Senarai Blog...Geng

Popular Posts

Selasa, Mei 15, 2012

Umno/BN Lupakan hasrat tawan Selangor - Tun Dr Ling Liong Sik


KUALA LUMPUR, 14 Mei: Barisan Nasional (BN) mungkin tidak akan menang pilihan raya umum jika Parlimen dibubarkan bulan hadapan, kata bekas Presiden MCA, Tun Dr Ling Liong Sik (gambar).

Beliau juga mengisyaratkan kepada BN supaya melupakan hasrat untuk merampas Selangor dari pentadbiran Pakatan Rakyat (PR).

Ling berkata, BN tidak bersedia lagi kerana banyak isu melibatkan pentadbiran Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak yang belum dapat diselesaikan.

"Waktu yang terbaik untuk mengadakan pilihan raya umum ialah perdebatan tanpa jawapan. Bila hendak diadakan pilihan raya umum?

"Apabila anda fikir ia adalah masa yang terbaik, dari segi realiti ia menjadi sebaliknya, oleh itu peluang untuk melihat pilihan raya umum ke-13 diadakan pada bulan Jun tidaklah begitu besar.

"Lebih tepat lagi, BN tidak pasti sama ada ia boleh menang pilihan raya umum.

"Saya fikir (BN) tidak bersedia lagi. Ada yang kata bulan Jun, tetapi saya tidak tahu adakah mereka berani (mengadakan pilihan raya), terdapat banyak krisis yang tidak diselesaikan," bekas Menteri Pengangkutan itu memberitahu akhbar Sin Chew.

Imej bersih PR

Mengenai Selangor, beliau menjangkakan BN tidak akan dapat merampas negeri itu dari PR dalam pilihan raya akan datang kerana imej bersih para pemimpin PR.

Menurut Ling, pemimpin utama kerajaan PR di Selangor dan Pulau Pinang mempunyai imej yang baik.

Beliau berkata, Menteri Besar Selangor, Tan Sri Khalid Ibrahim dan Ketua Menteri, Pulau Pinang, Lim Guan Eng tidak pernah terlibat dengan rasuah atau penyalahgunaan kuasa dan rekod sedemikian membantu membina imej yang baik bagi mereka.

"Pada umumnya, orang-orang Cina tidak cenderung kepada BN, tetapi di Perak tidak ada pilihan lain.

"Di Johor, (BN) mungkin akan kehilangan sejumlah sokongan tetapi tidaklah sehingga ke peringkat ia terlepas (kerajaan negeri itu)," kata beliau.

Ling menyifatkan pilihan raya kali ini adalah yang paling sukar kepada BN.

"Pilihan raya kali ini adalah paling sukar kepada BN. Saya fikir BN masih lagi boleh menang kerana kerajaan begitu banyak menghabiskan wang di bawah pelbagai nama.

"Perkara seperti itu tidak pernah berlaku sebelum ini," katanya./HarakahDaily
KEMPEN KUBURKAN UMNO/BN PADA PRU13 (SOKONG SILA KLIK)    
 
  Artikel Yang Wajib Di Baca Oleh Umat Islam Malaysia!!!   
  DSAI Jawab Tuduhan Umno Isu Israel
#Kopi Susu Harimau!!!! Terkini!!!!!!!!
    

1 ulasan:

  1. INI CKP ITU,CKP CKP SA MALAYSIA.APAHAL MAU INI MCM ,MCM IN JOLOK-JOLOK ORG SENDIRI RUGI. KALAU MAHU APA "SEBUT" 2 PUN TAK SEBUR KERAJAAN MANA TAHU SAYANG OI...............

    BalasPadam

Komenlah dan berhujahlah dengan baik...