Senarai Blog...Geng

Popular Posts

Selasa, November 19, 2013

Terkini!!! ISMA Fitnah Anwar Ibrahim...

 
ISMA: Anwar akan bawa pada negara tiada agama

Fahaman "liberal demokratik" dalam Pakatan Rakyat, termasuk melibatkan pemimpinnya Datuk Seri Anwar Ibrahim didakwa boleh menjuruskan Malaysia ke arah sebuah negara sivil tidak beragama dan berbangsa.

Ikatan Muslim Malaysia (ISMA) mendakwa, doktrin itu boleh memberi kesan besar kepada identiti Malaysia sebagai negara Islam berteraskan Melayu.

NONEPresidennya Abdullah Zaik Abdul Rahman (kanan) berkata, Pakatan dan NGO seperti Pusat Komunikasi Masyarakat (Komas) dan Institut Kajian Dasar (IKD) mempromosi doktrin itu secara terancang bagi mengubah pemikiran ahli politik dan generasi muda melalui pelbagai medium.

"Kalau kita mengkaji dari segi pengakuan, Anwar sendiri sebagai ketua pembangkang mengisytihar dia adalah liberal demokrat, ataupun pejuang demokratik liberal. Kalau kaji dia punya ucapannya, dia pun mendokong mafhum (maksud fahaman) itu.

Sambungan sini

3 ulasan:

  1. Presiden ISMA ni bercakap tanpa menggunakn akal.Apa kh Islam mereka2 di dalam UMNO jika mereka menolak Rukun Iman yg 6?Mempersoal hukum hudud sama lh tidak mempercayai Al Quran.Mempersenda sunah2 nabi ada lh menolak kepercayaan kpd para2 Rasul.Identiti bangsa apa yg di perjuang kn oleh UMNO klau 1/3 dr ahli ny ada lh bkn Melayu.Mereka yg berasal dr selatan Kemboja di panggil Melayu Champa.Dari selatan Thai di panggil Melayu Pattani.Dari selatan Filipina di panggil Bangsamoro.Dari Nusantara di panggil Melayu.Mana ada Melayu di India?

    BalasPadam
  2. Inilah namanya ISMAcai (Ikatan Siswa Macai)....kahkahkah

    BalasPadam

Komenlah dan berhujahlah dengan baik...