Senarai Blog...Geng

Popular Posts

Rabu, Jun 12, 2013

PAS kekalkan tuntutan pemimpin SPR berundur - Mat Sabu



(Mohamad Sabu berucap di himpunan Black 505 Kangar)

KANGAR: Sekiranya tatacara pengurusan pihan raya di negara ini tidak diperbetulkan, parti yang mendapat undi minoriti akan terus memerintah dan parti yang memperolehi majoriti akan terus tertindas kata Timbalan Presiden PAS, Mohamad Sabu.

Berucap dalam himpunan Black 505 peringkat negeri Perlis malam semalam, bersama-sama dengan sokongan padu suara rakyat beliau sekali lagi mempertegaskan bahawa kedua-dua penjawat tertinggi di dalam Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) perlu meletakkan jawatan.

"Melihat kepada segala bentuk penipuan yang berlaku dalam pilihan raya umum yang lalu, SPR bukan lagi bebas dan sudah menjadi kuda tugggangan, kita mahu Pengerusi SPR dan Timbalannya meletakkan jawatan," ujarnya di hadapan kira-kira 7000 orang yang hadir membanjiri dataran kompleks perniagaan di Kampung Bakau dekat sini.

Menurutnya lagi, rakyat sudah sedar dengan segala penipuan yang dibuat dan mereka bangkit tanpa perlu diseru atau dihasut.

"Lihat saja himpunan di Kelana Jaya pada 8 Mei lalu, siapa yang hasut rakyat? 5 Mei hari mengundi, 6 Mei semua orang letih, 7 Mei barulah kita mula bercakap dan melalui SMS dan sebagainya, pada 8 Mei 200 ribu orang hadir. Ertinya rakyat dengan sendirinya sedar belaku penipuan dalam pilihan raya.

"Jika penipuan berlaku dengan berleluasa tak payah siapa seru atau hasut, rakyat sendiri akan turun ke jalanraya.. Jadi,sebelum sampai ke peringkat itu kena perbetulkan tatacara pengurusan pilihan raya sebab sekarang ini ni kami di pihak majoriti, Najib hanyalah kerajaan minoriri.

"Kalau keadaan ini tidak dipebetulkan, inilah yang akan terus berlaku dalam PRU14. Dikatator akan terus berkuasa, minoriti berkuasa dan majoriti akan tertindas. Malaysia akan terus menjadi negara paling pelik di dunia. Biarlah penipuan PRU13 ini menjadi yang terakhir,"katanya lagi.

Harakahdaily
    

0 comments:

Catat Ulasan

Komenlah dan berhujahlah dengan baik...