Iklan Penaja 1

Picture

Selasa, Oktober 31, 2017

PANAS!! : AMANAH Kubang Kerian lapor polis provokasi Pas

AMANAH Kubang Kerian lapor polis provokasi Pas
Tindakan Pas Kelantan berhasrat memasuki Wisma Tok Guru pada 16 November seperti yang disiarkan dalam sebuah akhbar kelmarin dianggap satu provokasi.
Ketua AMANAH kawasan Kubang Kerian, Fauzi Mohamad petang semalam membuat laporan polis berkaitan perkara tersebut.
Menurutnya, kenyataan yang telah dibuat oleh Setiausaha Perhubungan Pas Kelantan, Datuk Che Abdullah Mat Nawi yang mengerah ahli-ahli Pas supaya berhimpun beramai-ramai pada tarikh tersebut tidak harus dipandang ringan.
“Perbuatan ini adalah satu tindakan provokasi yang boleh menyebabkan pecah keamanan dan mencetuskan huru-hara.
“Tindakan Pas ini adalah tindakan pramatang serta mendahului proses perundangan kerana hartanah tersebut masih lagi terlibat dengan pertikaian mahkamah di mana kesnya masih lagi dalam perbicaraan di kedua-dua mahkamah syariah dan sivil,” katanya dalam laporan polis yang diserahkan di balai polis Kubang Kerian itu.
Tanah tapak Wisma Tok Guru katanya, masih dalam prosiding Mahkamah Tinggi Syariah di Kota Bharu, kes mal bil. 03100-099-0269-2017.
“Manakala berkenaan tuntutan sivil pula pihak peguam cara dalam proses memulakan tindakan di Makamah Tinggi Kota Bharu bagi mendapatkan satu perintah injunksi dan mengekalkan status quo berkait dengan kedudukan hartanah tersebut sehingga proses undang-undang berakhir diputuskan oleh pihak mahkamah,” katanya.
.
Menurutnya, adalah tidak wajar pihak Pas mengambil apa-apa tindakan yang boleh mengganggu proses keadilan di Mahkamah Syariah mahupun di Mahkamah Sivil.
“Secara perundangannya tiada kaitan antara Pas dan hartanah terbabit kerana tanah tersebut adalah atas penama pihak ketiga.
“Pas tidak pernah dinamakan sebagai benefisiari dalam pendaftaran hartanah tersebut.
“Tindakan tersebut jelas membelakangi undang-undang Malaysia dan merupakan satu provokasi yang boleh mencetuskan pecah keamanan, huru-hara dan pergaduhan,” katanya.
Fauzi berharap laporan polis itu diambil perhatian dan tindakan supaya satu penyiasatan dimulakan bagi mencegah sebarang kejadian buruk daripada berlaku.
Turut bersama Fauzi membuat laporan itu adalah Naib Pengerusi AMANAH Kelantan, Prof Datuk Dr Abdul Halim Yusuf serta sekumpulan ahli AMANAH kawasan Kubang Kerian.
mdl
Picture

74 ulasan:

  1. Pelik para PANkhianat ni.. pandai pulak dia kata kononnya PAS melakukan kesalahan kerana mengganggu proses mahkamah.. sedangkan pd hakikatnya ianya belum pun dibawa ke mahkamah tapi masih dalam proses utk dibawa ke mahkamah.. dan PANkhianat kata ada bukti yg PAS tidak berhak kerana tiada nama PAS pun tercatit dlm geran tanah..

    Kalau lah benar pun ianya satu kesalahan kenapa PANkhianat tak pandai nak bawa ke mahkamah kes RM90juta tu? Bukan ke kaki klepet tu kata dia ada bukti nama pemimpin PAS tercatat dlm akaun affin tu?

    Yg ada bukti nama PAS langsung TAK tercatat dlm geran NAK dibawa ke mahkamah tapi yg ada bukti nama pemimpin PAS “benar2” ADA tercatat dlm akaun affin TAKNAK pula dibawa ke mahkamah??

