Iklan Penaja 1

Picture

Jumaat, Mei 18, 2012

Mahkamah Perancis mula perbicaraan pembabitan Najib kes rasuah

KUALA LUMPUR 18 Mei: Media antarabangsa melaporkan, Mahkamah Perancis memulakan perbicaraan rasuah USD200 juta (RM800 juta) pembelian dua kapal selam dan pembunuhan model Mongolia, Altantuya Shaariibu membabitkan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak.

Laporan daripada The Vancouver Sun itu menyebut Hakim Roger Le Loire dan Tournaire Serge, yang sangat berpengalaman dalam penyiasatan kes rasuah dan hak asasi manusia, cuba mendapatkan bukti jika syarikat pembuat kapal Perancis DCNS membayar rasuah untuk mendapatkan kontrak membekalkan dua kapal tersebut kepada tentera laut Malaysia.

Siasatan mereka akan mengambil masa dua tahun dengan pengumpulan bukti oleh polis Perancis.
“Perjanjian itu dilakukan ketika Najib menjadi Menteri Pertahanan dan perhatian difokuskan kepada peranan yang dimainkan oleh rakan rapat Najib dan penasihat dasar, Abdul Razak Baginda,” laporan itu dipetik.

Laporan itu juga menyebut, mahkamah mahu mendapatkan bukti mengenai pembayaran USD46 juta kepada syarikat Terasasi milik Abdul Razak dan bapanya,  Abdul Malim Baginda yang pada asalnya diperbadankan di Malaysia, tetapi kemudian didaftarkan di Wan Cai, Hong Kong.
 
The Vancouver Sun menyebut, dalam surat tulisan tangan yang ditemui selepas kematian model Mongolia itu berkata, Altantuya berhasrat berjumpa Razak Baginda untuk menuntut USD500,000 sebagai komisen perjanjian Scorpene.
 
Laporan itu dipetik berkata, Razak Baginda dan dua pengawal peribadi Najib iaitu Azilah Hadri dan Sirul Azhar Umar, telah didakwa membunuh Altantuya. Bagaimanapun, Razak kemudiaannya dibebaskan tanpa perlu membela diri. Azilah dan Sirul pula dijatuhi hukuman mati.
 
“Mereka merayu keputusan itu, tetapi perbicaraan ditangguhkan. Ramai meramalkan rayuan tidak akan didengar selepas pilihan raya yang dijangka pada Jun (ini),” kenyataan itu dipetik.
The Vancouver Sun adalah akhbar harian utama di British-Columbia, yang dimiliki syarikat Rangkaian Postmedia, berpangkalan di Kanada.
Laporan penuh di sini  
 
KeadilanDaily
 
KEMPEN KUBURKAN UMNO/BN PADA PRU13 (SOKONG SILA KLIK)    
 
  Artikel Yang Wajib Di Baca Oleh Umat Islam Malaysia!!!   
  DSAI Jawab Tuduhan Umno Isu Israel
#Kopi Susu Harimau!!!! Terkini!!!!!!!!

9 ulasan:

  1. Kenapa nak kuburkan BN yg ditunjangi oleh parti UMNO (parti melayu dan Islam)???

    Kenapa nak sokong pemabngkang yg ditunjangi oleh DAp dan PKR (parti komunis dan parti liberal) yg tak menjaga hak islam, org melayu dan raja melayu???

    Fikirkanlah!!! PAS hanya keldai tunggangan..Insaflah!!!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kenapa nak sokong parti yang hanya ditunjangi Melayu / Islam atas nama semata2?
      Terang2 Kes Pembunuhan , RASUAH, dll. Aku sendiri kerja dalam government agency nampak jelas Pembaziran duit rakyat (tax etc) atas budget2 x berfaedah. CISS!

      Padam
  2. BN dan UMNO tak perfect!!! Tapi still much much better than pembangkang..

    Sebab tu majoriti rakyat akan still sokong BN

    Pembangkang tak ada hala tuju, menipu rakyat kononnya bersatu dibawah pakatan rakyat. Tapi bila PRU nanti, parti masing masing guna lambang masing masing...

    Kat Penang, PAS tak dilantik jadi EXCO. Di Kedah DAP tak dilantik jadi EXCO....Apa ni???
    Kata pakatan rakyat.. Penipu!!!

    sebab tu majoriti rakyat tak sanggup nak bagi pembangkang jadi pemerintah!!!

    Ketua pembangkang- rendah moral, rendah akhlak, peniou besar, bapak rasuah, lidah biawak, dan byk lagi...

    LGE - penipu besar, bapak rasis,

    Nik aziz/hadi awang - ulamak politik, dulu cakap lain, sekarang cakap lain, dulu kafir, sekarang tak kafir, memang ulamak tak boleh pakai

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tu la aku tak sokong umno/bn... bunyi mcn bagusnya... tapi banyak fitnah, dengki dan tuduh dgn tidak membawa bukti... main lepas mulut jeeee....
      Umno wajib di kuburkan.... orang2 umno sudah tidak waras lagi...
      PR pilihan rakyat sekarang... terbukti bagus!!

