Ahad, Mac 15, 2015

HOT!! : PDRM DI GESAR TANGKAP NAJIB...


Marah sungguh Tan Sri Ketua Polis Diraja Malaysia ( Royal Malaysia Police )bila note RM100 diphotoshop, walaupun sekadar gurauan untuk menyampai mesej kemarahan rakyat terhadap kejatuhan nilai Ringgit negara. Secara peribadi Kerajaan Rakyat turut tidak selesa pabila matawang negara dipersendakan.


Walaubagaimanapun, saya lebih tidak selesa pabila Tan Sri Ketua Polis Negara bertindak double standard dalam menjalankan amanah yang disandarkan kepadanya. Perompak dana negara dibiarkan bebas. Pencetus kata-kata rasis dibiarkan bermaharajalela. Pembunuh seakan dibiarkan terlepas lari.
 
Biarlah saya jelaskan kepada YBhg. Tan Sri., kebarangkalian punca kemarahan rakyat sehingga ada yang melakukan photoshop terhadap note RM100 itu adalah kerna kejatuhan nilai ringgit negara yang keterlaluan disebabkan salah pengurusan dan penyelewengan dana negara oleh pemimpin ‪#‎UmnoBN‬ yang diterajui oleh Datuk Seri Najib Razak.
 
Maka itu, saya mencadangkan agar YBhg. Tan Sri Ketua Polis Negara lihat pada puncanya dan bersegeralah tangkap dan dakwa ‪#‎NajibRazak‬ kerna Najib lah punca kepada segala permasalahan ini.
Sekiranya kealpaan dan ketirisan yang telah bertahun lamanya dijadikan amalan kerajaan UmnoBN tidak ditentang, bala besar bagi negara seakan menanti dihujung sana. Justeru rakyat akan bertambah sengsara dan‪#‎KitaLawan‬ !!!
 
Harapan dan doa saya, semoga Allah swt memberikan kekuatan rohani serta merahmati dan memberkati YBhg. Tan Sri dalam menjalankan tugas secara ikhlas dan jujur pada haknya. Aameen Ya Rabb.
 
Salaam Persaudaraan. Salam ‪#‎Reformasi‬.
- Mohd Sofi Yassin.
http://kerajaanrakyat.blogspot.com/ 

5 ulasan:

  1. ....


    UMNO Makin BUSUK - 5 Pemimipin Kanan PR Juga Akan DiPENJARA?

    Sumber Berita


    >>> Klik Di Sini <<<



    Rakyat RAYU Agar Anwar Dibebaskan Dan Pembunuh Antartuya DiTANGKAP!!

    Sumber Berita


    >>> Klik Di Sini <<<



    UMNO Parti Penjara - Anak Muda Makin Sayang PAS, PKR, DAP..

    Sumber Berita


    >>> Klik Di Sini <<<

    BalasPadam
  2. Hayat UMNO nampaknya dah tak lama lagi............. tungguuuuuuuuuuuuuuuu!!!!!

    BalasPadam
  3. Salam mullah qadammullah......pimpinlah sebaik mungkin..ikutlah pimpinan berlandaskan..al quran..hadis serta sunnah rasullulah saw.....itulah yang sebaiknya..tidak ada yang lebih baik dari itu...hayatilah kisah-kisah pemerintahan nabi muhammad saw...dan juga khalifah saidina umar alkhatab r.a.....wahai pemimpin berbelanjalah kamu dijalan yang benar..dan carilah rezeqi dijalan yang halal...dan berbelanjalah dijalan yang dituntut didalam islam..wahai pemimpin ingatlah kamu telah diamanahkan oleh allah swt supaya memimpin golongan-golongan kamu ke jalan yang benar..dan janganlah kamu mencari kekayaan dari jalan yang tidak diredhai allah..kerana wang yang kamu perolehi dan kamu berbelanja akan menjadi darah daging kamu..dan apabila kamu mati nanti harta-harta kamu itu akan membakar kamu bersama kaum-kaum alkhafirun...ingatlah ..kita hidup ini hanyalah pinjaman dari allah swt dan tidak ada apa yang kekal..dan jangalah kamu sewenang-wenangnya..menghukum seseorang itu dengan mengikut perasaan hati kamu..ingatlah bahawasanya satu hari nanti kita semua akan dihukum dan dihisab..baik semasa hidup kamu seorang pemimpin..baik hidup kamu seorang hakim dan sebagainya..disana tidak ada konspirasi..walau sebesar kuman atau sebesar habuk kejahatan atau kebaikan kamu akan dihisab oleh neraca almizan..bukannya dacing yang di paparkan sebagai manifesto kamu..

