Senarai Blog...Geng

Popular Posts

Isnin, Februari 10, 2014

JEPUN MOHON MAAF KEPADA ANWAR..

dsai_sasakawa

PETALING JAYA 10 FEB: Pengerusi Yayasan Keamanan Sasakaawa (SPF), Jiro Hanyu meminta maaf kepada Ketua Umum Anwar KEADIAN, Datuk Seri Anwar Ibrahim atas apa yang berlaku bulan lepas.

Jiro meminta maaf keatas Anwar berhubung sekatan terhadap Ketua Umum KEADILAN, dari memasuki Jepun bagi satu forum mempromosikan demokrasi dan keamanan serantau 19 Januari lalu.

“Saya meminta maaf atas yang berlaku ke atas Datuk Seri Anwar. Saya tidak dapat terima tindakan yang dikenakan ke atasnya,
“Saya sebagai tuan rumah, rasa bertanggungjawab atas apa yang yang terjadi. Saya minta maaf atas malu yang ditanggung Anwar,” kata Jiro pada sidang media di Hotel One World, Bandar Utama, hari ini.

Beliau pada masa yang sama turut menjemput Anwar ke Jepun lagi sekali untuk menyertai forum dengan tema demokrasi dan Muslim 26 Februari depan.

“Saya harap rancangan untuk mengadakan program bersama Anwar tidak akan terencat dengan insiden ini.

“Saya harap Anwar boleh menerima jemputan ini. Saya harap apa yang berlaku bulan lepas tidak berulang lagi,
“Kita tahu anwar sangat bagus bukan sahaja di Malaysia, tetapi di peringkat antarabangsa, ” katanya.
Dalam pada itu Anwar menghargai apa yang dilakukan pengerusi SPF.

“Saya menghargai maaf yang dilakukan, dia pun sudah menjelaskan pendiriannya.
“Insya Allah saya akan ke sana pada 26 Februari, tetapi dalam tempoh singkat,” kata Anwar.

KeadilanDaily

0 comments:

Catat Ulasan

Komenlah dan berhujahlah dengan baik...