Senarai Blog...Geng

Popular Posts

Khamis, Oktober 27, 2011

Sempena Deepavali, Anwar Seru Rakyat Bangkit Tolak Kezaliman!!

KUALA LUMPUR 26 Okt: Sempena Hari Deepavali, Ketua Umum KEADILAN,  Datuk Seri Anwar Ibrahim menyeru rakyat Malaysia supaya bangkit menolak kezaliman dan menegakkan keadilan.
Ia bersesuaian dengan falsafah sambutan perayaan tersebut  sebagai pesta cahaya yang menzahirkan kemenangan kebaikan ke atas kejahatan, kata Anwar.
“Kemenangan kebaikan, tidak dapat tidak berteraskan amalan  berbuat baik dan meninggalkan kemungkaran,” kata Anwar dalam perutusan sempena Hari Deepavali hari ini.

Beliau turut mengungkapkan bait dari kesusasteraan Tamil, Thirukural yang mengungkap fitrah pertembungan cahaya dan kegelapan.
“Oleh kerana itu, setiap kali kita mendekati kezaliman dan melakukan perbuatan jahat maka semakin malaplah kemuliaan, keadilan serta karamah insaniah.
“Justeru saya menyeru agar semua rakyat Malaysia turut serta bersama menegakkan keadilan yang merupakan kelangsungan dari fitrah manusia yang mahukan  kebenaran dan menolak kebatilan,” kata Anwar sambil mengucapkan Deepavali Nal Vathukal.

Sementara itu, Timbalan Presiden KEADILAN, Mohamed Azmin Ali juga berkata, falsafah perayaan Deepavali adalah kemenangan yang disambut sebagai cahaya kebenaran yang menewaskan kezaliman dan penindasan.
“Perayaan Diwali adalah tanda kebaikan dan hak mengatasi kejahatan dan kebatilan. ‘Dipa’ yang bermaksud cahaya dan ‘Gavali’ yang bermakna barisan, memberi  perlambangan yang estetik untuk meraikan kemenangan kebenaran itu,” kata Azmin.

Malaysia hari ini katanya, harus membentuk sebuah negara madani yang berteraskan lunas-lunas demokrasi dan semangat perlembagaan persekutuan.
“Salah guna kuasa, politik perkauman yang sempit serta korupsi yang membelenggu harus ditolak oleh rakyat pelbagai kaum di Malaysia.
“Harapan saya agar muncul semangat pencerahan di kalangan rakyat untuk melawan kezaliman dan penindasan yang berlaku.
“Semoga Hari Deepavali ini memberikan seribu makna buat seluruh rakyat Malaysia khususnya masyarakat India untuk terus berjuang demi kebenaran dan  keadilan,” kata Azmin.KeadilanDaily

Gandakan KWSP Anda Dengan Pelaburan Bijak TerKini!!!
Free Advertising - Get millions of visitors for your website for FREE!

Menyokong Perjuangan DSAI
    

0 comments:

Catat Ulasan

Komenlah dan berhujahlah dengan baik...