Senarai Blog...Geng

Popular Posts

Isnin, Ogos 29, 2011

Sejarah Sebenar Kisah Bukit Kepong..!!! Wajib Baca!!

MAT SABU HINA PEJUANG NEGARA - meloya

KUALA LUMPUR 26 Ogos – Timbalan Presiden Pas, Mohamad Sabu mencetuskan kontroversi baru apabila menganggap pengganas dalam Kompeni Pasukan Ke-4 Parti Komunis Malaya (PKM) yang menyerang dan membunuh anggota keselamatan dan keluarga mereka dalam tragedi Bukit Kepong sebagai hero sebenar.

Menurutnya, Muhammad Indera, lelaki Melayu yang bersekongkol dengan Goh Peng Tun dan 200 anggota komunis adalah hero sebenar, bukannya 25 anggota polis dan keluarga mereka yang mempertahankan diri dalam serangan di balai polis itu.

Dalam ceramahnya di Tasek Gelugor, Pulau Pinang 21 Ogos lalu, Mohamad turut mendakwa Onn Jaafar dan Tunku Abdul Rahman tidak layak dianggap sebagai pejuang kemerdekaan kerana tokoh tersebut adalah pegawai British.

Beliau juga berikrar untuk mengubah semula sejarah kemerdekaan negara jika pembangkang berjaya merampas Putrajaya kerana dakwanya, sejarah yang tertulis pada hari ini tidak memaparkan fakta sebenar selain hanya memihak kepada UMNO.

“Dekat nak merdeka nanti, siarlah cerita mengenai Bukit Kepong. Bukit Kepong ini, polis yang mati itu polis British. Hat (yang) serang Bukit Kepong itulah pejuang kemerdekaan yang sebenar, yang serang Bukit Kepong itu Mat Indra (Muhammad Indera). Dia Melayu tapi semua sejarah itu ditutup.

“Jins Shamsudin buat filem, Jins Shamsudin itu orang UMNO. Cerita Bukit Kepong (yang dibuat Jins) hat serang itu pula penjahat, hero yang mempertahan balai polis. Padahal Mat Indera yang mengetuai operasi itu akhirnya dihukum gantung,” katanya dalam ceramah itu.

Dalam tragedi berdarah Bukit Kepong yang bermula kira-kira pukul 5 pagi pada 23 Februari 1950, satu persatu anggota keselamatan dan ahli keluarga mereka gugur selepas diserang dari setiap sudut oleh 200 pengganas komunis, malah sebahagian daripada mangsa dicampak hidup-hidup ke dalam api.

Mohamad mendakwa semua sejarah negara adalah bohong apabila pegawai British diangkat sebagai pejuang kemerdekaan manakala yang melawan British menjadi penjahat.

“Semua sejarah negara kita bohong, pegawai British jadi pejuang kemerdekaan, lawan British jadi penjahat. Siapa pegawai British? Onn dan Tunku Abdul Rahman itulah pegawai British. Tapi bila tiba bulan merdeka hanya mereka yang ditonjolkan. Kalau begitu UMNO seorang sajalah yang merdeka, betul tidak,” tuduhnya.

WAJAH NASIONALIS PEJUANG BANGSA

KOMENTAR TUKAR TIUB

Ucapan dan ceramah yang disampaikan oleh pimpinan parti Pas saudara Mat Sabu itu adalah tepat dan benar. Malah Tukar Tiub dari awal lagi telah berkata bahawa pada bulan Ogos ini United Malay National Organisation akan menjadi mamai. Pada bulan Malapetaka ini United Malay National Organsiation akan membuka kesah kesah dongeng tentang perjuangan mereka.

Mereka menaburkan kesah dogeng bahawa mereka bangun menentang komunis. Ini cerita sasau. Rakyat Tanah Melayu sedang bermandi darah bangun mengangkat senjata melawan penjajah British. Mangkok hayun ini melawan orang yang melawan British. Nationalis kepala bana jenis apa ini?

Mari kita ambil pertempuran gerila Rakyat Tanah Melayu pada tahun 1950 di Bukit Kepong. Baca betul betul. Ini berlaku pada 23 Februari tahun 1950. Yang berkuasa British. Justeru yang diserang ialah soldadu upahan British. Ketika itu ada soldadu upahan British dari Ghana, Kenya, Fiji, Nepal dan termasuk anak tempatan. Anak tempatan direkrut kerana tidak ada kerja lalu menjadi soldadu upahan Bristish. Ini hakikat. Ini hakikat fakta sejarah.


