Senarai Blog...Geng

Popular Posts

Rabu, Februari 15, 2012

DS Anwar Ibrahim ramal Pilihan Raya Umum lebih awal dan DSAI Jumpa TGNA

15 Februari 2012
Anwar Ibrahim
BANGKOK – Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim meramalkan Pilihan Raya Umum ke-13 akan diadakan lebih awal dari yang dijangkakan, sama ada pada Mei atau Jun ini.

Beliau berkata pemimpin parti campuran pembangkang dalam Pakatan Rakyat semasa mesyuarat mereka baru-baru ini, menjangkakan pilihan raya umum akan diadakan pada bulan itu.

Katanya mereka membuat jangkaan itu berdasarkan pada pelbagai bantuan yang diberikan kerajaan kepada rakyat bulan depan.

"Tetapi saya fikir ia akan diadakan lebih awal. Kenapa kerana saya boleh baca fikiran mereka kerana saya juga pernah antara salah seorang daripada mereka," katanya pada majlis "Sepetang dengan Anwar Ibrahim" di Kelab Koresponden Asing Thailand (FCCT), di sini, malam tadi.

Penggal lima tahun kerajaan sekarang akan tamat pada Mac tahun depan. Dalam perkembangan yang mengejutkan, Anwar mempertahankan langkah kerajaan tidak membenarkan aktiviti keganasan di Malaysia.

Menjawab soalan daripada hadirin mengenai dakwaan bahawa Malaysia dikaitkan dengan aktiviti keganasan termasuk tempat pertemuan, latihan dan menempatkan pengganas, beliau berkata: "Saya tidak ada bukti bahawa kerajaan Malaysia terbabit dalam aktiviti seperti itu,"

"Tidak ada sebab kerajaan Malaysia mempunyai hubungan dengan pengganas. Anwar dijemput oleh FCCT untuk berkongsi pandangan dengan beliau mengenai perkembangan terkini di Malaysia.

Beliau menyentuh antara lain perkara-perkara mengenai demokrasi, tadbir urus, pilihan raya, rasuah, media dan keadaan ekonomi di Malaysia serta isu-isu antarabangsa lain

Anwar juga mengulas kenyataan Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat bahawa beliau menarik balik kenyataan yang dilaporkan menyokong semua tindakan untuk menjaga keselamatan Israel yang disiarkan oleh Wall Street Journal (WSJ)atau menyaman akhbar itu jika laporan tersebut tidak tepat.
Ketua pembangkang itu berkata beliau akan menemui pemimpin Pas itu untuk menerangkan perkara berkenaan apabila pulang nanti. - Bernama

Anwar akan jumpa Nik Aziz
Wartawan Sinar Harian
15 Februari 2012
Anwar Ibrahim
SHAH ALAM - Ketua Umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim akan bertemu Musyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat dalam masa terdekat ini bagi menjawab isu beliau dikatakan menyokong usaha melindungi keselamatan Israel seperti yang dilaporkan Wall Street Journal (WSJ), baru-baru ini.
 
Menurut sumber dalaman PKR, perjumpaan akan dilakukan selepas mesyuarat bersama kepimpinan PKR, hari ini.
 
“Esok kita akan adakan perbincangan bersama kepimpinan PKR, selepas itu baru tentukan bila Datuk Seri Anwar bertemu Tok Guru (Nik Aziz).
 
“Perbincangan yang mendalam akan diadakan bersama Tok Guru bagi menjelaskan isu ini,” katanya.
 
Sebelum itu, Sinar Harian cuba mendapatkan komen pemimpin PKR, Setiausaha Agungnya, Datuk Saifudin Nasution yang dihubungi mengatakan PKR masih belum membuat sebarang kenyataan rasmi perkara itu.
 
“Awak adalah wartawan ke-19 yang menghubungi saya hari ini… saya tiada kenyataan yang boleh saya keluarkan lagi setakat ini,” katanya.
 
Sementara itu, Ketua Penerangan PKR, Dr Muhammad Nur Manuty berkata, beliau perlu mendapatkan maklumat yang mendalam sebelum membuat sebarang kenyataan.
 
Kelmarin, Pas menggesa Datuk Seri Anwar Ibrahim tarik balik kenyataannya menyokong sebarang usaha memastikan keselamatan negara Israel seperti yang disiarkan dalam WSJ, baru-baru ini.


KEMPEN KUBURKAN UMNO/BN PADA PRU13 (SOKONG SILA KLIK)

 DSAI Jawab Tuduhan Umno Isu Israel
    

0 comments:

Catat Ulasan

Komenlah dan berhujahlah dengan baik...