Senarai Blog...Geng

Popular Posts

Isnin, Disember 13, 2010

Risikan Singapura Tak Masuk Akal - Kim Quek



KUALA LUMPUR 13 DIS: Penganalisis politik Kim Quek menyifatkan sebagai tidak masuk akal rumusan agensi risikan Singapura kononnya Datuk Seri Anwar Ibrahim diperangkap oleh musuh politiknya untuk melakukan kesalahan seks.

Memetik Malaysiakini katanya, jika betul wujud perangkap sedemikian, sudah tentu pengadu Saiful Bukhari Azlan tidak menunggu sampai  lebih dua hari sebelum melakukan pemeriksaan doktor pada Jun 2008.

Kim berkata jika benar Anwar diperangkap untuk melakukan sodomi, sudah tentu pihak yang memasang perangkap itu membawa Saiful melakukan pemeriksaan doktor serta merta.

Tetapi Saiful hanya berjumpa doktor dua hari selepas mendakwa dia diliwat. Ini penting bagi memelihara dan merekodkan bukti-bukti jenayah itu, menurut Kim. Sebaliknya Saiful hanya melakukan pemeriksaan selepas 48 jam.

Beliau mula-mula ke Hospital Pusrawi Kuala Lumpur namun doktor tidak menemui sebarang bukti menunjukkan Saiful diliwat.

Laporan awal doktor Hospital Kuala Lumpur juga mendapati tidak ada tanda-tanda tusukan pada dubur Saiful.

"Jika betul ada perangkap, kenapa pendakwaraya perlu naďf hak Anwar dapatkan dokumen," katanya.

Quek juga berkata jika pendakwaraya ikhlas dan komited untuk mencari kebenaran dan keadilan dalam kes Anwar, kenapa ketua pembangkang itu dinafikan hak untuk mendapatkan kenyataan Saiful kepada polis, laporan perubatan dan nota-nota doktor dan rakaman video di tempat kejadian.

Kim berkata selagi pihak berkenaan tidak memberi jawapan kepada persoalan-persoalan ini, rakyat Malaysia tidak harus melayan pendapat peribadi agensi risikan Singapura.TVSNEWS
    

0 comments:

Catat Ulasan

Komenlah dan berhujahlah dengan baik...