Sila pergi lawati Taman Tasek di Taiping atau pergi ke tanah perkuburan di hadapan Dewan Bahasa para pembaca budiman akan bertemu dengan kubur soldadu upahan dari luar negara. Jika ini bukan bukti wujudnya tentera upahan British maka Rosmah Mansor masih anak dara lagi.

Dalam serangan ke atas Rumah Pasong Bukit Kepong – yang memimpin serang ini ialah Mat Indera. Sosok ini adalah nasionalis yang bangun mengangkat senjata bersama Parti Komunis Malaya untuk memnghalau British. Memang betul soldadu dalam Rumah Pasong ialah Melayu – mereka soldadu upahan. Memang betul Mat Indera juga Melayu

Dalam serangan ini bukan Melayu atau Punjabi atau Mamak Kutty yang di pentingkan. Yang penting ialah garis perjuangan – menentang British atau menjadi barua British. Inilah dua garis politik ketika itu. Hanya gerombolan United Malay National Organisation yang kepala hangguk - heboh tentang Melayu hingga ke hari ini.

Sekali lagi Tukar Tiub mengingatkn para bahawa bahawa serangan keatas Rumah Pasong di Bukit Kepong berlaku pada tahun 1950 – di zaman British memerintah. Sila buka kepala dan fikir betul betul.

Pejuang Mat Indera ini penuh dengan cerita dan mitos rakyat. Hingga ke hari ini. Terbukti kesah kebenaraan tidak mungkin dapat ditutup. Mungkin untuk sementara fakta sejarah boleh dikaburi tetapi akhirnya fakta akan muncul.

Akhirnya Mat Indera mati digantung oleh British. Saya sendiri telah melihat tempat Mat Indera di gantung. Pejuang nasionalis kita ini digantung di penjara Ayer Molek Johor Bahru. Saya sempat melihat tempat itu kerana pada September 1974 saya telah ditahan di penjara yang sama kerana menyokong peneroka bandar Tasek Utara. Seorang warden Melayu dengan sedih tetapi merasa bangga telah menunjukkan kepada saya wilayah dimana nasionalis Mat Indera digantung. ( Jika apa yang saya nyatakan ini salah – maka saya telah diberi maklumat yang salah)

Apakah Onn Jaafar nasionalis?
Apakah Tunku nasionalis?


Pasti jawabnya TIDAK dan BUKAN. Mereka bukan berjuang menentang British. Mereka tidak bangun berjuang menentang British. Mereka berebut-rebut untuk menjadi barua British. Cuba ingatkan apa kata Onn Jaafar ‘... nak buat jarum pun belum tahu...inikan pula nak merdeka....’ Ini hakikat sejarah. Hari ini dengan wujudnya internet satu demi satu cerita karut lagi marut dari United Malay National Organisation telah dibongkar.

Ini fakta sejarah - parti nasionalis yang tertua di Tanah Melayu ialah KMM – Kesatuan Melayu Muda . Ditubuhkan pada tahun 1938.....deek sila lihat tarikh ini... 1938 deek. Slogan mereka ialah MERDEKA.

United Malay National Organisation yang memakai nama Inggeris hingga ke hari ini ditubuh pada 1946. Gerombolan ini tidak berani bangun menuntut Medeka. Justeru slogan mereka ialah Melayu kurang oxygen - Hidup Melayu – hingga ke tahun 2011 ini mereka masih lagi kureeeng oxygen.

Bulan Ogos ini adalah Malapetaka untuk Tanah Melayu. Pada 15 Mei setiap tahun warga Palestin mengingati Nakba. Nakba ialah malapetaka yang terjadi pada tarikh ini apabila Israel diwujudkan di bumi Arab. Tanah Melayu juga ada Nakba nya – Malapetaka terjadi pada 31 Ogos 1957 apabila British menyerahkan pentabiran Tanah Melayu kepada United Malay National Organisation. Seluruh Tanah Melayu ditimpa Malapetaka.