      Padam
    2. hallo hallo hallo...ko nak sokong sapa pun lu punya hal la der..aku duk follow ceramah pembangkang kat youtube selalu..takder makna nak kata diaorang (bn) bnyk fitnah dengki,menuduh tanpa membawa bukti..haiii jenis ceramah korang pun sama..terbaru aku nengok ceramah rafizi..duk kata isu ptptn..sory la kalau pedas kata2 aku..sepanjang 12 min video youtube tu..sampah semua..mcm style nak basuh minda org gayanya.bro..aku sokong mana2 parti aje asalkan keadaan berkembang lebih positif dari keadaan sekarang tapi apa yg ko cakap der,"terbukti bagus" tu tang mana der..apa der bukti..aku try la kan sebelum2 ni nak cari bukti sendiri..tak jumpa lagi der,so aku try la cari kebenaran mcm si rafizi duk kata hal unisel tu.rafizi kata..khalid bawak dana dalam sehari 30juta der utk selesaikan isu unisel ni der,aku keje kat unisel ni der,apsal rafizi nak nipu lak ni der.sesen haram pun tak nampak batang hidung ni de.mana bukti yg diaorang ni bagus..satu lagi aku duk kat kawasan theresa kok dan sivarasa..penuh dgn pak hitam,aku rasa dah beribu kut laporan dibuat berkaitan pak hitam ni..apsal paria dgn amoi jambu tu langsung tak buat apa2 pun..sekadar duduk goyang kaki makan angin dapat gaji buta je ke..dulu bukan main kata berjuang demi rakyat..masa wakil bn pun sama haramjadah..wakil pkr lagi haprak..haramjadah tak de menda pun dibuat..aku dah kata aku hanya akan pilih org/pati yg bawak perubahan..bukan goyang kaki makan gaji buta membuncitkan diri hari2...so mana buktinya yg kata bagus tu? jangan hapak je keluar dari tulisan kau der.

      Padam
  3. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

    BalasPadam
  4. Kalo menurut hikmat aq ,MalaYsia takde salah nya Kalo bagi satu kesempatan pd parti lain Utk alih kuasa,biarlh mreka sama2 merasakn, toh mreka jg rakyt malaysia darah malaysia xyahlah jd fanatik sgt, flexible itu yg bijak.

    BalasPadam
  5. Kalau bg sy xpayah lah nk fanatik sgt pd salh satu parti sampe sanggup maki hamun, hujat satu sama lain,hanya utk meraih kenikmatn dunia yg hanya sementare Ini,berfanatiklah hanya pade Allah(swt) , dgn menjjg tinggi kejujurn, menegakkan keadilan utk kemaslahatan bersama utk ank cucu serta negare. Dan Inilh sebenar fanaTik yg bs membawa keberkahan kalian dunia hingga akhirat.kite sbg rakyat nak kene bijak, memilih, menimbang saring segala isu yg timbul d tengh masyrakat, jgn oleh kerana fanatik, terus kalian tutup mata, tutup telinga rapat2 tanpa meyelidik terlebh dahulu masslh yg sebenar, xkiralah kes najib ke, kes anwar, kes pati lain ke, macm kes Atlantuya tu, kalau seandainya kalian ade d pihak atlantuya apa perasaan kalian, 2ank yg masih keci' tiap2 hr menanti kepulangan, belaian tangn seorg ibunda tercintanya,seorng bapa yg menunggu bertahun-tahun akan kepastian keadilan ke ats pembunuhan Tragis dan kejam ank Tersaygnya, d manakh rase kemanusiaanmu hii malAysia,? Tindakanmu yg memperlambat kes,menyembunyikan bukti2, bersekonkol hakim, polis negara dan keadilan bisa di bayar dgn nilai ringgit,Membiarkan penjenayah berleluaasa bahkan di sanjung di puja, bukankah itu tindakn yg teramat bodoh dan buta,?! Ibarat simpan bankai dalam tilam,!

    BalasPadam
  6. setakat ada sifat rajin utk tgk TV3 tiap2 xpayah masuk comment la....kesusahan rakyat kebanyakkan dirasa oleh golongan berpendapatan rendah+swasta....yg keja gverment xpnah peduli isu politik....sebab idup senang lenang dgn kemewahan gaji+kelrelaxan kerja+kemudahan pinjaman.....sampai 1 tahap mata telah kabur dan terus menyokong pihak yg sebenarnya menipu saja secara terang2....2 pun ada lg yg menyokong=BUTA....much better kepala hotak apa klu suma org rasa susah skrg ni....bg PR memerintah m'sia dulu la baru lu bleh kata mana 1 yg 'much better' 2....nk menilai pn xreti....apa daa....klu nk pembangkang tunai janji nnt PRU13 pakat ramai2 kalih la brader.....

    BalasPadam

Komenlah dan berhujahlah dengan baik...

Iklan Penaja 2

Hasil carian imej untuk bisnes mudah

Catatan Popular Mingguan

Senarai Blog...Geng

Popular Posts

Iklan C

Blog Archive