    Nampak tak permainan PANkhianat kaki KLEPET dan kaki SUBAHAT tu? Mereka dah terperangkap dgn permainan mereka sendiri..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Dunia,dunia,Dunia,...Benda ni allah tak pandang pun tak ada value walaupun skepak sayap nyamuk.

      islam ajaran nabi angap dunia di tapak kaki,shj,nak berebut-rebut..
      rumah nabi,kecil jerr..

      ikut ajaran nabi sebenar,akhlak yg hebat, dia beri ajerr..tak payah nak buat dan panggil ramai nak buat provokasi.

      Ikutlah ajaran nabi dlm alquran dan hadith..bukan mengikut ajaran manusia yg cinta dunia.

      Padam
    2. Entah PANdir ni, ikut la ajaran nabi, jangan ambil harta orang

      Padam
    3. Pas ni dah makin ekstrim, dah mcm taliban. Ikut undang2 hawa nafsu, semua main redah jer.

      Padam
    4. Kamu tahu ke Taliban?

      Kamu tahu ke Taliban tu siapa?

      Kamu dengar kafir kata Taliban exstrim, kamu ikut juga apa yang kafir kata

      Mana pendirian kamu?

      Padam
  2. Tahniah pada ahli dan ketua parti amanah....jangan ikut gedebe mcm pas.... pas dh jadi parti gedebe...dh tk ikut sunnah nabi muhammad.... semua ahli ikut president dgn anak bini jee.... jadi ahli pas perlu setia akur dgn ketua....walau salah perlu patoh.tahniah pada amanah yg sentiasa terus bersabar walau di hina.... muga allah beri kekuatan.... dgn berkakht.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Bersabar itu separuh dari iman, fitnah 90 juta PANdir kepada PAS semuanya akan terhapus jika PANdir ni penyabar

      Belajar lah dengan PAS bagaimana nak jadi insan yang penyabar, macam TGHA yang tenang dan sabar ketika menghadapi semua tuduhan dari PANdir

      Padam
    2. Jangan jadi macam president PANdir, mikrofon melayang kerana tiada sifat penyabar

      Padam
    3. KESIHAAAAAAN...pAS Telah berjaya mendotrinkan ahlinya,Parti pas =agama islam.Pas tu,agama.

      sesiapa yg bukan ahli PAS,AGAKNYA BERAGAMA APA?

      Padam
    4. Setuju dengan Tuan, PAS tela berjaya membuatkan ahlinya terus istiqamah dengan pejuangan Islam yang dibawa PAS tanpa dapat digugat oleh PANdir

      Bukan macam Mahfuz yang hanyut dengan angan-angan PANdir

      Padam
    5. CONFIRM MENGAKU parti pas ADALAH ISLAM/agama.

      ORANG lain bukan PAS itu ???.

      NAK BUAT MACAMANA ..Bermakna sahabat2 dan nabi s.a.w pun samakan bukan ahli pas.

      sebab tu,Amalan2 mereka tak sama dgn amalan nabi dan sahabat.

      Syaidina umar al-khatab, dia mesti risau kalau rakyatnya tak makan,terpaksa dia berjaga malam,pergi setiap pelusuk,untuk berbakti.Dia kalau berbelanja pastikan segala perbelanjaanya tak guna duit rakyat,cuma pakai dari baitulmal.

      Tapi Ajaran islam Pas, pimpinan mereka Pun RISAU juga,TAPIrisau tak dapat memberi hadiah pada isteri kedua,risau tak dapat kereta2 mahal,rakyat tak selesa dgn gst lantaklah...

