TOLONG!! SILA KLIK BANNER INI..

Taip Tajuk Untuk Cari Di Blog Ini

Memuatkan ...

Isnin, Februari 18, 2013

BERITA MENARIK!! ISU LAHAD DATU...PANAS!!!!



Mat Zain: Isu di Lahad Datu tak ubah seperti kes Sauk
Seorang bekas pegawai tinggi polis berkata rakyat sepatutnya menuntut agar kumpulan warga asing bersenjata yang dikepung pihak berkuasa di Lahad Datu, Sabah ditangani dengan keras seperti tindakan ke atas kumpulan al-Maunah dalam insiden tahun 2000 di Sauk, Perak.

Bekas Pengarah Jabatan Siasatan Jenayah Kuala Lumpur Datuk Mat Zain Ibrahim memberi alasan, situasi yang berlaku di Kampung Tandou, Lahad Datu itu tidak banyak berbeza dengan peristiwa di Bukit Jenalik itu.

"Jika kes Sauk boleh diklasifikasi sebagai 'melancarkan atau cuba melancarkan perang ke atas Yang Di-Pertuan Aong atau Yang Di-Pertua Negeri', yang merupakan kesalahan ke atas Negara, maka rakyat boleh menuntut agar undang-undang sama dikenakan ke atas penceroboh Sulu ini.

"Jika rakyat kita sendiri terlibat dalam insiden Sauk boleh dilucutkan senjata atau dibunuh oleh pasukan keselamatan dan kemudiannnya didakwa di mahkamah dan beberapa orang daripadanya dihukum gantung, maka rakyat berhak untuk menyuarakan kemarahan mereka sekiranya perdana menteri (Datuk Seri Najib Razak) yang menjadi menteri pertahanan semasa insiden Sauk, menangani penceroboh ini dengan tindakan ringan," katanya.

Katanya, peguam negara Tan Sri Abdul Gani Patail, yang bertindak sebagai ketua pendakwa dalam perbicaraan kes melibatkan kumpulan al-Maunah, seharusnya menasihati Yang Di-Pertuan Agong dan perdana menteri berhubung peruntukan undang-undang dalam menangangi kumpulan di Lahad Datu.

Tambahnnya, Abdul Gani "pasti dapat mengingati ramuan untuk membuktikan kes yang berlaku di kampung halamannya".

Beliau juga memberi amaran bahawa golongan yang cuba mengeksploitasi insiden Lahad Datu untuk memperbaiki profil politik Najib tidak akan berjaya berbuat demikian.

"Sekiranya tindakan yang diambil ke atas penceroboh bersenjata di Kampung Tanduo, Lahad Datuk kurang berat berbanding tindakan ke atas rakyat kita sendiri dalam insiden Sauk, maka tindakan berkenaan akan dianggap memalukan, khianat, dan pengecut oleh perdana menteri," katanya lagi dalam satu tulisan hari ini./MalaysiaKini

Beriklan Sambil Menjana Puluhan Ribu Sebulan.. Klik Sekarang!!!!!

94 ulasan:

  1. Dlm kes Sabah ni kena berhati2 sbb ada kera2 yg suka nak merosakkan negara. Sgt suka dgn slogan kat atas tu ' Perubahan adalah mudah..' sgt mudah kan? Manifesto pilihanraya bukan janji.. Janji kg buah pala settle pon..settle...sgt mudah jual aset2 melayu..jual datum jelatek kt org Singapore pon 'peanut' je....yeah..sokong..sokong

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tuik nk kaitan dgn pakatan pula...

      Padam
    2. betul.......betul......

      Padam
    3. Betol2, sudahlah kalian semua, kita semua harus bersatu, siapa yang ada ic, itu bererti dia rakyat malaysia, tidak kira parti mna kita sokong, bab pencerobohan negara kita, kita harus bersatu, bab politik kita letak tepi.. Al-fatihah kepada pejuang2 kita yang terkorban, kalau diberi peluang berjuang disana, saya ingin jadi orang yang pertama berjuang untuk negara disana..amin

      Padam
    4. Jangan ambil mudah di saat genting negara kita, ketepikan fahaman politik masing masing
      demi melindungi negara tercinta.Beri sokongan
      penuh pada pejuang pejuang kita, doakan
      keselamatan mereka dan Al - Fatihah pada yang terkorban.

      Padam
  2. kepala butuh kpd pemilik blog dan dato mat zin,kami penduduk sabah thu benar cerita ini pembangkang malaysia jgn harap perintah sabah,sabahan bangkit tolak pr..wlaupun lambat maju tp kami tk mahu perpecahan..saudara kami di philipine maklum ini anuar pukimak punya kerja...puihhhhh anjing bangsa.

    BalasPadam
    Balasan
    1. BUTU LAH KAU PILAK2 ! KAU ADA IC KAH SIAL . P KAU AMPUT MAMA MU SANA . BODO BETUL KAU NI . INI SMUA GARA2 KERAJAAN SEBELUM NI KERANA MEMBERI IC KPADA PILAK2 MCM KAU .

      Padam
    2. Haha. Ngam2

      Padam
    3. fikir sejenak2 Mac 2013 7:53 PG

      hehe...tergelak aku ko ckp die ada IC ke tak..

