlawan yang membela. Mereka tidak kata apa-apa. Ada pun anak muda itu, semasa saya di tahan di ISA, mereka pun belum wujud lagi,”katanya.
Mat Sabu juga turut menasihati rakan seperjuangannya untuk terus menjadikan kepimpinan dan ketokohan arwah Tok Guru Nik Abdul Aziz sebagai contoh terutamanya dalam mengendalikan kemelut perbezaan pendapat antara parti komponen.
“Walaupun mendiang Karpal Singh mempunyai pendapatnya sendiri mengenai pelaksanaan hudud, namun arwah Tok Guru mengambil sikap positif untuk tidak mengeruhkan lagi keadaan dengan pemberian kek hari jadi dan sebagainya supaya hubungan itu masih kekal walaupun berbeza pendapat. Tetapi kita sekarang, gaduh sikit, bercerai,”katanya.
Sementara itu, dalam sidang media yang diadakan selepas ceramah, beliau turut berkongsi harapannya untuk mencapai 50,000 keahlian dalam parti baru itu menjelang tarikh perasmian pada 16 September ini.
“Sambutan di luar jangkaan, kita pun masih belum dapat jumlah keahlian yang berdaftar sejak kelmarin kerana borang kini sedang giat diagihkan. Kami juga masih belum berbincang sama ada mahu bertanding di pilihan raya ataupun tidak,” katanya.
Mat Sabu ketika diminta mengulas mengenai isu bai’ah bagaimanapun tidak memberi sebarang komen dan tidak memberi gambaran jelas jumlah keseluruhan keahlian Pas yang bertukar ke parti itu.
sh

7 ulasan:

  1. Hang lari bertaboq kluaq pasai apa?anwar ckp kosong je tp dia bapak nepotism, kronism, gila kuasa..khalid ibrahim baguih dok ada hampa penaya kat dia..dap anti islam lg teruk, hina presiden..kata 37 dah dlm pas..cuma 1 je aku mau tanya..kenapa xmasuk dap saja?

    BalasPadam
  2. mr ramboo. ISLAM MEMBAWA RAHMAT UTK PENGHUNI ALAM INI. PAS membawa cacian, celaka, jebon, biawak, baru dll macam SYIAH KAFIR. Anda juga suka menghina, maaf barangkali anda belum menemui Islam yg tulen.

    BalasPadam
  3. YA, MR RAMBOO TU BUKAN ORANG, DIA BERUK.

    BalasPadam
  4. Kesian kt mr ramboo..jiwa dia sakit tu..

    BalasPadam
  5. Sedap mulut je si Rambo tu..ckp lebih..bg buktila kalo betol..ni dok pumpang2 fitnah orang..ISKAM SGTLAH TU...

    BalasPadam
  6. RAMBO? macam mat salleh. patutpun tak berapa faham bahasa melayu

    BalasPadam

Komenlah dan berhujahlah dengan baik...

Senarai Blog...Geng