      PIMPINAN pas,ambil husnuzan dari ajaran islam,ajarkan pada ahli2nya,tapi bukan untuk mereka.Pandang baik hanya pada pemimpin tak mungkin pemimpin buat serong.

      ahli2 diajr kadq'dan kadar'..semuanya patuh..
      Tapi pimpinanya sakit pergi berubat di negeri nasrani/yahudi/sekular.
      ali2 hanyalah pergi hospital kerajaan..

      Parti pas adalah parti politik IANYA HANYALAH UNTUK keprluan DUNIA.

      pARTI PAS buatan manusia (mahkluk) ..mahkluk ciptaan ALLAH banyak kelemahanya.Allah mencipta manusia,ADA MAKSUDNYA ,itu sebab allah hantar AGAMA,melaui Rasulnya.rASUL Tunjuk pada sahabat2,untuk ikutan umat akhir zaman.

      Di sebabkan allah tahu kelemahan manusia akan amalan2 mereka,allah tunjukan cara2nya.Allah maha pengasih lagi penyayang,Ajaran nabi tiada menghukum,lebih kepada mendidik,sebab itulah allah beri TAUBAT,NASUHA.

      memang jelas..Allah berjanji pada umat2nya dgn janji allah.

      Allah tak pernah berjanji nak bawa agama kena dari cara manusia Politik +agama,
      Nak bawa agama dgn PERTUNJUK ALLAH SAHAJA.

      jANJI allah ALLAH Hanya REDHA Amalan2/sifat hanya kaum "Muhajirin dan kaum Ansar"shj.

      jika pas kata,parti pas agama,Bermakna ALLAH TU LEMAH,TIDAK BERKUASA,KENA ADA ORANG LAIN ADJUSTKAN UNTUK ALLAH.

      ALLAH Tak berhajat,klu seluruh makluk tanakk ikut cakap diapun tak sikitpun kuasanya hilang,andaikata seluruh dunia ni,nak buat beribu parti islam,semata2 nak bodek ALLAH,Allah tak kesah,sebab tu dalam al-quran allah cabar kita,kalau kamu tak mahu sembah aku dan cara aku tunjukkan.Teruskan...ALLAH beri.Tapi dipadang masyar nanti jawablah.

      Kalau kita halusi, Ajaran sesuai disemua zaman kerana.

      allah design agama islam ada TERTIBNYA,allah bagi contoh kelahiran kita,tak mungkin kita lahir terus merangkak.
      Begiru juga agama yg allah beri Tetib nya seperti BASIC adalh COMPULSORY TIADA SEKUTU
      BASIC ISLAM:
      1.MENGENAL ALLAH
      2BERIMAN PADA ALLAH
      3mENTAATI PERINTAH allah.
      aDJUSTABLE
      a. Beriman
      b.Beribadah
      C.Muammalah
      d.Muahasyarah
      e.AHKLAK

      nAMPAK TAK TERTIB ALLAH,di adjustkan pada semua zaman okay.

      yg adjustable tu macam a) beriman allah dan adam..ibrahim,musa.....Muhammad.
      b)beribadah,nabi lain2 ada caranya..
      c)ekonomi..keperluan hidup,zaman adam petani,zman shoib bisnes,zaman muhamad technology..
      d)bermesyarakat..zaman muhamma-politik
      D.AKHLAK..zaman musa..ikut kaumnya degil,dia pernah zaman mudanya tumbuk ..rakyat firaun sampai mati.,nabi Muhammad dari kecil ianya dipelihara akhlaknya.

      bERMAKNA tertib pas dalam kategory (d) shj.Bagaimana nak jadi agama,ALLAH MAHA BESAR,MAHA BERPENGATAHUAN,MAHA PENGASIH
      kalau kita boleh berfikir secara bukan taksub, poltik pasagama TERTIB AGAMA kalau kita letaknya dizaman adam boleh ka tak?atau zaman musa?

      WALLA;UALM.