    BalasPadam
  4. Salam mullah qadammullah......pimpinlah sebaik mungkin..ikutlah pimpinan berlandaskan..al quran..hadis serta sunnah rasullulah saw.....itulah yang sebaiknya..tidak ada yang lebih baik dari itu...hayatilah kisah-kisah pemerintahan nabi muhammad saw...dan juga khalifah saidina umar alkhatab r.a.....wahai pemimpin berbelanjalah kamu dijalan yang benar..dan carilah rezeqi dijalan yang halal...dan berbelanjalah dijalan yang dituntut didalam islam..wahai pemimpin ingatlah kamu telah diamanahkan oleh allah swt supaya memimpin golongan-golongan kamu ke jalan yang benar..dan janganlah kamu mencari kekayaan dari jalan yang tidak diredhai allah..kerana wang yang kamu perolehi dan kamu berbelanja akan menjadi darah daging kamu..dan apabila kamu mati nanti harta-harta kamu itu akan membakar kamu bersama kaum-kaum alkhafirun...ingatlah ..kita hidup ini hanyalah pinjaman dari allah swt dan tidak ada apa yang kekal..dan jangalah kamu sewenang-wenangnya..menghukum seseorang itu dengan mengikut perasaan hati kamu..ingatlah bahawasanya satu hari nanti kita semua akan dihukum dan dihisab..baik semasa hidup kamu seorang pemimpin..baik hidup kamu seorang hakim dan sebagainya..disana tidak ada konspirasi..walau sebesar kuman atau sebesar habuk kejahatan atau kebaikan kamu akan dihisab oleh neraca almizan..bukannya dacing yang di paparkan sebagai manifesto kamu..

    BalasPadam
  5. Salam mullah qadammullah......pimpinlah sebaik mungkin..ikutlah pimpinan berlandaskan..al quran..hadis serta sunnah rasullulah saw.....itulah yang sebaiknya..tidak ada yang lebih baik dari itu...hayatilah kisah-kisah pemerintahan nabi muhammad saw...dan juga khalifah saidina umar alkhatab r.a.....wahai pemimpin berbelanjalah kamu dijalan yang benar..dan carilah rezeqi dijalan yang halal...dan berbelanjalah dijalan yang dituntut didalam islam..wahai pemimpin ingatlah kamu telah diamanahkan oleh allah swt supaya memimpin golongan-golongan kamu ke jalan yang benar..dan janganlah kamu mencari kekayaan dari jalan yang tidak diredhai allah..kerana wang yang kamu perolehi dan kamu berbelanja akan menjadi darah daging kamu..dan apabila kamu mati nanti harta-harta kamu itu akan membakar kamu bersama kaum-kaum alkhafirun...ingatlah ..kita hidup ini hanyalah pinjaman dari allah swt dan tidak ada apa yang kekal..dan jangalah kamu sewenang-wenangnya..menghukum seseorang itu dengan mengikut perasaan hati kamu..ingatlah bahawasanya satu hari nanti kita semua akan dihukum dan dihisab..baik semasa hidup kamu seorang pemimpin..baik hidup kamu seorang hakim dan sebagainya..disana tidak ada konspirasi..walau sebesar kuman atau sebesar habuk kejahatan atau kebaikan kamu akan dihisab oleh neraca almizan..bukannya dacing yang di paparkan sebagai manifesto kamu..

    BalasPadam

Komenlah dan berhujahlah dengan baik...

Senarai Blog...Geng