      Padam
    4. bahasa menunjukkan bangsa...

      Padam
    5. kita rakyat sabah bha kan!!!!!!!

      Padam
    6. tembak saja bah peceroboh itu....biar mati....hahahah....

      Padam
    7. ni salah sorang penceroboh yg ada ic patut ditembak

      Padam
  3. Yang baik di teruskan saja yang tidak baik jauhkan.. Hidup aman kan lebih bagus dari perang2. Bertindak mengunakan otak jagan ikut perasaan..

    BalasPadam
  4. Moge kita semua mendapat hidayah d sebalik semua ini.. Ini lah kerja politik

    BalasPadam
  5. pd org sabah yg sokong pnceroboh sulu sy katakan porah,tuntutlah kemerdekaan drp filipina dulu ni diri masih trjajah ada hati nk takluk negeri org cermin la muka sndiri pd krajaan malaysia ini isu maruah negara tanganilah dgn bijak dn brani,pd malaun yg kaitkan isu ini dgn pmbangkang lagi la tolol dn bangang

    BalasPadam
    Balasan
    1. Sp yg sokong sgt sulu tu lu pi bermbus lah minta sulu makan jgn minta dgn krjaan malaysia di sabah...dh lama hidup aman nk jd mcm ni pula..nda besyukur betul..fkir lah sblm nk sokong itu ini lu berpijak di bumi mana! Igt lar skit selma ni ada kah kerjaan luar bg lu kmudhan itu ini...mmg btul bangang sp yg nk kaitkan isu ni dgn pembngkang..tolol..apa pembangkang boleh bgi? Tipu bnyk..cekik drh blh lah...

      Padam
    2. boleh cari maklumat anwar terlibat sama,nak bagi tanah pada mereka

      Padam
    3. Yang tuduh pembangkang tu surat khabar orang putih.. Reuters dan perisikan Filipina sendiri..so what..?

      Padam
  6. Negeri SABAH untuk BUMIPUTERA SABAH bukan untuk warga asing. Fikirkanlah. Pemberontak & Pengganas perlu dihapuskan sebersih-bersihnya baru hidup aman. Maknanya, pemberontak tu mesti dihapuskan sampai jadi abu.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Bro...

      Siapakah Bumiputera Sabah...

      Bagaimana Sulu ada kuasa bagi sewa Sabah pulak...

      Bayar sewa tiap-tiap tahun lagik...

      Padam
    2. orang sabah....4 Mac 2013 1:33 PTG

      betul............................kiat ani bah rakyat sabah sejati....pegi belah lah rakyat sulu...butul lu...agar tentera kita tembak saja bah mereka atuk......haha....tembak di palirnya

      Padam
    3. Bkan bayar sewa lah..tp bayar ufti macam tu..bkan malaysia jak bt..amerika bayar rusia n bnyak lg negara bt macam tu..ada internat buka lah..bkan tgk certa lucah jak

      Padam
  7. Blog bodoh... ini xda kaitn ngn politik.. otk d lutut..

    BalasPadam
  8. Sruh org pkr p bperang sana.. sruh c nuar tu nah..

    BalasPadam
    Balasan
    1. wa sokong lu brooo

      Padam
  9. Blog tahi lembu

    BalasPadam
  10. ni blog bodoh, cakap tak pakai otak,

    BalasPadam
  11. Mu ni boddow la, skit2 slh kerajaan...shit!!!!!!!!!!!!!!

    BalasPadam
    Balasan
    1. tobat ah..
      mcm mu kate ah boh..
      sedap pale mu..
      kemah2

      Padam
    2. apa kata suru geng2 BERSIH pula p lawan penceroboh2 tu...kan durang GANAS @ BRUTAL...dan di ketuai @ panglima Anuar Ibrahim...jom tengok sapa taiko hehehe

      Padam
    3. sy sokong tanpa nama 12:16PG

      Padam
    4. kenapa ko tak suruh je geng perkasa...

      depa pun ganas jugak...

      tak pun geng seret kepala lembu ke...

      geng simbah cat merah kat bas ke...

      geng bako gereja pun ganas jugak tau?

      Padam
    5. Blog anda memang bodoh. Asyik salahkan kerajaan. Anda memang rakyat bangang

      Padam
  12. suruh orng bugis prgi prng...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Jgn cabar bugis.dorang x pakai senjatapun bole menang

      Padam
  13. walaupon polis yg dibenci pembangkang tp polis juge yg berkorban...klo berani pegi la pkr turun lwn..ckp je lebih tp apa pon tarak..malu jek pembangkang ni

    BalasPadam
  14. anak muda xkan tertipu dgn dsai...suma tindakan utk kepentingan peribadi..bertaubatlah..semoga pintu hati dsai terbuka utk kembali kejalan Allah..amin

    BalasPadam
  15. Yang kamu semua ni gaduh makihamun sesama rakyat malaysia kenapa,sepatutnya memberi petunjuk dan pengajaran bgmana mengatasi masalah yg di hadapi di LD

    BalasPadam
  16. kita kan 1msia,apa nak gaduh2,,,jom sepakat,kan ke lbh baik,,,emmmm

    BalasPadam
  17. pasal politik rakyat pecah belah...nauzubillah..
    tolong la...cuba letakkan pemikiran di tahap yg tinggi..knpa nk gadoh2 wahai rakyat m'sia..xda pekdahnya..

