Senarai Blog...Geng

Popular Posts

Jumaat, Oktober 04, 2013

Terbaik!! Pemimpin Pakatan pilih proses aman - DSAI


                                            Anwar: Pemimpin Pakatan pilih proses aman
VIDEO l 2.08 min

Pemimpin Pakatan Rakyat telah mencapai kata sepakat untuk memilih proses aman dan mengelak protes jalanan dalam usaha mereka untuk meningkatkan pandangan pembangkang.

Walaupun pada hakikatnya Pakatan mendapat undi majoriti dalam pilihan raya umum yang baru lalu, Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim berkata, gabungan itu memilih untuk membangkang secara berhati-hati dengan mengelakkan protes jalanan.

"(Perdana Menteri), Datuk Seri Najib Tun Razak tidak pernah menunjukkan sebarang penghargaan (tentang mengelakkan protes), itulah sebabnya kita mahu dialog," kata Anwar di lobi Parlimen hari ini.

Ahli Parlimen Permatang itu menambah bahawa Pakatan akan terus menentang pindaan Akta Pencegahan Jenayah (PCA) yang diluluskan tengah malam tadi.

"Kami (Pakatan) akan terus menentang (pindaan) dengan melancarkan siri kempen," katanya.

Ditanya sama ada Pakatan tidak berdaya untuk menentang pindaan itu, Anwar menjawab: "Ya, anda betul. Kami telah memilih proses aman."

Beliau menambah bahawa gabungan itu telah mencapai kata sepakat untuk mengelak demonstrasi jalanan kerana telah melihat terlalu banyak persengketaan di banyak negara.

Malaysiakini

0 comments:

Catat Ulasan

Komenlah dan berhujahlah dengan baik...