Senarai Blog...Geng

Popular Posts

Selasa, September 15, 2015

MANA FATWA ULAMA KERAJAAN NI??????

Parti Amanah Negara (AMANAH) hari ini menggesa mufti Kelantan Datuk Shukri Mohamed untuk menyatakan pendiriannya berhubung perhimpunan Baju Merah di ibu negara esok.

Pengerusi AMANAH Pulau Pinang Mujahid Yusof Rawa mahukan Muhammad menyatakan pendirian sama ada perhimpunan di Padang Merbok, Kuala Lumpur itu harus dikecam atau dibiar.

Mujahid membangkitkan persoalan itu memandangkan mufti itu sebelum perhimpunan BERSIH 4 dilapor berkata perhimpunan itu haram di sisi Islam.

“Ulama harus buat pendirian dalam isu perkauman dan provokasi seperti membakar patung pemimpin negara dan poster-poster yang menyerang pihak tertentu.

“Saya tidak fikir ulama harus benarkan perkara ini berlaku,” katanya selepas melancarkan AMANAH Bayan lepas, selepas 57 anggota PAS keluar parti dan menyertai mereka.

Utusan Malaysia pada 29 Ogos, hari pertama BERSIH 4, memuatkan laporan dengan tajuk muka depan sensasi “Haram! Haram! Haram!” berkaitan perhimpunan berbaju kuning itu.

Ia antaranya memetik Mohamad Shukri sebagai berkata, Islam mengajar umatnya mentaati undang-undang dan pemerintah, bukan melakukan provokasi dan mewujudkan suasana tidak aman kepada masyarakat sebagai tanda proses.

mk

1 ulasan:

Komenlah dan berhujahlah dengan baik...