    BalasPadam
  18. WEY!!!! YG MANE RAKYAT MALAYSIA BERDOA SUPAYA LAHAD DATU AMAN DAMAI BALIK... YG MANE BUKAN RAKYAT MALAYSIA BERDOA JUGAK SEBAB KORANG DUDUK KAT MALAYSIA NI AMAN DAMAI... JANGAN NAK BUAT KACAU... DUDUK DIAM2...AGAK AGAK XSUKA PERGI DUDUK NEGARA LAIN...OK...

    BalasPadam
  19. pengkhianat bangsa dan agama

    BalasPadam
  20. kami rakyat biasa x faham ngan percaturan politik...yg kami tahu kami dapat hidup aman dan boleh beribadah dan membuat kebaikan dengan cara kami...boleh bersolat d dlm masjid yg besar walaupun yg ada cuma beberapa saf sahaja berbanding d negara luar yg masjidnya x sbyk d sini...jd fikir2kan lah....pastikan kedamaian dan kesejahteraan hari ini terpelihara dan kita tidak d perdayakan dgn sesuatu yg belum pasti...

    BalasPadam
  21. Jangan nak politikkan isu ini...hanya org bodoh dan xde modal je yg snggup mjual maruah negara dan menghina anggota keselamatan kita....

    BalasPadam
  22. jgn gadaikan keamanan, hargailah pegorbanan para wira2 yg tlah memerdekaan negara malaysia.

    BalasPadam
  23. ingat....dunia akhir zaman.mcm2 benda yg akan timbul.jgn smpi melayu layu dibumi bertuah ini...

    BalasPadam
  24. apa politik-politik ni hah.....mgutuk sana sini,benci itu ini,cbalh bljar utk brstu wlaupn kta tdk p brprng yg ptg kta c satukn doa kta utk pjuang tnh air kta yg sdg prtaruhkn nyawa dorng utk kta,,ini tdk mgutuk ja krja,cba kmu yg p brprng klo BERANI..

    BalasPadam
  25. ORANG YANG MENULIS BLOQ INI MEMANG DAH NYATA LAGI BERSULU BERTOPENGKAN POLITIK UNTUK KEPENTINGAN SENDIRI.. JGN BUAT SPEKULASI SENDIRI.. DA NYATA SEMUA INI SATU KEBETULAN.. GUNA OTAK CIKIT.. BERCAKAP JANGAN GUNA NAFSU.. PG MAMPUS LAH DENGAN POLITIK KO.. YANG KO NK RASA BETUL SANGAT TU SAPA?.. PKR?.. YANG PENTING SKARANG NI KITA CUBA BETULKAN KEADAAN.. KALAU X TAU FAKTA TU TUTUP MULUT KO!!!

    BalasPadam
  26. Org bodoh dikuasai Oleh cerdik!!!
    Malaysia ramai org bodoh...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Termasuk engkaulah yg bodoh itu.

      Padam
  27. sebenarnya mereka ini tidak mensyukuri nikmat.....mereka belum pernah merasai azab peperangan....suka berkokok....taksub dengan manusia...bukan taksub dengan Allah...inipun dah kira lari aqidah...menganggap pemimpin itu sebagai penyelamat...sudah sudah la.......jangan jadi seperti negara lain.....dari kita boleh senang pegi masjid untuk beribadah....tak payah nak pakai pelita tiap tiap malam kalau nak buang air....lapar jer start kereta cari kedai mamak tiap tiap malam....kalau peperangan berlaku...nikmat begini semua hilang kerana manusia tidak mensyukuri apa yang ada....tamak keranma mengikut hawa nafsu.....itu tak cukup...ini tak cukup....itu tak adil....ini tak adil....kenapa?....kita tak boleh sembahyang ker? kerajaan sekat ke kita buat ibadah.??? kerajaan buat roadblock ker bila kita nak ke masjid?......kerajaan hukum sebat ke...bila kita dengar ceramah agama?....kerajaan potong lidah ke bila kita mengaji???? .....jangan jadi bangang!!! akal Allah dah bagi....kalau pemimpin tak ikut cara islam...doa minta diberi hidayah...bukan menunjuk perasaan seperti puak khawarij......

    BalasPadam
    Balasan
    1. Wa sangat setuju....kenapa mereka 2 tu masih x sedar2 diri lagi...khususnya yg melayu ...pandai x leh diikut ..bodoh x leh di ajar..

      Padam
    2. melayu tak sedar untung... ko tgk kat fb asree sug.. ade tulis pasal anuwar... asree sug dr thn lps lg aku bc blog dia... menipu sejarah.. ni klimaksnya... dia pon ptut di tangkap... pengkhianat negara... duk sulu tak mau plak sbb susah nk mkn n line internet takde...

