Senarai Blog...Geng

Popular Posts

Rabu, Julai 31, 2013

Pembunuhan Rakyat Mesir, Kerajaan Malaysia Membisu? - DSAI

Anwar PC 2

PETALING JAYA 29 JULAI : Sikap membisu Kerajaan Malaysia berhubung isu pembunuhan rakyat Mesir mengundang rasa kesal umat Islam di negara ini.

Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim melahirkan rasa kesal terhadap Datuk Seri Najib Razak kerana tidak mengeluarkan apa-apa kenyataan bagi mengecam pembunuhan beramai-ramai penduduk Mesir itu.
“Kita mengutuk keras tindakan ini dan bukan sahaja umat Islam dan negara-negara yang cintakan keadilan harus membantah pembunuhan beramai-ramai oleh rejim tentera yang zalim apatah lagi di bulan Ramadan ini.

“Saya kesal sehingga ke hari ini Kerajaan Malaysia belum mengeluarkan apa-apa kenyataan, maknanya pembunuhan beramai-ramai itu tidak langsung menyentuh perasaan dan sikap mereka,” katanya.

Turki mengepalai beberapa lain lantang mengutuk serangan yang mengorbankan lebih 300 penduduk Mesir baru-baru ini, tetapi situasi berbeza dipraktikkan Kerajaan Malaysia kerana masih membisu.

Baru-baru ini, tentera kerajaan sementara pimpinan Jeneral Abdel Fattah al-Sissi bertempur dengan penyokong Presiden yang digulingkan, Dr Mohamamad Morsi dan ahli Ikhwanul Muslimin dalam perhimpunan aman di beberapa bandar di Mesir.

Selangorku
    

0 comments:

Catat Ulasan

Komenlah dan berhujahlah dengan baik...