Senarai Blog...Geng

Popular Posts

Khamis, September 17, 2015

PAS MASIH MENGHARAPKAN KEPADA UMNO..

Mohd Amar Abdullah

KOTA BHARU - Dalam tempoh sidang Parlimen terakhir yang hampir berlangsung, Kelantan terus tagih janji kerajaan pusat untuk memberi laluan kepada pembentangan Rang Undang-undang (RUU) Persendirian berkaitan pelaksanaan hudud.

Timbalan Menteri Besar, Datuk Mohd Amar Abdullah berkata,  Kelantan mengharapkan kerajaan persekutuan menunaikan janji mereka setelah tidak mendapat peluang pada sesi Parlimen yang lalu.

Katanya,  kesungguhan Kelantan untuk realisasikan Kanun Jenayah Syariah II 1993 (Pindaan 2015) di negeri ini tidak hilang begitu sahaja sebaliknya sedang berusaha membolehkan RUU Persendirian itu dibentangkan pada sesi Parlimen terdekat ini.

“Bagi pihak kita semua sudah siap, cuma kita menunggu persetujuan daripada kerajaan persekutuan sahaja untuk bentangkan,” katanya. Terdahulu beliau merasmikan sambutan Hari Malaysia peringkat negeri Kelantan yang dimeriahkan dengan perbarisan 58 kontinjen simbolik kemerdekaan Malaysia, di perkarangan Stadium Sultan Muhammad IV semalam.

Hadir sama, Panglima 8 Briged, Brigedier Jeneral Zarondin Mat Amin.

Mohd Amar yang juga Timbalan Pengerusi Jawatankuasa Teknikal Hudud berkata, pihaknya akan bermesyuarat tiga bulan lagi.

Pada sesi Dewan Rakyat sebelum ini, RUU Persendirian berkaitan hudud tidak dapat dibentangkan berikutan tidak cukup masa. Pindaan Kanun Jenayah Syariah 11 Kelantan 1993/2015 dapat persetujuan sebulat suara semua wakil rakyat dalam sidang Dun Kelantan pada 16 Mac lalu.

sh

1 ulasan:

  1. PAS TAK SALAH TAPI SEGELINTIR PEMIMPINNYA KUNUN ULAMA TAPI MEMBAWA ONAR PADA LEBEL ISLAM SEPERTI
    1. Pemimpin yg bermulut longkang yg membarua, mentolol dan menjebon Jemaah sendiri.

    2. Mengamalkan kekarutan Baiah mencagar isteri. Kenapa tak lump sum ahli pun cagar bini masing-masing

    3. Muktamar dah kata putus dgn DAP tapi masih terhegeh - hegeh pegang jawatan di Penang. Sayang elaun ke. Maruah macamana ?????

    4. Dulu merepek anjing tapi kini merepek salak Babi kat bukit pulak dlm kongres

    5.Sebelum muktamar bukan main nak halau mat sabu dan rakan, tapi lepas muktamar bila nak tubuh parti baru MEROYAN pula lebai lebai semua

    6. Paksa yb yg keluar letak jawatan. Gila ka, kalau letak 5 tahun tak boleh bertanding pilihanraya.

    7.SAYA sedih PKR curi YB Pas, ini sudah menghina, memperlekeh PAS. Tp ajak join Pakatan 2.0 tp curi MP Pas. Ini khianat jadi Pas mesti tinggalkan PKR dengan meletak jawatan exco di Selangor. Woii depa curi MP Pas tu. Tak kan nak tengok ja, Lain la kalau Amanah yg curi kurang la rasa kena KENCING nya. Mana Maruah Pas.

    AKHIRNYA AKU MEMERHATI KELAKU MEREKA SEPERTI AKU MEMERHATIKAN USTAZ USTAZ SAMPUL.....selamat tinggal pas yg akan bungkus di pantai barat dan jd suam suam kuku di pantai timur kerana 3 penjuru. YG CANTEEK UMNO AKAN KEMBALI DI KELANTAN.

    ISLE-ISLE

    BalasPadam

Komenlah dan berhujahlah dengan baik...