PANAS!! : AHLI PAS DAN UMNO KELUAR PARTI DAN MASUK PARTI ISLAM (AMANAH)

Bekas bendahari Pas keluar parti

POKOK SENA - Pas Kawasan Pokok Sena sekali lagi menerima tamparan hebat apabila bekas bendahari bersama 10 ahlinya mengisytiharkan keluar parti dan menyertai Parti Amanah Negara (Amanah), baru-baru ini.

Bekas bendaharinya, Yusoff Ariffin berkata, beliau dan beberapa rakan kecewa dengan kepimpinan sekarang dan perjuangan Pas pada hari ini sudah kabur berbanding dahulu.

Menurutnya, dahulu Pas mahu menegakkan keadilan dan menjatuhkan Umno, tetapi sekarang hala tuju itu semakin hilang tujuan.

“Saya bersama Pas selama 30 tahun dan turut memegang beberapa jawatan penting dalam Pas Kawasan Pokok Sena. Bagaimanapun sejak Pas mulai bersekongkol dengan Umno menyebabkan ramai ahli Pas tergores,” katanya.

Yusoff berkata, tindakan mereka itu bukan sahaja turut diikuti ahli Pas sahaja, tetapi beberapa ahli Umno di kawasan itu sudah pun dan akan menyertai Amanah.

"Perjuangan Amanah juga bertunjangkan Islam seperti diperjuangkan Pas selama ini dan ahlinya berasa lebih berkesan menyertai parti ini dalam menjatuhkan BN dalam pilihan raya umum nanti," katanya.

Katanya, Amanah di Pokok Sena mendapat sambutan baik terutamanya dalam kalangan anak muda yang sudah bosan dengan kerajaan hari ini.

"Kegagalan kerajaan hari ini di bawah pimpinan Datuk Seri Mohd Najib telah memberi semangat kepada golongan muda untuk terus memberi undi pada pilihan raya nanti," katanya.

Tambahnya, kejatuhan  harga getah memberi kesan mendalam kepada penduduk di luar bandar dan ini sekali gus membuka mata mereka bahawa Umno serta parti komponennya sudah tidak mampu lagi memperjuangkan nasib penoreh getah.

"Oleh itu tidak hairanlah Amanah menjadi pilihan generasi hari ini dalam menentukan hala tuju politik mereka pada masa akan datang," katanya.

Dalam majlis penyerahan itu, Yusoff menyampaikan borang keahlian kepada Penasihat Umum Amanah,  Ahmad Awang.

Hadir sama pada majlis itu ialah Pengerusi Amanah Kedah, Datuk Dr Ismail Salleh.

sh

IKLAN PENAJA

Anda adalah di antara 43 JUTA pengguna telefon di Malaysia. Tahukah anda pengguna telefon di masa kini sedang menikmati komisen serta bonus yang dibayar kepada mereka setiap bulan? Telefon bukan lagi alat untuk berhubung, telefon kini telah terbukti dapat dijadikan alat untuk menjana pendapatan yang tidak putus setiap bulan. Anda nak tahu?

Kami membina sistem yang lengkap untuk anda hasil dari perbincangan, pengalaman serta ilmu pemasaran yang kami ada. Untuk menjadi salah seorang daripada pengguna telefon yang menjana pendapatan pasif setiap bulan, anda hanya perlu memahami :

Faham Sistem AutoDownline & AutoPlacement

Hadam ilmu yang kami sediakan Praktik teknik yang disediakan Apabila elemen hebat ini bergabung,maka bersiap sedialah untuk menerima pendapatan yang tidak masuk akal hasil dari bantuan sistem kami ini.

Harapan kami dengan bantuan sistem kejayaan ini dapat membantu anda menjadi seorang usahawan online yang berinovasi, berdaya saing dan tidak mustahil, seorang Jutawan atau Multi-Jutawan Semoga anda sukses dan menambah nilai dalam hidup orang ramai.

klik link sini : http://autod9.com/army


 
http://iklanviral.blogspot.my/
Previous
Next Post »

14 ulasan

Write ulasan
An Anonymous
AUTHOR
23 Februari 2016 11:30 PG delete

Tahniah PAN kerana berjaya mendapat ahli2 baru.. yg menariknya ianya termasuk ahli2 UMNO..

Beginilah juga fenomena yg dilalui PAS sekarang ini iaitu menerima masuk ahli2 UMNO.. so strategi PAS berjaya melemahkan UMNO sedikit demi sedikit wpun di luarnya nampak mcm bekerjasama tapi pd hakikatnya ahli2 UMNO yg dh mula cerdik pasti dpt menilai kenapa mrk perlu meninggalkn UMNO dan masuk PAS..

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
23 Februari 2016 2:17 PTG delete

Bodoh mcm telo.kahkahkahkah

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
23 Februari 2016 3:00 PTG delete

tarik sekali ahli pkr masuk PAN. pkr dah jadi barua azmin pas. elok kak wan dan keluarga keluar pkr dan masuk PAN.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
23 Februari 2016 3:34 PTG delete

An anonymous aka wanrosli walaon sejati.cuba cter yg terbaru setakat ni sape ahli umno yg masuk pas?brp ekor? Ahli2 pas pun dihalau keluar...Ahli pas keluar pas masuk pan ramai la.sape nk masuk parti gadai bini walaon oiiii

Reply
avatar
An Anonymous
AUTHOR
23 Februari 2016 3:58 PTG delete

Betul ke ramai.. bila PAN buat ceramah biasanya ada dua tiga kerat jer.. gimmik la tuh..

Reply
avatar
An Anonymous
AUTHOR
23 Februari 2016 3:59 PTG delete

Saya rasa org PKR pun ada rasa malu nak jadi balaci DAP!!

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
23 Februari 2016 5:06 PTG delete

Okla tu drp hadi punya ceramah puluhan ribu tp undi kalah jgk pas tganu... Cer an anonymous sebutkan sape ahli umno yg masuk pas tu??????

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
23 Februari 2016 5:08 PTG delete

Balaci dap xda lq sampai jadi dewa cina...ulamak pas sampai jadi dewa cina yg xblh tahan tu.kahkahkahkah

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
23 Februari 2016 11:33 PTG delete

Wan Rosli balaci hadi awe
Manusia sesat puja manusia
Tuii..

Reply
avatar
An Anonymous
AUTHOR
24 Februari 2016 3:45 PG delete

Bagussssss.. dah ada pengakuan bhw jd balaci dap x pe.. so mmg bkn fitnah lah bab ni.. tahniah wan rosli..

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
24 Februari 2016 4:20 PTG delete

Zaman sekarang ni sesiapa yg masuk pas atau umno,sahlah orang tu kalau tak gila,mesti mereng,sewel,biol atau masuk air...sekarang pas berpresiden seirang yg dah masuk air sampai ke otak.

Reply
avatar
Hidup Najib!
AUTHOR
26 Februari 2016 8:13 PTG delete

Dekat pru nanti dpt duit ngan kain pelikat...abisss

Reply
avatar
An Anonymous
AUTHOR
28 Februari 2016 4:39 PTG delete

Tak de hujah ke PAN oii..

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
26 April 2017 5:42 PTG delete

Sama2 kita tolak Dao dan jyncy2nya dlm PH. Sama2 kuta sokobg perjuangan Ialam. InsyaAllah dirahmati Allah dunia akgirat

Reply
avatar

Komenlah dan berhujahlah dengan baik... EmoticonEmoticon

Senarai Blog...Geng

Iklan Penaja

Blog Pilihan

iklan penaja.

dana-100-all

Senarai Blog @ Bisnes