      Padam
    6. Tulis panjang-panjang, guna nama Allah

      Guna nama Nabi

      Itu tak betul ini tak betul

      Last sekali kafir jugak yang kamu sanjung

      Kosong tiada isi

      Padam
    7. Jika aku diberi pilihan aku Pilih amanah,dari PAS.

      sEBAB AMANAH AMAT Faham tentang parti politik dunia,contohnya,structure amanah TIDAK MELETAKKAN ULAMAK2nya dilam perjlanan politik dunia,mereka ditugaskan,memastikan politik dunia itu TIDAK tergelincirr dari jalan ALLAH.

      Umpanya,jika ahli2 parti tidak berahklak dikalayak ramai,ulamak akan menasihatinya tak kira apa jawatan.Mereka tak BERPEHAK kepada mana2,TIADA KEPENTINGAN.

      mANAKALA PAS,ulamaknya diletakkan teratas dlm politik dunia,memgang jawatan terpenting,andaikata ulamak itu nak pengaruh,dia terpaksa diamkan shj kesalahan ahli2nya.maknanya ALLAH yg utama itu diketepikan.Jika ulamak yg pegang jawatan ada lebih satu isteri,dan dipehak ister2nya salah guna,Untuk mengekalkan sokongan itu ulamak itu akan mendiamkan dirinya.
      Parti itu semacam ada nabi baru,yg menunjukkan jalan yg lurus.

      Padam
    8. PANdir pun tiada bezanya, tunduk dan layu dengan DAPigs

      Kan Al Quran dah melarang golongan muslim mengambil kafir sebagai pemimpin, kamu ada hujah ke nak patahkan larangan Allah SWT ni?

      Padam
    9. Di dalam amanah,tiada taksub,menaksub,jika sesiapa nak keluar parti,silakan..tiada siapapun menaksubkan Ahmad awang,ustaz ghani,cuma respect pada mereka..Tiada pula mereka ada porshe,audiq7..

      Padam
    10. kamu orang islam,bekerja di company cina,boss kamu,pemimpin tempat kerja kamu, halal tak gaji kamu?

      Padam
    11. Kamu orang islam,pergi ka usa berubat dihospital yg dipimpin oleh yahudi,halalkah kamu kesana.
      sedangkan di malaysia dipimpin oleh orang islam,macam ijn

      Padam
    12. Bagaimana agaknya orng2 islam di america,di germany,di poland ,jepun an seluruh dunia agaknya sebab mereka di pimpin oleh yahudi,nasrani,liberal..

      Padam
    13. Allah dah berikan kita akal untuk berfikir.Dia beri kita "MOULD" TERTIB untuk kita amalkan agama,barulah agama kita berkembang seluruh dunia.

      Anddaikata nabi/ahabat ikut acuan pas,saya rasa kita ni masih beragama hindu.

      Padam
    14. DAP di selangor dikata kafir,tapi orng PAS pun sebantal,bersama memimpin di selangor?

      Padam
    15. Aku nak hujah yang boleh mematahkan larangan Allah swt bukan hujah yang mengarut

      Hidup kat German ke atau lain2 Negara selain Malaysia itu bukan urusan kita

      Padam
    16. Hujah kamu,hanya dikepompong lingkungan kamu sahaja,kamu hanya nak dengar apa yg kamu nak dengar.Mana boleh urusaan kita,mereka orang2 islam.yg bertaburan di seluruh alam.

      Padam
    17. Mana hujah kamu yang boleh mematahkan larangan Allah swt?

      Padam
    18. larang sekongkol dgn kafir perlukan tafsiran panjang.. jgn memandai2. tak sebut pun kafir tu mesti DAP, kalau mic dan mca kira halal lah.

      satu budak melayu islam(umno) rompak rumah kau, seorg cina (dap) tolong haling melayu tu, kau sokong melayu tu ke semata2 kerana dia melayu islam dan umno lagi?

      seorg melayu islam pas bagi penampar kat kau, seorg cina (dap) bagi pertolongan, apakah kau rela kena tampor semata2 kerana tgn tu melayu islam?

      jgn jd dungu mentafsir ayat secara dangkal.