Kepada jenerasi muda yang kurang faham biar diterangkan disini. Pada tahun 1958 bukan main heboh lagi gerombolan ini berlabon tentang pencapaian Merdeka tanpa tumpah darah. Bongak. Ini bohong. Rakyat Tanah Melayu telah bangun angkat senjata untuk menghalau British. Kuasa imperial Brtish telah digugat hingga ke akar umbi oleh Tentera Pembebasan Rakyat Malaya – ini fakta sejarah. Jika kurang percaya sila pergi rujuk ke Colonial Office di Kew Garden London. Semua bahan sejarah ini wujud disana. Busuk busuk pun British mereka TIDAK akan mengubah fakta sejarah – mereka mungkin memberi analisa yang berbeza. Ini British - mereka main criket bukan main guli.

Kalau tak yakin sila selidik dan tanya siapa dia Shamsiah Fakeh. Siapa dia Ahmad Boestaman. Siapa dia Burhanuddin al-Helmi. Siapa dia Rashid Mydin. Siapa dia Abdullah Sidi. Siapa dia Chen Peng. Siapa dia Mukhtaruddin Lasso. Siapa dia Ibrahim Yacob.

Justeru, kenyataan Mat Sabu berasaskan fakta. Tidak ada apa apa penghinaan. Menyangkut kan mat Sabu dengan DAP adalah hujah lapok gerombolan. Untuk Hishamudin Husssein sila jangan buka bontot sendiri. Hussein Onn anak Jaafar Onn ayah kepada Hishamudin ini adalah soldadu upahan British. Ketika British menjajah Iraq, Hussein Onn adalah barua setia kepada British. Sila lihat dan baca fakta sejarah. Jangan malas membaca dan menkaji. Jangan Jadi Melayu yang malas.Jangan jadi Melayu yang suka mendengar tetapi malas membaca dan mentelaah.

Justeru, amat jelas bahawa United Malay National Organisation membawa Malapetaka ke Tanah Melayu. Buktinya lagu Terang Bulan diciplak untuk dijadikan lagu kebangsaan kita. Tidak ada apa apa kebangsaan dalam lagu Terang Bulan ini. Ini bukan lagu ciptaan anak watan Tanah Melayu. Ini diciplak dari lagu Memula Moon lagu Peranchis. Lagu ini wajib dilupuskan.

Satu lagi bukti yang jelas ialah bendera. Ini juga dicaplak dari bendera Amerika. Motif Nusantra ialah Merah dan Puteh. Justeru lihat bendera Singapura, lihat bendera Indonesia malah bendera United Malay National Organisation sendiri menggunakan motif Nusantra. Bendera ini juga wajib dilupuskan dan direka bendera baru.

Kita jangan merasa gentar dengan ancaman dan tuduhan bahawa kita tidak hormat atau menghina Onn Jaafar atau Tunku. Tidak ada apa apa yang perlu dihormati. Mereka berdua hanya sibuk berebut untuk menjadi barua British.

Tidak ada apa apa yang hebat. Kalau tak percaya sila tanya Mahathir Muhamad sendiri. Apabila Tunku meninggal dunia Mahathir Muhamad Perdana Menteri ketika itu. Apa terjadi? Tidak ada cuti am untuk pengkebumian Tunku. Mahathir Muhamad yang menjadi Presiden United Malay National Organsiation sendiri tidak hormat kepada Tunku – jangan harap orang lain ambil pot. Pelik ketika itu tidak ada pula yang berani menuduh Panddy Kuttyy ini tidak hormat pada Tunku.

Juga sila jangan campur adukkan tentang Bukit Kepong sebagai penghinaan terhadap Polis Diraja Malaysia. Kesetiaan mata-mata upahan pada ketika itu kepada Baginda Raja Britain.

Biar saya dituliskan disini sejelas mungkin. Pada tahun 1950 mereka BUKAN dipanggil polis. Orang Melayu dengan tepat telah memanggil mereka MATA-MATA. Sila rujuk sejarah – ini bukan tohmah. Justeru mereka adalah mata-mata penjajah. Juga tempat itu bukan BALAI POLIS tetapi dipanggil RUMAH PASONG. Ini nama yang telah diberi oleh orang Melayu kerana rumah ini ramai rakyat telah dipasong.

Justeru serangan pada 23 Febuarari itu ialah serangan nasionalis terhadap Mata-Mata British di Rumah Pasong Bukit Kepong. Khalas.Perid.End. Fin.Sumber : SINI


Iklan Penaja
    

50 ulasan:

  1. lawak betul...hahaha

    BalasPadam
  2. 200 anjing komunis lawan 20 org mata-mata dan anak bini?

