PANAS!! : USTAZ HADI TUDUH PARTI DAP MENYOKONG TPPA..PULAK..

 

Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang mendakwa bahawa DAP dilihat menyokong Perjanjian Perkongsian Trans-Pasifik (TPPA) kerana orang Cina dikatakan menguasai perdagangan di negara ini.

Hadi mendakwa DAP bersetuju dengan tender terbuka "sebab orang Cina menguasai perdagangan di Malaysia".

Katanya, kontraktor Malaysia akan perlu bersaing dengan kontraktor dari negara anggota TPPA yang mempunyai peralatan yang lebih canggih, lebih pengalaman dan lebih kebolehan.

"Orang bumiputera yang letihnya dengan TPPA ini," katanya dalam video mesej pra-perhimpunan yang disiarkan melalui laman Facebook PAS.

PAS, bersama-sama dengan parti politik lain dan NGO akan berhimpun di Kuala Lumpur petang ini untuk membantah TPPA yang akan melalui proses pengundian di Parlimen akhir bulan ini.

PSM yang telah berikrar untuk menyertai perhimpunan tersebut, juga telah mengkritik Pakatan Harapan dan khususnya DAP kerana didakwa dilihat kurang menunjukkan komitmen untuk menggerakkan ahli-ahlinya untuk menyokong bantahan tersebut.

Presiden PAS itu menggesa ahli parti itu menggerak dan menyertai perhimpunan hari ini.

Mengulas lanjut mengenai bahaya TPPA, Hadi mengumpamakan Malaysia sebagai sebuah tasik yang kecil yang menumpang lautan yang besar.

"Bila buang sempadan, air lautan itu masuk, jadi banjir, kita tak dapat nak lawan air pasang dia. Sebabnya kita menentang," katanya.

"Kita negara kecil, kalau kita langgar undang-undang, dia (Amerika) boleh mengambil tindakan undang-undang ke atas kita,
"Kalau dia (Amerika) langgar peraturan, boleh dak kita bertindak, bawa Amerika ke mahkamah? Dia boleh buat apa saja," katanya.

mk

Kelab Simkad

IKLAN PENAJA

Anda adalah di antara 43 JUTA pengguna telefon di Malaysia. Tahukah anda pengguna telefon di masa kini sedang menikmati komisen serta bonus yang dibayar kepada mereka setiap bulan? Telefon bukan lagi alat untuk berhubung, telefon kini telah terbukti dapat dijadikan alat untuk menjana pendapatan yang tidak putus setiap bulan. Anda nak tahu?

Kami membina sistem yang lengkap untuk anda hasil dari perbincangan, pengalaman serta ilmu pemasaran yang kami ada. Untuk menjadi salah seorang daripada pengguna telefon yang menjana pendapatan pasif setiap bulan, anda hanya perlu memahami :

Faham Sistem AutoDownline & AutoPlacement

Hadam ilmu yang kami sediakan Praktik teknik yang disediakan Apabila elemen hebat ini bergabung,maka bersiap sedialah untuk menerima pendapatan yang tidak masuk akal hasil dari bantuan sistem kami ini. Harapan kami dengan bantuan sistem kejayaan ini dapat membantu anda menjadi seorang usahawan online yang berinovasi, berdaya saing dan tidak mustahil, seorang Jutawan atau Multi-Jutawan Semoga anda sukses dan menambah nilai dalam hidup orang ramai.

 klik link sini : http://autod9.com/army



 
http://iklanviral.blogspot.my/
Previous
Next Post »

7 ulasan

Write ulasan
mansor
AUTHOR
23 Januari 2016 9:58 PTG delete

menakjubkan bagi tuan guru presdeng pas, DAp yg dipersalahkan...UMNo dan Najib yg gatal nak TPPA tak pulak disalahkan sedang yg memerentah negara ini UMNO BN...kenapa Najib tak diserang oleh tuang presdeng PAs ni...pelik2 ulama ni....

Reply
avatar
yen uchop
AUTHOR
24 Januari 2016 2:03 PG delete

Hang (Tuang (ponteng) Presideng yang jadi punca pangkal mensabotaj PRU13 dengan pil kuda, jebon dans ebagainya dulu kini dan selamnya dok nampak bagi tongkat kat najib yang hang kata lebih baik dari Firaun - kami rakyat merana kerana hang - jadi penasihat kerajaan kepala apa ? Yang kami dok nampak hang ni adalah Tuang Punah Sihat ( memunah/merosakkan pemikiran waras ).

Reply
avatar
yen uchop
AUTHOR
24 Januari 2016 2:07 PG delete

Hari ni dah ditarik bisasiswa. Budak lepas SPM menanti nak masuk pengajian tinggi., padan juga muka anak anak orang umno pun semuanya xmampu nak terus belajar dipengajian tinggi. Pelajar Universiti jadi x cukup duit nak maka dan hang boleh lagi mentekedarah.

Reply
avatar
Sutera Kasih
AUTHOR
24 Januari 2016 9:16 PG delete

PERANGA PELIK ABAD INI.BINGUNG RAKYAT MESIA TAPI WALAUN SUKA..

Reply
avatar
An Anonymous
AUTHOR
25 Januari 2016 7:18 PTG delete

TGHH hanya kata DAP dilihat menyokong TPPA kerana tiada tindakan konkrit ditunjukkan .itu pun susah nk paham ke.. Bukti terbaru hanya segelintir cina je yg turun hari sabtu lepas..saja TGHH nak kejutkan LGE yg asyik sibuk bersama PAN menyerang PAS terutama pemimpin yg kami kasihi TGHH..

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
26 Januari 2016 7:51 PTG delete

Kalau DAP tak turun bantah TPPA tak bermakna kita boleh bercakap sembarangan sahaja dengan menuduh DAP memang sokong TPPA...ada buktikah?kalau bantah TPPA biarlah cara bantah....bantahlah UMNO yang akan tandatangan TPPA..bukan DAP yang tandatangan...

Reply
avatar
An Anonymous
AUTHOR
27 Januari 2016 8:37 PG delete

DAP hanya bermain wayang shj menolak TPPA di parlimen sdgkan semua tahu kaum cina lah yg menguasai ekonomi Malaysia dan pastinya TPPA ini baik utk golongan kapitalis yg kita tahu majoritinya adalah kaum cina.. DAP juga sedar bhw dgn main wayang sebegini tetap x memberi kesan kpd kelulusan TPPA itu sendiri oleh BN..

Reply
avatar

Komenlah dan berhujahlah dengan baik... EmoticonEmoticon

Senarai Blog...Geng

Iklan Penaja

Blog Pilihan

iklan penaja.

dana-100-all

Senarai Blog @ Bisnes