      Contoh lain; Nabi saw didatangi seorg wanita mengaku berzina. Baginda saw memberi pandangan utk mengelakkan hukuman keatas wanita itu dan mencadangkan dia balik saja.

      Apakah Nabi saw dianggap menolak hukum hudud? nauzubillah.

      Padam
  3. Presiden pas masa muda2 dulu pernah buat amanat sesat hingga berbunuhan sesama islam. Apa sangat la provikasi di wisma tok guru tu berbanding brahim libya angkat senjata lawan polis. Dah mmg parti pas ni jenis taliban, gitu la pembawaannya.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Sekarang ni bergabung pulak dgn umno; parti samseng melayu, makin mengepak la gedebe walaunta. Cer korang bayangkan samseng agama bergabung dgn samseng melayu. Huru hara laa negara. Mudah2an Allah jauhkan gabungan yg bakal hancurkan Malaysia.

      Padam
    2. Amant tu hanya untuk mereka yang faham bukan untuk mereka yang keliru

      Padam
    3. Nak bayangkan macamana, perkara tak akan menjadi, itu semua fitnah

      Fitnah yang tiada penghujungnya

      Nasib PAS bijak dan tenang menghadapi fitnah, nasib baik PAS ada TGHA

      Padam
    4. hADI..nAK TANYA SIKIT.

      Saya ni melayu bukan ahli PAS, islam tak saya ni?

      Padam
    5. Anon 8.44, sapa yg keliru? Brahim libya ke? Atau hadi yg diperdaya dgn bisikan syaitan utk buat amanat sesat?

      Padam
    6. Tepuk Dada Tanya Diri Sendiri bukan tanya TGHA

      Padam
    7. Arwah Ustaz Ibrahim Libya tak keliru yang kelirunya kamu

      Padam
    8. orang tanya tolonglah jawab?alih2 jawapan.
      islam tak kami,jika bukan ahli pas?.

      Padam
    9. Bagaimana 4 orang polis yg mempertahankan diri tu!! matinya mati apa?

      Padam
    10. Kan aku dah bagitau PAS bukan agama dan PAS bukan Islam, PAS ialah parti politik yang membawa agama dan PAS membawa Islam untuk berpolitik, politik itu agama dan agama itu politik. Fahami betul2

      Padam
    11. Itu urusan Allah swt

      Padam
  4. bangang parti pak lebai ni... ambik duit syarikat balak.. utk beli wisma tok guru di solor.. kalau betullah kes duit tu.. nak di jawab di SANA nanti.. itu duit rakyat..sakit hati punya pasal..guna duit rakyat utk parti.. yg buat demo pakai kupiah... yg pasang papan tanda pakai kupiah... episod wisma tok guru.. tak habis lagi...punya gelojoh pak2 lebai2.. buat malu islam je.. pak lebai2 ni...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Jangan la bermain dengan fitnah, buktikan sedara

      Padam
    2. apa benda lah yg kau ckp ni... husam.. buat sidang akbar lagi umumkan perangai parti2 pak lebai nak ambik aleh wisma tok guru... kalau tak betul.. pemuda2 parti pak lebai boleh buat lapuran polis...saman.. buat kecuh demo.. lepas husam buat sidang akbar... pemuda2 parti pak lebai senyap.. patut bertidaklah kalau apa yg husam tu ckp tipu...

      Padam
    3. Husang memang terkenal dengan kaki penipu, kau percaya Husang ke?

      Bodoh la kau kalau kau percaya dengan Husang Jin kuasa 10

      Bawa la segala apa bukti yang ada

      Tunjuk pada sidang akhbar dengan bukti sekali

      Kalau setakat bercakap dengan air liur je itu penipu namanya

      Padam
  5. Per bezaan antara TGNA dan Hadi amat ketara.

