Senarai Blog...Geng

Popular Posts

Rabu, Oktober 31, 2012

Pemimpin Umno Sabah Goyang!!

'Tolak royalti 20% Sabah demi kongsi kemakmuran'

Pemimpin Umno Sabah Datuk Seri Shafie Apdal berkata, tawaran royalti minyak 20 peratus kepada negeri itu yang dibuat pembangkang tidak dapat diterima walaupun menarik, demi perkongsian kemakmuran negara.

"Saya datang dari Sabah, rakyat Malaysia. Siapa yang tak mahu (royalti 20 peratus) tetapi kita sedar, (dan) tahu perkongsian mesti ada," katanya yang juga naib presiden Umno.

Menteri pembangunan luar bandar dan wilayah itu sebaliknya menyifatkan tawaran Pakatan Rakyat melalui ketuanya Datuk Seri Anwar Ibrahim itu sebagai usaha memecahbelahkan rakyat Malaysia.

"Anwar datang ke Sabah dia dakwa kalau kita (Pakatan) perintah dia bagi 20 peratus royalti minyak.

"Hendak dapatkan undi pun janganlah pecah-belahkan rakyat," katanya pada majlis menandatangani memorandum persefahaman antara Risda dan Jabatan Kemajuan Orang Asli di Kuala Lumpur hari ini./MalaysiaKini

    

3 ulasan:

  1. Ini menteri memang bodoh.. majoriti rakyat Sabah mahu hak royalti dikembalikan kepada Sabah. Harap2 menteri ini akan tersungkur dalam pru nnti.. Sabah selayaknya mendapat royalti yang tinggi kerana segala hasil minyak Sabah yang punya. Tolak royalti demi kemakmuran.. kemakmuran apa?? PATI semakin berlambak dengan kes2 jenayah pula semakin meningkat itukah kemakmuran ?? Sabah pula semakin miskin itukah perkongsian yang makmur?? Poraaaahhh umno bn !!!!! INI KALILAH>>TUKAAAAAAAAAAARRRRRRR !!

    BalasPadam
  2. APA PUNYA BODOH LAKNAT BN NI......KAU ORG SABAHKAH ATAU ORG PHILIPINES.....AKU SEBAGAI RAKYAT SABAH MESTILAH MENUNTUT HAK NEGERI KAMI......ITUPUN LAKNAT MCM KAU NI PN TAK FAHAM.....CKP SAJA TERANG AKU NAK DUIT ROYALTI TU SIMPAN KAT POKET AKU....KAN SENANG.....BODOH PUNYA LAKNAT BN NI

    BalasPadam
  3. Dia cakap dia orang Sabah tapi pada mulutnya sahaja.Dia ini orang Tanah Melayu.Bini pun dati Tanah Melayu.Bukan tinggal di Sabahpun.Melawat kawasan parlimennya pun kadang-kadang dan lepas tu baliklah ke Tanah Melayu.Memanglah sah dia otak dia dah kena brainwash.

    BalasPadam

Komenlah dan berhujahlah dengan baik...