Ahad, Disember 04, 2011

Pakatan Rakyat Menang!!!! Esok Turun Minyak - Datuk Seri Anwar Ibrahim

Oleh : AMRULLAH ABDUL KARIM
Tarikh : December 4, 2011
Minyak
BATANG KALI – Ketua Umum Pakatan Rakyat (PR), Datuk Seri Anwar Ibrahim mengulangi janji beliau akan menurunkan harga petrol sebaik sahaja PR mengambil alih peme­rintahan negara.

“Saya berani ulang... hari ini menang (Pilihan Raya Umum Ke-13), esok saya umum harga minyak di seluruh negara turun,” katanya ketika berucap di hadapan 700 penyokong PR di Dewan Dato’ Abdul Hamid di sini, malam kelmarin.
Anwar, yang juga Penasihat Ekonomi Selangor berkata, beliau akan memanfaatkan sepenuhnya keuntungan hasil minyak negara yang dianggar berjumlah RM90 juta setahun untuk melaksanakan janji tersebut.
“Jangan kata Anwar bodoh ekonomi, Anwar tak reti, Anwar pembohong. Saya nak sebut di sini saya sanggup lakukan kerana bila harga minyak turun harga pengangkutan awam turun, jadi boleh kawal (harga barang),” katanya.
Beliau berucap pada program Ceramah Perdana Malaysia Tanpa Umno yang turut dihadiri Ahli Majlis Pimpinan Pusat PKR, Khalid Jaafar, Ketua PKR Cabang Hulu Selangor, Mohamed Nazar Yakin dan Pengerusi Jentera Pilihan Raya Dewan Undangan Negeri Batang Kali, Mat Rahat Ibrahim.
Anwar berkata, sekiranya PR menang pada PRU13, Parlimen Hulu Selangor akan diambil kembali dan Dun PR akan menjadi lebih kuat.
“Mereka (Umno) akan guna habis kuasa Melayu. Itu saja modalnya,” katanya.
Beliau mendakwa, Umno akan menggunakan apa sahaja cara untuk memusnahkan pengaruh politiknya dan tidak mustahil beliau akan dipenjarakan sekali lagi.
Katanya, jika beliau dimasukkan ke penjara, kemenangan lebih besar akan berlaku (untuk PR).
“Kalau ditakdirkan rakyat sedar, Anwar di luar pun insya-Allah kita menang, Anwar di dalam (penjara) lagi besar kita menang,” katanya, disambut dengan sorakan hadirin.
Terdahulu, Anwar menghadiri Majlis Makan Malam Mesra Rakyat bersama kira-kira 1,000 masyarakat Tiung Hua di Hulu Yam.
Dalam ucapannya pada majlis tersebut, Anwar mengajak penyokongnya menentang kerajaan Barisan Nasional (BN) dan Umno.
Beliau mengajak rakyat supaya menyelamatkan Selangor dan Malaysia dan sekali lagi melahirkan keyakinan untuk menawan Putrajaya pada PRU13.
Beliau optimis untuk meningkatkan sokongan rakyat daripada 51 peratus pada PRU 2008 kepada sekurang-kurangnya 55 peratus pada PRU13.SinarHarian

8 ulasan:

  1. Orang penipu macam ni pun tuan blog ni tak reti nak beza...

    Kau ni penjilat jubor pengkhianat ni buat apa... dosa kering je ko dpt...

    tutup le blog sampah kau nie...

    BalasPadam
  2. umno apco dan rasuah sudah tidak dipisahkan termasuk mamat sekor nie. rasuah sudah menjadi satu cara hidup bagi dia. lepas tu bagi makan anak bini.

    BalasPadam
  3. Haha..

    Abis modal ke brok?

    Tak abis2 isu rasuah... dah le takde bukti tuduh ikut suka otak kau...

    Orang dah jauh ke depan, pkr asyik isu rasuah...

    PKR sontot china doll lagi teruk ma...

    haha...

    BalasPadam
  4. agen sial ko memang sial..otak ada tp letak kat pale lutut. ko sokong sgt umno apa ko dapat? dorang kaya raya mentejedarah duit rakyat ko dpt beli proton saga je..bodoh dilembukan sbb ko memang lembu.rasuah, tipu, bunuh orang, berbunuh sesama sendiri semua ada dlm umno..apa kopun same kerr?

    BalasPadam
  5. Haha..

    Makin hebat meroyan mamat sial nie...
    Aku rasa macam berdebat dengan katak puru bawah tempurung nyor busuk je...

    Bodohnyer pala hotak kau nie tak tahu nak kata...

    Bile pula org UMNO bunuh sama sendiri? cuba bagi bukti sikit bang... Kau sokong PKR kalau tak dapat sontok China Doll bontot kau kena sontot ngn Nuar...

    Pikir sikit bang... letak otak atas kepalalah..

    Tutup..tutup blog sial nie.

    haha...

    BalasPadam
  6. agen sial ni banyak dapat ap,saham bumiputra dan projek tanpa tender sebab tu dia sokong kuat...bodek lah hj najib dan hajah rosmah kau tu,mana lah tau dapat jadi calun pru13 nanti.tak payah maki2 orang nanti sesak nafas mati mengejut pulak,abis janda kaya kau di gomol geng2 gerombolan united malays no otak pulak!buat bertenang bro,bolih joli,joli dulu duit komisen tak abis lagi?

    BalasPadam
  7. Umnobn semakin terdesak!!! akan kalah pada PRU13 ikut semasa sekarang.... Orang melayu sudah tidak boleh di lembukan lagi oleh pemimpin2nya... Rakyat melayu sudah berubah!!!! kesian umno...kah kah kah kah.....

    BalasPadam
  8. Tanda-tanda kejatuhan BN sudah nampak jelas skrg. Cuma tunggu masanya tak lama lagi. lepas kalah ni, DEPA pulak asyik berdemo.

    BalasPadam

Komenlah dan berhujahlah dengan baik...

Senarai Blog...Geng