    BalasPadam
  3. lagu terang bulan...

    BalasPadam
  4. lagu negaraku:
    aku dah dgr lagu terang bulan tu.. 150% serupa.. kita ada ramai komposer... kenapa xnak cipta lagu baru? lagu dari rasa cinta anak Malaysia pada negaranya... jgn cakap tukar lagu- jiwa xpatriotik!! abis, dok tukar tiap2 tahun lagu sambutan merdeka tu!!! sama je la...
    kalau pasal bendera, sejarah menceritakan bahawa terciptanya bendera malaysia a.k.a jalur gemilang adalah dari satu pertandingan mencipta bendera... kenapa xnak diadakan sekali lagi?

    BalasPadam
  5. Bukan sahaja sejarah bukit kepong perlu di kaji semula.....semua sejarah kemerdekaan tanah melayu perlu di semak kembali kerana banyak keraguan tentangnya. Sebagai bangsa Melayu, saya amat terhina bila di sebut sebagai bangsa yang pernah di jajah hampir 450 tahun yang lalu. Seolah-olah suatu bangsa yang lemah. Aku tak percaya bangsaku begitu lemah..............

    BalasPadam
  6. Kalau kau dah ase kemerdekaan negara kita ni satu malapetaka,kenapa kau dgn muka xmalu msh bernafas dan ada kat bumi malaysia aku ni sial!!!????

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ini malaysia bukan bapak ko yg punya.....ko duduk pun kene bayar...terbaek pencerahan..

      Padam
  7. Dasar penjilat jubor nuar aljubori,aku ase ko ni pun suke balas pungkok gak la.dasar kaum nabi luth.hahahahaktuihhhh

    BalasPadam
    Balasan
    1. Pi mampos la dgn nuar... Umno la penghancur bangsa melayu.. Memutarbelitkan agama islam utk kepentingan diri... Dasar melayu bangsat termasuk la kamu haramjadah punya melayu! Pptuihhhhh

      Padam
    2. Pi mampos la dgn nuar... Umno la penghancur bangsa melayu.. Memutarbelitkan agama islam utk kepentingan diri... Dasar melayu bangsat termasuk la kamu haramjadah punya melayu! Pptuihhhhh

      Padam
  8. Semoga Allah memberi kemenangan kepada orang2 yang benar..!! Ya Allah engkau hancurkan orang2 yang mempermain2kan agama mu..amin!!!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Anwar bkn aljuburi,dy cume syg sesama manusia,terutamanya lelaki(saip0l)dan pungg0ng nya

      Padam
  9. Tanpa NamaOct 2, 2011 05:26 PM

    Dasar penjilat jubor nuar aljubori,aku ase ko ni pun suke balas pungkok gak la.dasar kaum nabi luth.hahahahaktuihhhh

    Jawab :

    semuga si anu tanpa nama ini akan menyaksikan apakah itu liwat apabila anak darah dagingnya sendiri terlibat liwat nanti...amiiinn

    BalasPadam
    Balasan
    1. Dasar melayu bangkai... Penjilat kepala butuh umno sial... Brp ramai aku tengok pemimpin umno memantat anak org... Ini dikatakan islam sangat.... Dgn kamu dan mak bapak kamu sekeluarga mcm bangkai babi peninggalan british! hakktttuihhhhh.. Mmg bangsat kamu satu keluarga

      Padam
    2. Aku rasa lobo lobo ni bukan manusia...mungkin alien atau labi labi...sbb klu manusia akal dia d otak..otak dia di kepala...lobo lobo ni ntah ada otak ke tak

      Padam
  10. rasanya mungkin ada berlaku penipuan sejarah kerana kemerdekaan diperolehi secara rundingan....ada untung mesti ada rugi...sebenarnya.. 'niat tidak mengHALALkan cara'.
    disebabkan inilah wujud macam2 pertentangan, penipuan, keterlanjuran dan sebagainya....rasanya berdiam diri lebih baik kalau kita tak pasti kebenarannya tetapi biarlah kita cuba untuk mencungkil dan minta petunjuk...

