Senarai Blog...Geng

Popular Posts

Sabtu, Februari 09, 2013

Nasharudin diminta jangan cemar nama Allahyarham Datuk Fadzil - Khalid Samad


Khalid Samad
Timbalan Pesuruhjaya II Pas Selangor, Khalid Samad 
 
SHAH ALAM  - Pas Selangor mengingatkan bekas Timbalan Presiden Pas, Nasharudin Mat Isa supaya tidak mencemarkan nama baik bekas Presiden Pas, Allahyarham Datuk Fadzil Mohd Noor dengan segala tindakan dan kenyataan beliau.

Timbalan Pesuruhjaya Pas III, Khalid Samad berkata, Nasharudin sepatutnya berterima kasih kepada Ustaz Fadzil kerana membawa beliau yang langsung tidak dikenali terus ke pimpinan Pusat dan dilantik sebagai Setiausaha Agung Pas.

“Beliau bukan siapa-siapa sebelum Ustaz Fadzil ambil dan letak di pentas utama politik Pas. Saya minta dia jangan cemar nama Ustaz Fadzil iaitu mengaitkan dengan tindakan dilakukannya,” katanya pada sidang media di sini semalam.

Khalid berkata, ucapan Nasharudin di sebuah stesen televisyen swasta baru-baru dilihat seolah-olah menjual nama bekas itu Presiden Pas sedangkan itu kenyataannya sendiri.

“Soal tahaluf siasi ini dimulakan pada zaman kepimpinan Ustaz Fadzil. Ianya merupakan keputusan hasil perbincangan melibatkan bukan sahaja pemimpin Pas, tetapi pemimpin gerakan Islam seluruh dunia.

“Mereka berbahas berdasarkan fahaman, suasana dan prinsip politik mengikut syariat Islam. Ia diputuskan bahawa Pas menjadi parti relevan bagi seluruh Malaysia dan rakyatnya, maka persoalan tahaluf siasi ini kerjasama dengan DAP dan PKR tidak menjadi masalah,” katanya.

Beliau berkata, Pas Selangor kesal dengan tindakan Nasharudin yang tidak mahu membetulkan diri sendiri dengan menerima keputusan jemaah atau parti tetapi terus ingin melanggarnya walaupun ia salah dari sudut disiplin.

“Tindakan itu membuktikan beliau tidak layak menjadi ahli Majlis Syura Ulamak maka keputusan Majlis Syura Ulamak menggugurkannya terbukti tepat dan betul.

“Tindakannya membuktikan beliau tidak layak menjadi Timbalan Presiden Pas, maka ianya mengesahkan keputusan Muktamar 2011 yang tidak memilihnya sebagai Presiden," katanya.

Dalam pada itu, Khalid turut mengulas mengenai gesaan Nasharudin yang mahu Pas keluar dari Pakatan Rakyat (PR).

“Ia bercanggah dengan apa diwariskan oleh Ustaz Fadzil dan kata-kata beliau sendiri bahawa ini satu ijtihad hebat untuk menjadikan Pas itu relevan bagi semua di seluruh negara Malaysia. Kalau keluar dari PR, maka Pas akan bersendirian dan hanya dapat memainkan peranan untuk sektor masyarakat tertentu sahaja,” katanya./SinarHarianOnline

 JIHAD EKONOMI SERTAI NOW!!.... CEPAT TERKINI!!
    

1 ulasan:

  1. Political animal yg menapak dirinya melalui tingkap dapur selalunya hidup sezaman dgn mentornya saja. Lihat saja pada mereka yg diangkat Dr Mahathir semuanya dah menyepi diri.

    Bila Nasha melanjutkan usia politiknya selepas era Ustaz Fadzil,kita nampak sangat kewibawaannya tak seberapa. Dia tidak lagi komited dgn tugas dan jarang sekali menghadhiri mesyuarat yg di amanahkan padanya. Karektornya di terjemahkan melalui karisma yg tak seberapa. Sebab itu perginya tidak di tangisi,hilangnya dah terduga.

    Sumbangannya pada Pas bolih dikira dgn jari.

    Tindakannya kebelakangan ini,nampak sangat ingin menjadi juara oenyatuan dengan Umno. Dia bergerak tanpa barisan saf didalam Pas. Dan,nampak sangat agenda kemahuan Umno dikilik kesana kemari.

    Setelah dipecat dari majlis syura dia telah menjadi seperti ular air yg org tak takut pada bisanya tapi geli melihatnya.

    Kini suara,tindak tanduk dan peranannya dlm Pas sama seperti ahli biasa yg lain. Dia sepatutnya sudah manyedari pemecatan nya adalah satu penghinaan yg besar pd dirinya. Kalau dulu dia beranggapan Pas takut utk memecatnya tapi sekarang dia mengetahui sebaliknya. Dan kita percaya dia sedang bermikir utk keluar dri Pas. Cuma menunggu platform yg mungkin di tawarkan olih Umno. Dia tahu!

    Perginya tidak di kesali,hilangnya tidak ditangisi,terpecatnya tidak di peduli dan adanya pula selalu menyakitkan hati.

    Selamat jalan Nasha!

    BalasPadam

Komenlah dan berhujahlah dengan baik...