Senarai Blog...Geng

Popular Posts

Isnin, Oktober 31, 2011

YB Kapal Singh Kena Serang!!! [Update Ada Komen TGNA]

NONESalam Semua... Kami umat islam minta YB Kapal perlu bertanya kepada yang lebih arif tentang hukum hudud ini.. barula boleh membuat komen. 

kan dah kena.. jangan dok jadi macam puak-puak jahanam umno bn yahudi ni...

TokGuru Jawab Di Facebooknya :
Saya tertarik dengan kenyataan yg dikeluarkan oleh YB Karpal Sing seperti yang tersiar di dalam portal berita Malaysiakini. Katanya, hudud boleh menyebabkan penjenayah terlepas kerana pembuktian empat orang saksi yang sukar diperolehi. Saya mengalu-alukan pandangan rakan-rakan Pakatan Rakyat utk memantapkan kefahaman mereka. Dalam hal ini, ada sedikit silap faham saudara Karpal Singh. Sekiranya seseorang terlepas dari hukuman hudud, seseorang itu masih boleh dikenakan hukuman di bawah hukuman takzir. Bersalah tetap bersalah dan tetap dihukum. Apapun, dalam konteks pelaksanaan hudud di Kelantan, kenyataan hanya akan dikeluarkan oleh YB Dato Mohd Amar Abdullah.
Tengok bawah ni Komen2 Di Malaysiakini :


Nik Bahrum · Patner di Nor Bahrum & Co.
dilepaskan dibawah hudud tidak semestinya terlepas dari hukuman takzir... mengajilah habis dulu sebelum nak komen...

  • Wan Abdul Hakim · Pengulas Tertinggi · Syar'ie Prosecutor Officer di Jabatan Hal Ehwal Agama Terengganu (JaHEAT)
    setuju.. ini baru pandangan yang betul...

  • Smile Ukhwah
    sekiranya karpal mencari kelemahan hudud, umat islam perlu mencari kelebihan hudud. jgn yg islam pun sama ja dgn bukan islam.

  • Wan Adib Wan Roslan · Pengulas Tertinggi
    Saudara karpal. sila ambil perhatian, statement awk yg kata zina itu jenayah pun dah x btul. Klau rogol boleh la dikatakan jenayah. Smentara zina adalah suka sama suka, dan bukannya jenayah sperti rogol. Apa la awk ni berhujah dgn kata klau nak buktikan kes zina pun susah, maka susah la nak buktikan jenayah. Maka berleluasalah jenayah. Statement awk pun dah x betul in first place. Awk ni nak kena byk blaja lagi. sila rujuk pakar2 perundangan Islam. Terima kasih...

  • Riwan Mohd Saad · Pengulas Tertinggi · UTM Skudai
    Kalau mengkaji hukum islam hanya menggunakan AKAL FIKIRAN saja memang xkan dapat jawapan.. kalau betul nak tahu hal2 berkaitan HUDUD.. Mr. KARPAL kena bertanya, berbincang dengan yang ARIF.. xperlu buat kenyataan terburu2.. HUDUD diturunkan oleh ALLAH membawa kebaikan kepada semua umat MANUSIA..

  • Elantirayan Elan · Pengulas Tertinggi
    Tetapi Karpal sedang berhujah berkaitan dengan "duniawi"/present....

    Memang semua agama mempunyai hukumnya yang tersendiri - agama hindu misalnya - hukum karma...

  • W Zaid Wan · Pengulas Tertinggi · Aku Bos Aku Pekerja di IDCO
    cuba senarai kelemahan undang2 sivil yang ada skrang plak....asyik dok persalahkan hudud je
    slama ni

  • Mhd Amir · Pengulas Tertinggi
    Sebagai contoh, empat orang saksi Islam cukup syarat diperlukan untuk membuktikan kes-kes zina mengikut undang-undang hudud. Ini adalah mustahil dan tidak sesuai untuk negara ini," kata Karpal, pada sidang akhbar di Pulau Pinang, semalam.----karpal ni ko tlg bagitau kt anuwar ka? hahahaahahahahahahahhhhhha......Punah peguam bela aku....kata anwur aljuburi!

  • Hanafi Mohamad · Pengulas Tertinggi · UITM
    Bodoh jgk Kapal Sing ni rupanya...ingat peguam terkenal tahula jika tak dikenakan hudud akan dikenakan hukuman takzir..kalo bangang baik diam.

  • Mat Jin · -
    Riwan Mohd Saad saya stuju.mr.kapal tu orang kapir.

  • Hasif Hasan · · International Islamic University Malaysia
    Sbb tu sesama pemimpin pakatan kena memberi faham kpd pemimpin bukan islam mengenai kebaikan hudud dan takzir.
    Kalau pemimpin lain tak faham, bagaimana rakyat akan faham. Bagi saya itu kelemahan yang perlu diakui oleh pimpinan pusat.
    Ini semacam tidur satu bantal, mimpi lain lain.
Memo Untuk Rakyat Malaysia!!
Free Advertising - Get millions of visitors for your website for FREE!

Menyokong Perjuangan DSAI
    

3 ulasan:

  1. Saya rasa Karpal ni bukan bengong tapi buat-buat bangang...klu dah mmg warisan abu jahal, benda baik pon nmpk x baik..

    BalasPadam
  2. DAP punah krana keangkuhan Karpal. DAP must do something to silence Karpal regarding Islamic issue kalau mahu hubungan PR berada dalam harmoni!

    BalasPadam
  3. Dye Karpal Singh (kapal sink).... Lu pegi belajar itu Islamic Law kasi faham dulu baru Lu boleh komen.... Mau belajar itu Islamic Law kena Ada referal baru Lu boleh betul2 faham... Kalau setakat baca Islamic Law punya journal, lu tak akan faham..... Lu jangan prejudis sangat...

    BalasPadam

Komenlah dan berhujahlah dengan baik...