    BalasPadam
  11. Babi mat sabu anjing komunis balaih punggng mat anur babi

    BalasPadam
  12. dah dya d lahirkan d malaysia so dya lg bagus dari kaw sialll..sekurang2nya dya peka dari engkau yang hangguk jilat pungkok umngok

    BalasPadam
  13. di sekolah dl kenapa ndak siasat memang,baru tanya guru betul kah semua yang ko tulis hari ni? kalau da tak yakin kemerdekaan negara aku ni,aku belikan kan anda tiket kapal terbang dan sila lah angkat kaki dari negara ku,anda buat la negara sendiri/////

    BalasPadam
  14. Allah sahaja yang tahu

    BalasPadam
  15. Ini la jadiknya bila org kaji sejarah x guna bahan sejarah dan ilmu.. Ikut cerita org. Apa kata pergi jumpa org lama di bukit Kepong? Baru tau sama ada komunis babi atau polis anggota keluarga dan org kampung bukit kepong barua british.
    Ini masalah org kurang ilmu, timba ilmu sebelum menulis barulah boleh menulis dgn berintegriti. Ini lah contoh penulis sejarah sampah masyarakat

    BalasPadam
    Balasan
    1. Perbicaraan kita menunjukkan tahap keintelektualan kita..kalau main B#B#..S##l, nampak sgt main emosi tanpa ilmu.Saya dah jumpa penulis buku Samsiah Fakeh...dia bersetuju yg Sa,siah fakeh adalah seorang pejuang...

      Padam
  16. Emosi dh kawal akal dia, camne nk jd intelek jd yg brkaki empat boleh la...

    BalasPadam
  17. Sabu sabu.satu hari nanti engko akan jatuh sakit.baru kau tau langit tinggi rendah

    BalasPadam
  18. guna akal fikiran. lihat, baca, dengar pendapat orang lain dan buat keputusan menggunakan akal. jangan gunakan emosi dan hawa nafsu dalam membuat keputusan. yang fakta tetap benar, yang auta tetap salah. pasti kebenaran akan muncul jua satu hari nanti...

    BalasPadam
  19. kalau rase kemerdekaan yang kau dpat tu satu malapetaka,kenapa kau masih lg bernafas dan masih lagi berpijak dibumi Malaysia?jg disebabkan taksub,semua kau hambur.bersyukur lah dgn nikmat yang kau dan kita semua dapat pada hari ini

    BalasPadam
  20. Ada ke org nk pecaya citer ni?? Dia sendiri pnh masuk penjara berarti dia ni tergolong antara org2 bodo.. org cerdik pandai x masuk penjara.. org bodo je.. klau ada yg pecaya ttg ni pn bodo gk la.. apapn pakatan rakyat hanya barua DAP.. Itupn x sedar lagi.. sibuk perjuangkn hak org lain.. klau nk tau org melayu bodo tu dia yg dok sembah2 bendera PKR.. kesian.. Inikalilah x dpt so LAINKALILAH.. lagi bagus PEGIMATILAH...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Bang kalau orang pernah masuk penjara dia bodoh bangang ker . Tak boleh cakap macam tu . Tengok nabi yusuf kisah dia . Kaji dulu sebelum bercakap . Bila emosi mengawal minda ini jadi nya . Bodoh tak bertempat . Kalau kurang ilmu bukan ini tempatnye . Belajar ye dulu . Melayu is lazzy betul kata british . Haha

      Padam
  21. cakap memang senang bro. Keluarga awak bukan ada dalam senarai yang terkorban. Sejarah dipusing itu mungkin berlaku tapi Peristiwa Bukit Kepong bukan rekaan bro....saksi banyak. Memoir tertulis pun mesti banyak malah masih ada saksi yang hidup....buat yang merasa Malaysia belum merdeka, hmmm aku rasa ada masalah pemahaman kot...entahlah hati manusia susah dipuaskan selagi agenda mereka belum tercapai.....

    BalasPadam
  22. Susah sebenarnya ckp pakai ikot sedap hati kita.klu ckp polis raja britain tu baruah british.polis malaysia skarang baruah sape..??baruah kerajaan malaysia.ckp kne pikir dlu.stakat kaji 15 mei tu israel ditubuhkn ape cite plak pristwa 13 mei..bkn tu 13 kaum yahudi ke..??jgn siasat mslh ngra yg x blh nk diungkit..pkir bile dunia nak kiamat lagi bgs..kesian cucu adam pengikut muhammad lupa quran igt dunia nk kiamat..bumi ni dah tua..