      Padam
  28. kerajaan dah cukup bagus g lawan tapi tindakan yg lambat nak ttgu berp ramai polis dng askar mati baru nak bertindak

    BalasPadam
  29. siapa la owner blog ni..menulis tanpa berfikir...isu lahat datu ni dah jadi isu keselamatan negara.bukan lagi isu politik.saudara kita ketakutan di sana,pasukan keselamatan dah cuba buat sebaik mereka..kami yakin pasukan keselamatn mlaysia yg bertugas ada strategi mreka utk pastikan keamanan tercapai semula...dunia ni ada undang2..polis yg pi lahad datu ni pun abide by treties la hapa jadah la..lanun2 ni pun mnusia juga.kena la polis ikut saluran yg btul utk laksanakan misi depa....depa tak kan la suka2 pi sana nak bunuh diri utk bN..apesal?sbb nak bg anak bini pencen lebih?tp depa dok dlm keranda? memang tak la..fikir la fikir. ....kpd tuan owner..komen la isu anwar insan suci pkr yg bersubahat sama lanun kat lahat datu tu..sumber dr media n risikan tentera flipine..adakah depa suma sudah dibayar bN pulak?...komedi seram la hangpa ni..

    BalasPadam
  30. Emosinya..

    BalasPadam
  31. Yang tak masuk akal Tian Chua sibuk mengatakan peristiwa di Lahad Datu adalah konfirasi politik. Apalah tu, ini maruah negara diceroboh oleh pihak musuh. Kita sepatutnya mempertahankan tanah air. Orang macam tak tahu menilai sebuah negara. Dulu zaman darurat susah nak keluar, hidup dalam ketakutan. Peceroboh sepatutnya bersyukur kerana kerajaan Malaysia beri peluang untuk berbincang secara aman. Kepada penceroboh,....baliklah secara aman. Jangan cari pasal dengan orang. Kalau kita buat hal dengan orang akan dibalas suatu hari nanti. SEDARLAH...INSAFLAH.... negara lain cemburu dengan Malaysia, sebab negaranya aman damai. Tian Chua sepatutnya sedar.... jangan sesuka hati melepas kata-kata... terlajak perahu dapat diundur, terlajak kata badan binasa.

    BalasPadam
  32. sebagai manusia yg diberi oleh Allah akal dan fikiran seharus sudah dapat menilai erti kehidupan...melainkan manusia itu meniru kehidupan haiwan. Wallahualm

    BalasPadam
  33. amboi korang..lebih2 lak..sia2 wt dosa kering..dr korang maki amun kt sini bek korang smbhyang doa baik2..korang ckp ade je yg bidas..allah ade salu ng org yg dlm ksshn..

    BalasPadam
  34. Jangan jadi nobe sgt la wei! ini melibatkan negara luar, silap langkah boleh dtg kan huru hara di NEGARA KITA SENDIRI silap silap boleh datg perang wei. Sanggup ke?

    BalasPadam
  35. beza di antara orang cerdik dan orang bodoh...orang cerdik akan berfikir sebelum berkata2...orang bodoh akan berkata2 dahulu sebelum berfikir...fikir2kan...jangan disebabkan sikap fanatik kita...bangsa dan agama kita tergolong dikalangan orang kedua.

    BalasPadam
  36. Don't just judge the government by your stupid brain and stinky mouth....

    Menjawab Isu Pencerobohan dan Mengapa Tidak Tentera?

    Persoalan Kenapa polis tak tentera?

    1) jika kita guna tentera dahulu bermakna kita dalam perang dengan Sultan SULU.

    2) Juga bermakna kita mengiktiraf Sultan Sulu secara lansung sebagai kerajaan yang sah yang mengistiharkan perang kepada kita.

    3)Dan jika ini berlaku ianya akan tertakluk kepada Geneva Convention dan beberapa protocol antarabangsa.

    Jika Polis sebagai pemerintah operasi bermakna

    1) kita masih anggap mereka itu penjenayah dan penceroboh bukan combatant perang.

    2) Polis kita akan menangkap dan menahan (perkatannya untuk polis ialah menahan bukan menawan - Menawan ialah perkataan Tentera ada beza di antara keduanya)

    3) Untuk mengelakkan mereka menjadi Tawanan Perang. Cukup sekadar sebagai tahanan penjenayah. Maka tuduahn di Mahkamah Awam boleh di lakukan. Seperti tuduhan yang boleh kita buat di atas lanun Somalia yang kita tahan sedikit masa lalu. Mereka tidak di anggap tawanan perang.

    4) Boleh di ektradisikan dengan lebih mudah ke Filipina. Kalau tindakan ketenteraan atau kita anggap perang susah nak bicara dan mana nak tempatkan mereka dan diklasifikasikan mereka ini? Maka jadilah macam kisah CIA dan Black Sitenya untuk WAR on TERROR mereka. Kita kena la buat macam Guantonamo BAy juga. Susah macam tu.

    Itu sebab kita mengambil langkah Polis dahulu. Jika tentera ambil alih sudah jadi kes lain.

