Senarai Blog...Geng

Popular Posts

Jumaat, Februari 24, 2012

Nik Aziz bersama ulama muktabar

Harakahdaily, 24 Feb 2012
KUALA LUMPUR, 24 Feb: Dewan Pemuda PAS Negeri Sarawak menegaskan sokongan yang tidak berbelah bahagi kepada ketetapan dan pendirian yang telah diambil oleh Mursyidul Am PAS, Tuan Guru Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat dan Majlis Syura Ulamak PAS yang tidak mengiktiraf Israel sebagai sebuah negara yang sah.
“Ini adalah kerana negara tersebut didirikan melalui perampasan tanah air rakyat Palestin yang terdiri daripada orang Islam dan Kristian pada tahun 1948,” kata ketuanya, Mohammad Arifiriazul Paijo (gambar).

Ini, kata beliausecara asasnya, menjadikan Israel sebuah kuasa penjajah dan sebarang penentangan terhadap penjajahan ganas Israel itu sebagai sesuatu yang sah dan perlu diberi sokongan antarabangsa.

“Tuan Guru Nik Abdul Aziz sebenarnya tidak keseorangan dalam menyatakan pendirian ini kerana ketetapan yang serupa telah dipersetujui oleh semua ulama muktabar sedunia seperti Dr Yusuf Al-Qaradhawi dari Mesir dan Dr Wahbah Az-Zuhaili dari Syria,” jelasnya dalam satu kenyataan.

Justeru, tegasnya Pemuda PAS Sarawak menyokong penuh pendirian itu kerana rejim Israel telah menumpahkan begitu banyak darah rakyat Palestin yang tidak bersalah baik yang Muslim mahupun yang Kristian sepanjang penjajahan mereka di bumi suci itu.

Dalam masa yang sama, ujarnya Israel juga tidak pernah menyesali kekejaman mereka terhadap rakyat Palestin dan terus-menerus melanggari ketetapan pelbagai resolusi Pertubuhan Bangsa-bangsa Bersatu tanpa mengendahkan tekanan masyarakat dunia.

Tambahnya, Pemuda PAS Sarawak juga ingin memperingatkan Pemuda PBB supaya mendesak pemimpin-pemimpin pemuda BN khususnya, Ketua Pemuda Umno, Khairy Jamaluddin untuk menarik balik kenyataan beliau yang menyokong aktiviti perdagangan antara Malaysia dan Israel.

“Daripada rekod yang kami perolehi, terdapat bukti yang kuat bahawa aktiviti perdagangan antara Malaysia dan Israel adalah amat aktif sepanjang pentadbiran BN,” ujarnya

Beliau menambah, berdasarkan satu laporan oleh Kesatuan Eropah, Malaysia adalah rakan dagang ke-15 paling besar untuk negara Israel.

Ini, jelasnya menunjukkan ketidak prihatinan kerajaan BN terhadap sensitiviti umat yang amat bersimpati kepada perjuangan Palestin.

Ia juga, katanya adalah satu bukti tuntas sifat hipokrasi dan bermuka-muka BN semata-mata untuk menjaga kepentingan politik mereka yang sempit.

“Dalam masa yang sama, kami merasakan Naib Ketua Pemuda PBB telah membuat kenyataan yang melucukan apabila beliau cuba berspekulasi tentang masa depan Tuan Guru Nik Abdul Aziz di dalam PAS dan Pakatan Rakyat,” ujarnya.

Tambahnya, tiada siapa yang dapat menyangkal bahawa Tuan Guru adalah aset utama kepada PAS dan pada hakikatnya, Tuan Guru adalah Mursyidul Am bukan sahaja untuk PAS malahan untuk Pakatan Rakyat keseluruhannya.

“Pendirian teguh PAS berkenaan pejuangan Palestin tidak pernah berubah dan sokongan padu kami kepada pembebasan Palestin daripada penjajahan haram Israel tidak pernah pudar,” katanya lagi.

Bagi PAS, perjuangan Palestin adalah satu perjuangan suci untuk menegakkan keadilan dan membawa keamanan yang sebenar kepada semua rakyat Palestin.

KEMPEN KUBURKAN UMNO/BN PADA PRU13 (SOKONG SILA KLIK)
 
 
DSAI Jawab Tuduhan Umno Isu Israel
Untuk Peminat Kopi Sahaja...Klik Sekarang!!
    

0 comments:

Catat Ulasan

Komenlah dan berhujahlah dengan baik...