Senarai Blog...Geng

Popular Posts

Sabtu, Jun 08, 2013

Keangkuhan Umno akan terbalas - DSAI


SHAH ALAM - Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim mendakwa  penahanan semula aktivis dan seorang Ahli Parlimen pembangkang sebagai penghinaan kepada mahkamah.

Menurutnya, penahanan semula Tian Chua, Tamrin Ghafar dan Haris Ibrahim menggambarkan penyalahgunaan kuasa oleh pihak penguatkuasa.

"Peristiwa yang berlaku dengan penangkapan semula Tian Chua, Tamrin dan Haris selepas empat hari dibebaskan menunjukkan polis sedang menunjuk lagak melalui kuasa yang dimiliki," katanya yang dipetik di dalam kenyataan media, hari ini.

Mengikut satu laman portal berita, pada 3 Jun lalu, Penasihat DAP, Lim Kit Siang mendakwa nama beliau tersenarai bersama sebilangan individu yang dihalang daripada memasuki Sabah.

Dalam satu tulisan di Twitter, Kit Siang mendakwa Ketua Menteri Sabaha, Datuk Seri Musa Aman, mengarahkan namanya disertakan dalam senarai hitam Jabatan Imigresen Sabah itu.

“Saya baru dimaklumkan bahawa saya dalam senarai hitam imigresen Sabah, dihalang daripada memasuki Sabah atas arahan Ketua Menteri Sabah,” katanya.

Kit Siang juga mendakwa, turut tersenarai adalah Anwar, Pengarah Strategi PKR, Rafizi Ramli dan Pengerusi Bersama Bersih, Datuk S Ambiga.

Dalam pada itu, Anwar, yang juga Ketua Umum PKR berkata, sekatan yang dilakukan terhadap Naib Presiden PKR, Nurul Izzah Anwar memasuki Sabah, adalah penyalahgunaan kuasa.

"...Izzah seolah-olah dia penjahat dan meletakkan Kit Siang, Ambiga dan saya dalam senarai halangan masuk ke Sabah adalah satu penindasan dan salah guna kuasa," katanya.

SinarHarianOnline
    

0 comments:

Catat Ulasan

Komenlah dan berhujahlah dengan baik...