    BalasPadam
  23. X abis2 nk auta rkyat..dia ingt kita ni sekolah takat drjah 1 ke..bila lah nk hncur puak fuckatan ni...menjengkelkan n mnyusahkan...

    BalasPadam
  24. Cukup ke dengan ulasan yang tak masuk akal Mat Sabu... Semua nak di bongkar... sejarah yang sudah tertulis ini tak payah lagi nak dia auta... dasar kering otak tak reti nak cari bahan politik... sejarah pun nak di auta gak ker... dasyat maha dasyat si Mat Sabu ni patutlah ramai org berkata tentang mulut Mat Sabu macam sabun... semua dah di basuh sampai orang yang buta hati buta tuli.... melopong dgr cakap dia.... Jgn cakap sebarang cakap... Insyaallah allah tunjukkan... Saya doakan kepada mat sabu buka akal hati bukan buka mulut

    BalasPadam
  25. Salam Bro,elok juga Mat Sabu nak bongkar semula semua sejarah termasuk sejarah bagaimana Parti PAS tu asalnya dari orang-orang UMNO yang merajuk !

    BalasPadam
  26. penyokong parti pembangkang yg taksub = zombie kampung pisang (fullstop)

    BalasPadam
  27. Cuba fikirlah...kenapa tetiba mat sabu bincangkan topik bukit kepong. Kita yg xmembaca kenalah byk mbaca...jgn asyik terima,telan dan kunyah..jgn kita asyik myalahkan parti ini parti itu. Ini tanah air milik Allah jatuh tanggungjawab kepada kita..bukan tanah milik sesiapa.

    BalasPadam
  28. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

    BalasPadam
  29. Bagi aku apa yang penting daripada pemahaman sejarah bukit kepong adalah semangat jati diri yang di tunjukkan oleh anggota polis itu patut di teladani. Mengenai kebenaran kisah dan sejarah ini biar Allah sahaja yang menentukanNya. Lagipun sejarah dan fakta boleh di manipulasi oleh sesiapapun tidak mengira pemerintah mahupun pembangkang. Golongan populis yang sering menggunakan kaedah deduktif dan logika akal untuk memanipulasikan fakta sebenar sejarah dan tersimpan agenda tersembunyi. Ingatlah apa yang penting semangat juang dan jati diri pejuang itu yang oerlu kita tanam dan semai kedalam jiwa kita. Demi agama bangsa dan negara. Bukannya untuk mengejar nama dan kemasyhuran dalam lipatan sejarah. Mereka mempertaruhkan nyawa sebagai pengorbanan untuk mempertahankan sesuatu. Jika niat mereka adalah mempertahankan diri maka syahid dunia. Jika mereka berniat untuk mempertahankan agama dan keselamatan dan keamananan negara insya Allah syahid akhirat. Sama samalah kita mendoakan agar diri kita dan anak anak kita di berikan semangat juang seperti mereka ini apabila tiba masanya nanti.

    BalasPadam
  30. Bagi aku apa yang penting daripada pemahaman sejarah bukit kepong adalah semangat jati diri yang di tunjukkan oleh anggota polis itu patut di teladani. Mengenai kebenaran kisah dan sejarah ini biar Allah sahaja yang menentukanNya. Lagipun sejarah dan fakta boleh di manipulasi oleh sesiapapun tidak mengira pemerintah mahupun pembangkang. Golongan populis yang sering menggunakan kaedah deduktif dan logika akal untuk memanipulasikan fakta sebenar sejarah dan tersimpan agenda tersembunyi. Ingatlah apa yang penting semangat juang dan jati diri pejuang itu yang oerlu kita tanam dan semai kedalam jiwa kita. Demi agama bangsa dan negara. Bukannya untuk mengejar nama dan kemasyhuran dalam lipatan sejarah. Mereka mempertaruhkan nyawa sebagai pengorbanan untuk mempertahankan sesuatu. Jika niat mereka adalah mempertahankan diri maka syahid dunia. Jika mereka berniat untuk mempertahankan agama dan keselamatan dan keamananan negara insya Allah syahid akhirat. Sama samalah kita mendoakan agar diri kita dan anak anak kita di berikan semangat juang seperti mereka ini apabila tiba masanya nanti.