    Jika keadaan tidak boleh di kawal lagi maka LOCAR AREA EMERGENCY (darurat setempat) boleh di isytiharkan

    Ianya seperti darurat waktu ribut banjir New Orleans dahulu- tentera USA ambil alih bukan lagi polis tempatan)

    Dalam keadaan ini bermakna bukan satu negara Malaysia darurat dan bukanlah bermakna perang kerajaan Malaysia dan Sultan Sulu. Darurat hanya untuk keselamatan sahaja dan LOCAL AREA SAHAJA. Rasanya bukan seluruh Lahad Datu pun.Hanya kawsan pencerobohannya sahaja. Nampak hati-hatinya dan telitinya Kerajaan dalam hal ini? Menurut langkah satu persatu?

    Nota Tambahan. Ingat kes Maunah dahulu? Mula-mula polis. Kemudian Tentera ambil alih. Dan setelah tentera ambil alih tuduhan kepada Mohd Amin (ketua Almaunah)yang membawa hukuman mati ialah tuduhan mengistiharkan perang kepada YAng Di Pertuan Agung. Beliau tidak di tuduh sebagai orang awam iaitu tuduhan Membunuh (i.e; Bunuh polis SB tu). Beliau di tuduh sebagai combatant Perang.

    Persoalan sempadan bolos. Mereka masuk sikit demi sedikit dengan bot pancung dalam kawasan yang mana sempadan adalah kabur dan menjadi tradisi penduduk tempatan berulang alik. Lagi pun kawasannya luas.

    Tiada ada negara dalam dunia yang tidak di tembusi sempadannya. Yang sukar sedikit ialah Israel dan Vatican. Israel sebab temboknya dan Vatican City sebab di dindingnya dan juga di kepung oleh bandar Rom. Hatta USA pun sering di cerobohi sempadannya oleh orang Mexico. Negara China yang terkenal dengan Gerat wallnya sering di cerobohi orang bangsa Mongolia Nomad atau bangsa padang steppe yang berulang-alik (serupa dengan kes Lahad datu - golongan yang tidak mempunyai sempadan).

    Hatta Mekah pun pernah di cerobohi oleh bukan Islam. (tidak ada kaitan dengan kes ini sekadar contoh perbandingan bahawa secanggih mana pertahanan pun dengan izinNya bocor juga)

    Komen : Pasukan yang terlibat bukan unit biasa. Unit komando PDRM ialah attachment a-unit tindakan khas(UTK), attachment b-very able trooper 69(VAT69) dibawah pasukan gerakan khas(PGK). UTK lebih menyerupai police SWAT,manakala VAT69 lebih kepada peperangan hutan dan gerila. Komando PGA dikenali sbgai tiger platoon dari 2 Bn PGA...komando di bawah ATM adalah gerup gerak khas(GGK) iaitu 21 RGK,22 RGK,11 RGK dari Tentera darat..PASKAL pula dari TLDM..PASKAU dari TUDM..Ia tertakluk dlm majlis keselamatan negara(MKN) arahan NO. 18.. Pihak keselamatan lebih mengetahui apa yang terbaik dan modus operandi. Sesetengah orang, baru menang game Counter-Strike ada hati nak mengajar pasukan keselamatan pula.

    - Huraian dari Kiub Fakta {https://www.facebook.com/kiub.fakta}

    BalasPadam
    Balasan
    1. Setengah orang pulak tak ada idea sendiri copy paste aje.

      Padam
  37. Kapal Perang Tentera Laut Tak de Minyak
    Radar APMM tak berfungsi
    Polis Marrine Bot Rosak
    Sampai Orang Boleh Masuk Negara....
    Pah tu yang kau orang dok salahkan DSAI nape lak.
    and VAT 69 jadi ape nihhh

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kalau nak bsgi ulasan biarlah ikut fakta jangan hentam keromo saja. Jangan rosakkan fikiran orang malaysia

      Padam
  38. Sama sama kita rakyat malaysia doakan keselamatan angota polis dan tentera dalam mempertahankan keselamatan negara. Jangan asyiik nak kondemkan kerajaan sahaja. Bagi polis dan tentera adalah mempertahankan keselamatan dan keamanan negara dan bukannya mempertahankan parti politik. Cubalah pihak pembangkan bergabung idea dengan kerajaan bagi menyelesaikan pencerobohan sempadan negara. Bukannya menyokong sultan sulu untuk menyerang negara kita malaysia. Pembangkang cemburu dengan peranan yang di ambil oleh kerajaan malaysia dalam isu penyatuan kumpulan di filipina dan juga di palestin. Yang pembangkang tahu hanya memperlekehkan malaysia kepada negara luar seperti australia. Adakah patut menyuruh australia campurtangan dalam pilihanraya ke-13 akan datang. DAP pula seronok melihat masyarakat malaysia berpecah belah. Yang menjadi mangsa masyarakat melayu yang semakin hari semakin tertindas dengan gerakan DAP dalam menghancurkan Malaysia. Sampai sanggup DAP bersengkongkol degan Israel bagi tujuan politik kotor mereka. Mari kita rakyat malaysia berfikir tentang perjuangan pejuang terdahulu dalam menuntut kemerdekaan tanahair kita malaysia. Tiada dahulu tiada sekarang. Dan begitu juga isu pencerobohan di Lahat Datu, anggota Polis dan tentera di gerakkan untuk mengawal keselamatan rakyat malaysia. Semoga Allah S.W.T melindungi pejuang-pejuang negara. Sama-sama kita berdoa untuk mereka, Al-fatihah..........

