PANAS!! : BEKAS MENTERI UMNO BERHUJAH PELIK DI DEWAN RAKYAT HARI INI.

Shafie Apdal

KUALA LUMPUR - Ahli Parlimen (BN-Semporna), Datuk Seri Shafie Apdal hari ini membangkitkan soalan kepada Dewan Rakyat susulan perancangan Malaysia menyertai perjanjian Perkongsian Trans-Pasifik (TPP).

Menurutnya, Malaysia perlu mengambil iktibar sebaiknya terhadap kemelut ekonomi yang berlaku terhadap Jepun dan China, mutakhir ini.

"Apa akan berlaku kalau ekonomi Amerika Syarikat (AS) jatuh? Kita mesti tolong AS kerana kita sebahagian daripada mereka. Tapi apa akan berlaku kalau ekonomi Malaysia jatuh? Adakah mereka akan tolong kita?

"Ini antara yang kita perlu lihat dan pastikan supaya perdagangan ini dapat ditimbang...bukan bererti saya menolak bahawa perdagangan ini memang baik," katanya ketika mengakhiri hujahnya membahaskan usul berkaitan TPP, di sini, hari ini.

Ucapan penutup Syafie itu disambut sorakan ahli-ahli Parlimen dipercayai dari barisan pembangkang.

Pembahas seterusnya, Ahli Parlimen (Amanah-Kuala Krai), Mohd Hatta Ramli pada awal ucapannya sempat memuji ucapan penutup Syafie itu.

"Saya teruja dengan 'closing remark' daripada Semporna tadi. Memang sempurnalah. Mungkin kita boleh harap satu undi dari Semporna," katanya.

Sebelum ini, Shafie ada menyentuh soal pindaan akta yang perlu dilakukan Malaysia demi TPP.

"Saya sedar dan tahu usul ini bukan hanya membabitkan pindaan akta tetapi perubahan struktur fundamental. Kita perlu melihat secara mendalam.

"Tidak bererti apabila saya membangkitkan persoalan-persoalan ini, saya menidakkan...saya menyokong. Tidak," katanya.

Tegasnya, kerajaan perlu memastikan rakyat sudah bersedia berdepan persaingan termasuk dari kalangan peniaga dan kerajaan-kerajaan negeri bukan hanya menumpu kepada perubahan struktur perundangan.

"Apakah langkah-langkah untuk memastikan keupayaan kita untuk memantapkan, supaya peniaga-peniaga kita bukan hanya dari segi tenaga kerja, modal tapi juga untuk pastikan mereka mempunyai akses untuk dipasarkan.

"Kita nak cakap tentang pasaran yang lebih besar. Tapi berapa pasti kita mampu menawan pasaran itu dengan adanya batasan keupayaan kita?," katanya.

Katanya, negara perlu mempunyai jaminan terhadap penyertaan ekonomi Bumiputera dan orang Melayu dalam TPP.

"Kalau tidak ada jaminan, apa akibatnya?," tanyanya.

sh
 
IKLAN PENAJA

Anda adalah di antara 43 JUTA pengguna telefon di Malaysia. Tahukah anda pengguna telefon di masa kini sedang menikmati komisen serta bonus yang dibayar kepada mereka setiap bulan? Telefon bukan lagi alat untuk berhubung, telefon kini telah terbukti dapat dijadikan alat untuk menjana pendapatan yang tidak putus setiap bulan.

Anda nak tahu?

Kami membina sistem yang lengkap untuk anda hasil dari perbincangan, pengalaman serta ilmu pemasaran yang kami ada. Untuk menjadi salah seorang daripada pengguna telefon yang menjana pendapatan pasif setiap bulan, anda hanya perlu memahami :

Faham Sistem AutoDownline & AutoPlacement

Hadam ilmu yang kami sediakan Praktik teknik yang disediakan Apabila elemen hebat ini bergabung,maka bersiap sedialah untuk menerima pendapatan yang tidak masuk akal hasil dari bantuan sistem kami ini.

Harapan kami dengan bantuan sistem kejayaan ini dapat membantu anda menjadi seorang usahawan online yang berinovasi, berdaya saing dan tidak mustahil, seorang Jutawan atau Multi-Jutawan Semoga anda sukses dan menambah nilai dalam hidup orang ramai.

 klik link sini : http://autod9.com/army

 
 
http://iklanviral.blogspot.my/
Previous
Next Post »

6 ulasan

Write ulasan
Tanpa Nama
AUTHOR
27 Januari 2016 8:59 PTG delete

Mana hujah wakil PAS???? Pemimpin PAS ada berani?

Reply
avatar
mansor
AUTHOR
27 Januari 2016 11:21 PTG delete

anggota PAS tak perlu berhujah...mereka cuma perlu duduk untuk menentang...kikikikikik...itu pun kira meriah bila mereka duduk....bagaimana kalau mereka baring....

Reply
avatar
An Anonymous
AUTHOR
28 Januari 2016 6:39 PG delete

Takkan semua hujah ahli parlimen boleh dimasukkan ke blog ini kesemuanya.. Tak ku sangka betapa bangangnya ahli PAN dlm berhujah.. Dah lah tu pengkhianat plk tu.. Sebenarnya "ahli parlimen" PAN tu semua bapak pengkhianat..

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
28 Januari 2016 5:17 PTG delete

Sapa yg pengkhianat klau tak tuang presideng kau n puak2nya tmasuk kau macai yg bodoh n buta sejarah.sejarah tak pnah lupa tuang presideng kau yg halau dia orang,suruh tubuh parti sndiri,bila mreka kluar tuang kau lak kata mreka boleh dihapuskn.tuang presideng kau yg khianat dgn tgna lpas tgna meninggal dunia,khianat dgn pkr wktu pru 13,bkrjasama dgn umgok wktu krisis mb slangor,khianat dgn pr..jgn ingat org lupa tu smua..dn pling baghal tuang kau dpat macai baghal mcm kau!!

Reply
avatar
An Anonymous
AUTHOR
8 Februari 2016 7:44 PG delete Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
avatar
An Anonymous
AUTHOR
8 Februari 2016 7:48 PG delete

tuang presideng kau yg halau dia orang (tipu la ni, presiden kata kalau dah x nak hudud sbb ikut kata DAP sila tubuh parti sendiri..tang mana salahnya tuh sbg org islam??)

tuang presideng kau yg khianat dgn tgna lpas tgna meninggal dunia (yg ni pun menipu.. bila masa presiden nak ikut kata DAP agar tolak hudud?..tang mana salahnya kalau nak perjuang hudud??)

khianat dgn pkr wktu pru 13 (jika merujuk pd Sg Aceh..kerusi asal utk PAS tapi chegu bard yg menongkah keputusan bersama parti PAS dan PKR setelah parlimen diberi pd PKR..tak tahu jgn buat2 tahu),

bkrjasama dgn umgok wktu krisis mb slangor (sape yg mulakan krisis kajang ni..kalau jawab baru aku komen lanjut??)

khianat dgn pr (PAS dikatakan khianat bila wakil PAS (kini PAN) kata hudud boleh digugurkan dulu dari perjuangan yg mana ini x dipersetujui oleh lebih 90% ahli PAS dan melanggar perlembagaan PAS..so mmg patut PAS tolak keputusan itu!!)..

Reply
avatar

Komenlah dan berhujahlah dengan baik... EmoticonEmoticon

Senarai Blog...Geng

Iklan Penaja

Blog Pilihan

iklan penaja.

dana-100-all

Senarai Blog @ Bisnes