Senarai Blog...Geng

Popular Posts

Sabtu, Februari 01, 2014

Anwar jelas alasan tanding DUN Kajang 3 Februari depan


Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim akan memberikan penjelasan penuh berhubung tindakan PKR meletakkan beliau sebagai calon kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) Kajang pada 3 Februari, Isnin depan.

Ketua Umum PKR itu berkata, keputusan berkenaan dirinya bertanding di kerusi tersebut juga akan diadakan dalam satu majlis yang sesuai.

"Insya-Allah, 3 haribulan (Februari) kita akan terangkan," katanya ketika memberikan ucapan di Masjid Kariah Batu 10, Cheras selepas solat Jumaat hari ini.

Sementara itu, Timbalan Presiden PKR Mohamed Azmin Ali turut berkata, pihaknya akan memberikan penerangan berhubung perkara itu memandangkan ia menjadi tanggungjawab PKR kepada rakyat.
"Itu cadangan kita untuk mengadakan program besar untuk menerangkan kepada pengundi.

"Kerana Anwar dan pimpinan PKR, kususnya pimpinan PR untuk terangkan kepada pengudi-pengundi mengapa kita bermuafakat untuk adakan pilihan raya kecil.
"Ini tanggungjawab kita," kata Mohamed Azmin.

Beliau bagaimanapun berkata, PKR masih lagi belum memutuskan lokasi sesuai untuk program berkenaan.
Penerangan berkenaan perkara itu jelas Mohamed Azmin perlu bagi mengelakkan tercetusnya salah faham antara rakyat Malaysia dan juga pengundi di DUN Kajang.

"Penerangan untuk pengundi Kajang dan rakyat Malaysia keseluruhannya. Ini tanggungjawab yang perlu kita laksanakan supaya tidak ada timbul salah faham," katanya.

Tarikh itu juga jelasnya dipilih selepas Anwar selesai mengadakan pertemuan dengan beberapa pihak bagi menjelaskan permuafakatan mereka. – 31 Januari, 2014.

TheMalaysiaInsider

0 comments:

Catat Ulasan

Komenlah dan berhujahlah dengan baik...