    BalasPadam
    Balasan
    1. Betul, Dap memang dalang hancurkan rakyat malaysia. Bagi dap orang melayu mudah di beli dengan wang dan orang melayu mudah menjadi pak turut punggung bangsa DAP! Wahai orang melayu bangun dan perangilah parti DAP. Kita sama-sama melayu bersatulah demi agama dan jangan biarkan dap mempermainkan agama kita. Seungguhnya gerakan dap sungguh kotor. Lihat sekarang apa dah jadi pada bangsa melayu di pulau pinang.? sedih jika anda mendengar keluhan dan kekesalah orang malayu di sana. Tanah wakaf untuk pembesaran sekolah agama perempuan al-M.... dituntut oleh bangsa asing. Dan bila perkara ini di bawa ke mahkamah dan keputusan nya tanah wakaf ini di menangi oleh bangsa DAP. Sekarang tanah wakaf ini dibangunkan rumah mewah yang sememangnya tidak mampu dibeli oleh ornag melayu penang sendiri. Banyak yang saya lihat dan siasat tentang psnindasan orang melayu di pulau pinang. Bersatulah wahai orang yang beragama ISLAM.

      Padam
    2. Islam bersatu perpaduan ummah diutamakan. Sama-sama kita bersatu padu atas agama islam. DAP tak boleh memimpin kerana dap perosak pepaduan umat Islam.

      Padam
  39. 200% anwar terlibat kita tunggu siasatan nanti

    BalasPadam
    Balasan
    1. Akhirnya tuduhan dah berjalan, dakwa kat mahkamah je tak sampai-sampai.

      Padam
  40. Saya doakan semuga pihak keselamatan Negara dapat menjalan tugas dengan selamat dengan izin Allah. Semuga penceroboh dapat ditangani dengan sewajarnya. Kedaulatan Negara perlu dijaga. Inilah masanya berjuangan demi mempertahankan maruah Negara. Walau pun terkorban jasamu akan dikenang sebagai pahlawan Negara. Dengan izin Allah juga kupohon agar Pihak Keselamatan Negara dilindungi dan pihak penceroboh dapat dihapuskan dengan secepat mungkin.
    Amin Amin Ya Rabbal A'lamin.

    BalasPadam
  41. Dah biasalah pemimpin ni... dari dulu sampai sekarang ashik minta tolong org luar jer nak pecah belahkan negara.... tolong lah.. yg berpolitik tu jgn kaitkan semua isu yg berlaku dgn politik...

    Bijak lah berfikir sebelum bercakap....

    Doakan lah kesejahteraan penduduk yg terlibat....

    Den pernah melawat ke lahad datu dan kunak...

    Tempat yg indah dan tenang... bila berlaku mcm ni... sedih pula rasanya...

    BalasPadam
  42. Assalammualaikum... Al fatihah kepada anggota yang terkorban..saya sungguh sedih dengan kejadian seumpana ini berlaku di Malaysia..Kenapa tiada perasaan berperikemanusian? kenapa perlu berbunuh-bunuhan untuk mendapatkan hak yang hanya sementara? Ya Allah, sayu hati saya apabila membaca isu semasa di Sabah dan bertambah sedih saya mengenangkan nasib keluarga arwah dan bagaimana perasaan mereka apabila semua ini berlaku dikalangan anggota keluarga mereka sendiri...Semoga Allah memberi kekuatan kepada mereka dan melindungi Malaysia serta semoga tiada lagi pertumpahan darah berlaku.....Di negara lain, penduduk mati disebabkan bencana tp di Malaysia, penduduk mati disebabkan perbalahan sesama sendiri...MasyaALLAH..

    BalasPadam
  43. Bersatulah wahai semua Islam. Kita buktikan pada bangsa asing yang kita orang Islam sememangnya orang yang bersatu padu dan kuat. Biar bangsa asing melihat kita mereka menjadi takut. Cukup-cukuplah dengan apa yang mereka dah buat pada kita. Kita orang Islam jagalah hubungan sesama manusia supaya tidak berlaku lagi penzaliman kotor bangsa asing.

    BalasPadam
  44. Tuan tanah..hrp berfikir dlu sblm tulis n sebarkan info2 yg xtentu sahihnya..fitnah klu benda tu xbtl infonya,selagi fitnah tu masih tersebar,bayangkan betapa azabnya utk menjawab di akhirat kelak...sy sokong tindakan yg kerajaan buat utk mempertahankan kedaulatan negara..sama2 kita mendoakan KESEJAHTERAAN saudara kita di sana.Jgn bergaduh sesama sndr atas CIPTAAN SANDIWARA yg diCIPTA "org" lain..masing2 dikurniakan akal,jgn ikut hati n perasaan..klu rasa pembangkang bleh pimpin negara,lihatlah contoh dr negara luar,kucar kacir dimana mana.sangkakan panas sampai ke ptg rupanya hujan di tgh hari.Manusia xpernah puas dgn apa yg mereka nikmati,jgnla tergadai bangsa Jawi n agama Islam disebabkan kebuasan segelintir manusia rakus.Renung2kanlah..Salam Ukhuwwah.