    BalasPadam
  31. Perjuangan Tok Janggut menentang British bermula dengan peristiwa pembunuhan Sarjan Sulaiman, anggota Polis (mata-mata) dibawah pentadbiran Inggeris.
    Sedih mengenangkan Sarjan Sulaiman dinafikan kedudukan sebagai pejuang kebangsaan pada hari ini.
    :)

    BalasPadam
  32. Rasulullah s.a.w ada bersabda tanda kiamat bila org skrang myalah kan org yg terdahulu,sya bkan org umno tpi sya krang stuju kita mghina org yg sdah mati,bgaimana klu ada org mghina bapa atau mak kita yg sudah mati,org ckap mak bpak hg ni bodoh la,bgang,jahat apa kita rsa klu org kata kat mak bpak yg dah mati,rasa2 blh kita terima ka,kita hdup dlm mlaysia ni bebas nk p mna pun.

    BalasPadam
  33. Pasal umno..pasal parti anuar lu org gadoh...semak pala laa...hadap je laa tanah melayu cina dah pegang .
    Buka mata tgok kedai sape lu org beli..ade ke berlambak kedai melayuan korang

    BalasPadam
  34. Alaaahaii... Jadi barua british pon masih boleh merdeka. Kalau jadi barua Dap cina komunis bila nk merdeka agak2? Buruk mana pon. Nk ke bangsa lain memimpin kita? Hang tak duk penang hak tak tau. Hang tak duk singapor hang tak tau. Tak payah nk anti sgt dgn bangsa sendiri.

    BalasPadam
  35. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

    BalasPadam
  36. http://nalurerenewws.blogspot.com/2018/07/taipanqq-ini-alasan-mengapa-pria-senang.html

    Taipanbiru
    TAIPANBIRU . COM | QQTAIPAN .NET | ASIATAIPAN . COM |
    -KARTU BOLEH BANDING, SERVICE JANGAN TANDING !-
    Jangan Menunda Kemenangan Bermain Anda ! Segera Daftarkan User ID terbaik nya & Mainkan Kartu Bagusnya.
    Dengan minimal Deposit hanya Rp 20.000,-
    1 user ID sudah bisa bermain 8 Permainan.
    BandarQ
    AduQ
    Capsasusun
    Domino99
    Poker
    BandarPoker
    Sakong
    Bandar66

    Kami juga akan memudahkan anda untuk pembuatan ID dengan registrasi secara gratis.
    Untuk proses DEPO & WITHDRAW langsung ditangani oleh
    customer service kami yang profesional dan ramah.
    NO SYSTEM ROBOT!!! 100 % PLAYER Vs PLAYER
    Anda Juga Dapat Memainkannya Via Android / IPhone / IPad
    Untuk info lebih jelas silahkan hubungi CS kami-Online 24jam !!
    • WA: +62 813 8217 0873
    • BB : E314EED5

    Daftar taipanqq

    Taipanqq

    taipanqq.com

    Agen BandarQ

    Kartu Online

    Taipan1945

    Judi Online

    AgenSakong

    BalasPadam
  37. Nama: __ Hendi Zikri Didi
    Kota: _______________ Malacca
    pekerjaan: _ Pemilik bisnis
    Setiap pemberitahuan: ____ hendidi01@gmail.com

    Halo semua, harap berhati-hati tentang mendapatkan pinjaman di sini, saya telah bertemu banyak pemberi pinjaman palsu di internet, saya tipuan saya hampir menyerah, sampai saya bertemu seorang teman yang baru saja mengajukan pinjaman dan dia mendapat pinjaman tanpa stres, jadi dia memperkenalkan saya pada PERUSAHAAN PINJAMAN AASIMAHA ADILA AASIMAHA ADILA yang sah, saya melamar Rm1, 3 juta. Saya memiliki pinjaman dalam waktu kurang dari 2 jam hanya dalam 1% tanpa jaminan. Saya sangat senang karena saya diselamatkan dari menjadi miskin dengan hutang. jadi saya menyarankan semua orang di sini membutuhkan pinjaman untuk menghubungi AASIMAHA dan saya meyakinkan Anda bahwa Anda akan mendapatkan pinjaman Anda.

    Aplikasi / Pusat Kontak
    E-mail: ._________ aasimahaadilaahmed.loanfirm@gmail.com
    WhatsApp ____________________ + 447723553516

    BalasPadam

Komenlah dan berhujahlah dengan baik...