Senarai Blog...Geng

Popular Posts

Isnin, Februari 24, 2014

Liow, jangan cakap macam KP Umno - Anwar Ibrahim


 
Calon PKR DUN Kajang Datuk Seri Anwar Ibrahim kecewa dengan Presiden MCA Datuk Seri Liow Tiong Lai kerana menyerangnya dengan mendakwa ketua pembangkang itu 'dalang' utama Operasi Lalang sedangkan beliau tidak menyerang pemimpin MCA itu.

Dalam ceramahnya di Taman Damai Jaya, Cheras semalam Anwar yang juga bekas timbalan perdana menteri berkata Liow tidak perlu bercakap macam "ketua Pemuda Umno" dengan melakukan serangan itu.

"Sebab dia tak berani tegur (Tun) Dr Mahathir, menteri dalam negeri adalah Dr Mahathir, perdana menteri pun Dr Mahathir.

"Tidak berani 'sentuh' Mahathir, semua serang saya. Kempen baik-baik sudahlah, buat apa kamu (jadi) presiden MCA cakap macam ketua Pemuda Umno, tak payahlah," kata Anwar yang juga bekas menteri kewangan.

Pada 14 Februari lalu, Liow mendakwa Anwar 'dalang' utama Operasi Lalang, yang menyaksikan kira-kira 108 pemimpin pelbagai parti politik ditahan bawah Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA) dan beberapa akhbar ditarik permit penerbitan.

Dalam ceramahnya juga, Anwar yang juga ketua umum PKR mahu bersaing secara baik dengan calon BN Datin Paduka Chew Mei Fun dalam pillihan raya kecil DUN itu 23 Mac depan

Tak maki, cerca

Dalam komen pertama Anwar terhadap lawannya itu, Anwar yang juga ketua pembangkang mahu kempen dijalankan baik tanpa maki hamun dan cerca-mencerca antara satu sama lain.

"Saya ucap tahniah kepada dia kerana diangkat sebagai calon MCA dan kita boleh bersaing secara baik.

"Tak payah maki hamun tak guna, jadi tak apa bila MCA pilih dia. Kita lawan dengan baik dalam pilihan raya," katanya yang juga ahli parlimen Permatang Pauh.

Chew yang melepaskan jawatan ketua Wanita MCA pada 2010, diumumkan sebagai calon BN bagi menentang Anwar 23 Mac depan oleh Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin Jumaat lalu.

Chew juga melepaskan jawatannya sebagai timbalan menteri selepas berjanji untuk berbuat demikian sekiranya Datuk Seri Chua Soi Lek menjadi presiden parti, ekoran skandal seksnya.

Beliau kemudiannya terpilih semula sebagai naib presiden MCA selepas Chua melepaskan jawatannya tahun lalu. mk

0 comments:

Catat Ulasan

Komenlah dan berhujahlah dengan baik...