    BalasPadam
  45. Aslm harap semua dapat berfikir cara nak bersatu bukan menuding dantara satu sama lain.ini soal maruah negara kita bukan soal politik.....jika kita ada peluang untk mati syahid kita berlumba2lah untk mati syahid bukan mati kering dngn menuduh orang tanpa bukti itu mnimbulkan fitnah.....marilah saudara serta sahbt yg bukan muslim kita pertahankan bangsa, agama dan tanah air kita dari d ceroboh oleh puak sulu....malaysia adalah hak kita tumpah darah kita......

    BalasPadam
  46. AL-FATIHAH UNTUK YANG SYAHID MEMERTAHANKAN AGAMA BANGSA DAN NEGARA

    BalasPadam
  47. Wahai semua rakyat malaysia bangkitlah bersatulah jangan menunding jari lagi yang pasti negara kite malaysia sudah diceroboh dan pertumbahan dara dah terjadi bayangkan sekirannya keluarga kite, kehilangan dengan orang yang tersayang. Untuk pengetahuan pembaca aku tidak gentar dan takut sekiranya dipanggil semula untuk berdiri di barisan hadapan untuk pertahankan nusa dan bangsa demi negara ku yang tercinta dan aku tidak mahu sama sekali peristiwa dulu berulang kembali mungkin semua tahu zaman2 nenek moyang kite semasa di jajah dulukan bertapa seksa dan menderitanya. Dan para pembaca mahu ahli keluarga kite yang sekarang ni hidup bahagia dan aman mahu kah kite melihat penderitaan seperti negara plastin dan iraq (KATAKAN TIDAH WAHAI RAKYAT MALAYSIA) Jadi sama2 lah kite menyumbang apa2 kelebihan dan kemampuan yang ada, demi negara ku yang tercinta

    BalasPadam
  48. Pencerobohan di Lahad Datu,tidak kena mengena dgn Anuar Ibrahim. Ini semua fitnah utk bencikan Anuar, raih sokongan BN cara kotor. Searh: Tragedi Lahad Datu fitnah Najib, Mahathir terbongkar.Kesultanan Sulu nafi Anuar terlibat.Pemimpin Sulu diperhimpunan Agong UMNO 2012. Sultan Sulu adalah pengerusi Pekida Sabah.Foto misteri Aziz Shamsudin bersama sultan Esmail Dalus Kiram 11. Brig. (B) Imran berkata ,pencerobohan Lahad Datu, sandiwara politik BN.Harap buat search di blog Agen DSAI. Jangan tuduh sebarangan.

    BalasPadam
  49. Sebarkan kebenaran utk tangkis fitnah utusan dan tv 3, secepat mungkin.Rakyat yg bodoh terus percaya .Inilah yg pemimpin BN mahu. Meraih undi mudah melalui agen penipu tv dan utusan, milik mereka. Lihat juga projek IC biru Mahathir yg diberi kpd PATI dari Philipina (600,000 IC biru),utk jamin BN menang . Sekarang dah membiak 1.7 juta org. Siapa pengkhianat bangsa dan negara? Sempadan dibolosi, rancangan Najib bukan Anuar.

    BalasPadam
  50. semua rakyat Malaysia, hentikanlah mmbuat hukuman. . marikita sama2 berdoa supaya kita di jauhkan kehidupan yg memeritkan spt nenek moyang kite ataupun saudara2 kita d palestin. . mari kita sokong pertahan kita dengan doa agar usaha mereka mempertahankan negara berjaya dan tiada lagi anggota yg terkorban. . aminn. .

    BalasPadam
  51. Ramainya rakyat malaysia yang masih kuno lagi. Cari salah masing masing saja. Diri sendiri yang kena main dan di perbodohkan bangsa asing.

    BalasPadam
  52. Saya sedih dengan perbalahan bangsa sendiri, bangsa lain mencari rezeki dan harta untuk bangsa diaorang, tapi bangsa kita asyik berpolitik sahaja. Ingatlah diakhirat akan disoal oleh allah nanti.Sudahkah kita bersedia.Hidup didunia hanya sementara sahaja. Mari kita bantu bangsa kita agar duduk sama tinggi dan duduk sama rendah dengan bangsa lain. kalau kita asyik bercakaran malulah dengan kita dengan bangsa lain. kalau kita berharta kita boleh bersedekah dan bantu umat islam lain. kalau ekonomi kita kuat boleh kita bertahan dan tak perlu bergantung pada orang lain.Ini tidak pasal pangkat tak semana kita bergaduh orang lain bertepuk tangan akahirnya kita tergadai tanah air kita tempat cucu cicit kita nanti.Kita tak kesiha ke dengan anak cucu kita nanti merempat dan menagih simpati dalam negara sendiri. renungkanlah

    BalasPadam
  53. Baca la mcm mna sejarah sabah boleh merdeka. Kalau bkn kerana membawa org dari luar jadi rakyat sabah, mgkin sabah lmbt merdeka.siapa yg buat undang2 org luar seperti dr filipina boleh kerakyatan?kerajaan juga..lgpun tidak semua org asal filipina jahat.mereka pun sa sama mcm bngsa yg dtg dr negara lain spt brunei dll. RACIST pun berlaku d sabah.spatutnya kita bersatu.

