Selasa, September 30, 2014

Telahan TG Nik Aziz jadi kenyataan.. Allahu Akbar!!!!

 Nik Abduh Nik Abdul Aziz

SHAH ALAM - Ahli Jawatankuasa Kerja Pas Pusat, Nik Mohamad Abduh Nik Abdul Aziz hari ini menyifatkan telahan Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat mengenai dua Adun Pas, Saari Sungib (Hulu Kelang) dan Hasnul Baharuddin (Morib), sebagai pengkhianat adalah benar.

Nik Mohamad berkata, sebelum ini Nik Aziz ada memberitahunya bahawa dua Adun tersebut tidak lagi boleh dibenarkan bertanding atas tiket Pas kerana sikap pengkhianat mereka, semalam telahan itu ‘disahkan’ oleh salah seorang daripada mereka.

“Seorang daripada mereka telah membenarkan apa yang ayahanda TGNA beritahu saya sebelum ini bahawa dua pengkhianat itu tidak boleh lagi dibenarkan bertanding atas tiket Pas.

“Sekarang, dihiasi pengkhianatannya dengan rasa lapang dada dan kesediaan bertanding atas tiket DAP,” tulisnya menerusi laman sosial Faceboknya.

Dalam pada itu Mohamad Abduh berharap ahli Pas terus istiqamah bersama ulama.


“Ya ALLAH, kekalkan kami berkelana di medan siasah bersama para ulama rabbaniyyin,” tulisnya.

Semalam dalam satu ceramah, Adun Morib, Hasnul Baharuddin menyatakan kesediaannya untuk bertanding pada PRU akan datang atas tiket DAP.

Hasnul menegaskan bahawa beliau sudah bersedia untuk menerima apa sahaja keputusan dan tindakan tatatertib yang bakal dikenakan oleh pimpinan Pas Pusat.

"Segala kemungkinan yang saya kira akan saya hadapi, saya bersedia...

“... tak kisah, saya tak jadi calon Pas pun tak apa, saya boleh jadi calon DAP,” katanya ketika berucap di Majlis Makan Malam anjuran DAP di sini, semalam.

Pada 14 Ogos lalu, seluruh pimpinan Pas digemparkan dengan penglibatan dua ahli Pas, Hasnul dan Saari yang menyatakan sokongan penuh terhadap Presiden PKR, Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail sebagai calon Menteri Besar Selangor.

Tindakan dua Adun tersebut sekali gus menjadikan ia sebagai majoriti undi menentang kedudukan Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim.

Kedua Adun, Hasnul dan Saari kini berdepan dengan tindakan tatatertib yang bakal dikenakan terhadap mereka kerana didakwa membuat keputusan dengan membelakangkan parti Pas.

sh

12 ulasan:

  1. Macam TGNA dan Nik Abduh da guarantee Islam mereka benar dan.di terima ALLAH SWT

    BalasPadam
  2. Barua yg nak bawa pas bergabung dgn umno tak nak ambil tindakkan ka?
    Barua yg nak boikot dan khianat pakatan tak nak ambil tindakan ka?

    BalasPadam
  3. MP media sosial...

    BalasPadam
  4. Ayuh PAS perkuatkan jamaah kita usah berpaling ke kanan (PKR) usah berpaling ke kiri (DAP) usah berpaling ke belakang (UMNO) ayuh kita terus kedepan membawa jemaah kearah kejayaan islam tabah hadapi cabaran demi tegakan islam. usah hiraukan tomahan talibarut UG penghianat PR dan bagai bagai lagi itu adalah suara orang munafik mengata orang mereka yang lebih. Allahuakbar.

    BalasPadam
  5. Aku lihat pemimpin2 Dan Ahli2 PAS yang TOTOK ni dah MACAM AL ARQAM .begitu memuja PEMIMPIN SEOLAH OLAH PEMIMPIN PAS NI MAKSUM SILAP2 AKU AGAK MEREKA2 NI DAH ANGGAP PEMIMPIN2 MEREKA SETARAF NABI KOTTT.Wallahhu'alam

    BalasPadam
  6. Allah bless saari n hasnul, aamiin Ya Rabb.
    Pergi mampoooos dgn Pas UG. Abduhhhh memang bodoooooh.

    BalasPadam
  7. hang cakap bapa hang kata ini dan itu tetapi rakyat Selangor cakap pada hang butuh dan boleh belah balik Kelate makan budu. Pelingkup Semangat Setiakawan Pakatan

    BalasPadam
  8. tahniah anwar....tindakn hang utk mmperkecilkn Pas telah berjya..dan hang telah berjaya mengalihkn kegagaln langkh kejang hang dan menylahkn Pas dlm hal ni..semoga Allah membalas atas 'jasa' hang tu..kepd pengomen2 yg xde otak kt atas(mungkin ada,tp akal xde)sikit2 ckap pemimpin Pas ni maksum ke xmaksum..nape??sebb dia parti Islam..bole la sesuka ati macai kaitkn dgn sifat nabi??kalo pengikut Pas nk setia kt parti depa,macai ni marah sgt..awat??kenapa x kata ke macai belah sana?(pkr/dap)..xpe macai belah sana bole taksub dgn pemimpin depa..kenapa x nak salahkn langkah bendul kajang tu..nape xnak kata langkah tu flip flop dr rampas putrajaya ke rmpas mb selangor dr awal..tahniah anwar krn jd al sisi mlaysia..mb lantik hang pahtu hang guling mb dgn cara kotor.xkan la x bole tggu smpai abis penggal..kalo dh tau perangai TSKI x mesra meeting politik awat hang letak dia jd mb lg pd pru13..ak hrap Pas keluar la dr pkatn dajal ni..xde untg bg Pas..biar la kita gantung je kt Allah jgn gntung kt anwar..Islam tu dtg scra asing dan kiamat nnt kembali asing..ckit je org yg mengikuti..biar la kita jd org yg skit tu

    BalasPadam
  9. comment bodoh dari umno, cibai macam sial

    BalasPadam
  10. Aku nak tanya pas dan semua ahlinya....sejak bila pas bersendirian dpt perintah negeri dan negara.....sejak bile pas dpt berpuluh kerusi dun dan parlimen....bandingkan semua apa yg kamu dpt semasa sendiri....semasa bersama umano dan semasa bersama pr....org pas boleh pakau bmw siri 7....jadi ustaz vellfire pun masa dgn pr...sebelum ni pas ni lekeh dan lagi merempat....org pun tak nak pangkah pas la nik aboduh apaatah lagi nak buli....nik aboduh kalau kamu bertanding masa pas sendirian...gerenti hilang wang pertaruhan....woit pas muka tak malu kamu dpt banyak kerusi masa anuar dgn reformasi....pernah tak pas sendirian dpt banyak tu....ngences lah kamu ularmak pas ug aboduh dan segengnya...

    BalasPadam
  11. hahahahhaha berguling guling aku ketawa...kpd para pemuja,pemuji system demoKERAsi tahniah diucapkan .........inilah WAJAH SEBENAR SISTEM YG KAMU SEMUA ANUTI...SYABASSSSSSSSSSSS.............YG PASti sekiranya semua ini masih lagi berjalan SISTEM ISLAM TAKKAN BERJALAN................

    BalasPadam
  12. cam puki mak jer penyembah anuar al juburi dan penyembah dapig al babiri...semua penyembah tu sama jer gan penyembah api...yahudi zionis...memang cibai sungguh mereka ini...pergi mampos la dengan korang bangsa cina dapig tu..yang hari hari kongkek dengan pork...

    BalasPadam

Komenlah dan berhujahlah dengan baik...

Senarai Blog...Geng