    BalasPadam
  54. Orang cakap,kalau bodoh jgn tunjuk sgt tau owner blog. Menyampah pula rasa.

    BalasPadam
  55. anwar ibrahim mmg anjing bangsa...cuma semua yg bodoh sahaja masih mencium bau bontot nya menjadi pengikut si bangang yg main dgn pelacur china tue...bodoh semua ini..banjingan...aku yg berketurunan indonesia pon ndak percaya sama ini banjingan..maling tau enggak si anwar ini..bodoh malaysian percaya sama ini maling..dia yg akan menjayakan semua kata2 org luar yg malaysia ini maling-sia!

    BalasPadam
  56. Tanya sama hati kenape tak tenteram, nanti jawab hati mulut tak bolih diam. Sokong parti masing2 ikut kepercayaan, tak perlu ajak org, tak perlu cemuh parti lawan, kita tak tau siapa betul siapa salah apa agenda sebenar kita tak pasti.tutup mulut simpan tangan masa vote tanda parti masing2 ok relaks.....

    BalasPadam
  57. Insaflah kamu wahai Anuar Ibrahim dan pengikut2mu sebelum kamu semua dinsafkan............................ AMIN.

    BalasPadam
  58. Surah al Hujurat ayat 9 hingga 13

    9:9. Dan jika ada dua golongan dari orang-orang mukmin berperang maka damaikanlah antara keduanya. Jika salah satu dari kedua golongan itu berbuat aniaya terhadap golongan yang lain maka perangilah golongan yang berbuat aniaya itu sehingga golongan itu kembali kepada perintah Allah; jika golongan itu telah kembali (kepada perintah Allah), maka damaikanlah antara keduanya dengan adil dan berlaku adillah. Sesungguhnya Allah menyukai orang-orang yang berlaku adil.

    49:10. Sesungguhnya orang-orang mukmin adalah bersaudara karena itu damaikanlah antara kedua saudaramu dan bertakwalah kepada Allah supaya kamu mendapat rahmat.

    49:11. Hai orang-orang yang beriman janganlah suatu kaum mengolok-olok kaum yang lain (karena) boleh jadi mereka (yang diolok-olok) lebih baik dari mereka (yang mengolok-olok) dan jangan pula wanita-wanita (mengolok-olok) wanita-wanita lain (karena) boleh jadi wanita-wanita (yang diperolok-olokkan) lebih baik dari wanita (yang mengolok-olok) dan janganlah kamu mencela dirimu sendiri dan janganlah kamu panggil memanggil dengan gelar-gelar yang buruk. Seburuk-buruk panggilan ialah (panggilan) yang buruk sesudah iman dan barang siapa yang tidak bertobat, maka mereka itulah orang-orang yang lalim.

    49:12. Hai orang-orang yang beriman, jauhilah kebanyakan dari prasangka, sesungguhnya sebagian prasangka itu adalah dosa dan janganlah kamu mencari-cari kesalahan orang lain dan janganlah sebahagian kamu menggunjing sebahagian yang lain. Sukakah salah seorang di antara kamu memakan daging saudaranya yang sudah mati? Maka tentulah kamu merasa jijik kepadanya. Dan bertakwalah kepada Allah. Sesungguhnya Allah Maha Penerima tobat lagi Maha Penyayang.

    49:13. Hai manusia, sesungguhnya Kami menciptakan kamu dari seorang laki-laki dan seorang perempuan dan menjadikan kamu berbangsa-bangsa dan bersuku-suku supaya kamu saling kenal mengenal. Sesungguhnya orang yang paling mulia di antara kamu di sisi Allah ialah orang yang paling bertakwa di antara kamu. Sesungguhnya Allah Maha Mengetahui lagi Maha Mengenal.

    Marilah kita pakat renung dalam diri kita samada kita terdiri orang yang zalim atau orang orang beriman.Ingat Islam mula jatuh disebabkan perpecahan pendapat akhirnya berlaku peperangan.

    BalasPadam
  59. Terbukti umno dalang gadai tanah melayu.............

    BalasPadam
  60. knapa msti slhkan pembangkang?knapa setiap kli apa saja yg b'laku msti tuding jari pd pembangkang?cuba kmu fikir secara logikalnya..

    BalasPadam

Catatan Terkini...

HANYA RM10.00 SEBULAN
[ Tempah sini ]

Iklan VIP
http://www.kekcoklat.com/images/banner/banner468.gif
Iklan Penaja


Iklan Penaja


DERMA IKHLAS KEPADA KAMI SILA " KLIK " IKLAN DI BAWAH.

Blog Agen Dsai Ikut..

CARTA BLOG PR POPULAR..!!

INFO TERKINI IKLAN, BERITA DAN BISNES.

PRO.FM.COM

Ruang Iklan..

Catatan Popular Daripada Agen Dsai