    TGNA : masa remajanya,tarbiah sekolah pondok,tarbiahnya berdakwah diseluruh dunia,dia dapat ilmu agama dari pergaulan dgn masyarakat majmuk.Dia pergi rumah karumah berjumpa manusia.Macam2 ragam peragai dia jumpa,tabah.Pernah menjadi amir.AKLAkNYA terbina.Jadi dia sudah memenuhi acuan yg allah sediakan.Bila dia memasuki politik dunia,dia dah ready..memerintah cara sahabat.a,musuh beri racun,dia beri madu.

    Hadi terbiahnya cara berkelompok,dia mebapatkan ilmunya diunuversiti,dan mengajarpun cara berkelumpok sesama sendiri.pengetahuan agamanya tinggi,mengajar/kuliah di rusila masyarakat setempat,bila berpolitk besama PR dia diperkenalkan oleh DSAI pada yusoff qhardawi untuk menjadi naib predint ulama sedunia. Pergaulannya dgn orng ramai terhad,nak nak lagi dgn masyarakat majmuk.Dia di kelilingi ramai opportunis .Disebabkan dia TIADA berpengalama bersama orangramai yg bukan dari kelompoknya.Maka apa yg diberitakan pdanya semuanya betul.Mungkin hadi,Tak perasan dgn permainan ustaz Nsha,hassan ALI yg berusaha keras untuk mengabungkan dgn umno,atas hujah DAP kafir,tak boleh bersama orng kafir jika memimpin.Jadi jerat umno mengena,diatas tak pengelamanya dgn masyarakat majmuk.


    Selalu orang2 pas under hadi tanya kita, dap tak boleh memimpin kita kerana dia orng kafir.

    Bagaimana AGAKNYA,dgn TGNA yg amat kuat iktizamnya bersama orng kafir.
    TGNA:Prinsipnya kental,walaupun dia berkawan erat dgn pimpinan dap,tapi dgn hududnya TETAP tidak berganjak .Pernah beliau saorang shj di parlimen 1986,MENOLAK RU355 yg diumpan oleh umno,usah bicara tentang hudud.
    TGNA DAH TUNJUK bagaimana dia berdakwah dgn orng kafir,dia dihina sehina2nya oleh karpal sing dap,tapi dgn sikap ahklaknya beliau melawat karpal dgn hadiah kek lagi.Sejak itu karpal tak belasah TGNA/ISLAM.
    bEGITU PULA DIA DGN RAKYAT, seakan2 lm pemerintahan syaidina umar al=khatab.

    Bagaimana pula orang2 pas,boleh respect kat hadi. Pada 1981,kuatnya dia dgn HUDUD,tAPI SEKARANG BOLEH tewas DGN UMNO HANYA RU355,itupun entah jadi atau tidak.
    Zaman hadi, ramai pimpinan sekelingnya mendapat durian runtuh yg tak terfikir oleh kita.
    Zaman TGNA..Suasana begini tak ada.

    AHKHIR kata:

    Kesimpulan TGNA Bersama DAP,Peganganya kukuh dgn HUDUD menolak ru355.
    manakala TGHA bersama ru355 hilang HUDUD nyaTANPA dap.

    maknanya TGNA ikut cara nabi BERDAKWAH tidak takut dgn orang kafir menyatakan pegangan AGAMANYA.Sebab dia FAHAM sangat2 HIDAYAH & TAUFIK Hanya DATANG dari pada ALLAH.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Perbezaan yang ketara hanya pada pembenci PAS tapi tidak pada ahli dan penyokong PAS, maaf yer

      Tulis panjang-panjang tapi tiada isi

      Padam
  6. "Ketua Penerangan PAS Nasrudin Hassan Tantawi membeli Toyota Vellfire bernilai RM300,000. Setiausaha Majlis Syura, Nik Muhammad Zawawi Nik Salleh memperoleh Mercedes mewah dengan nombor plat PAS 9, bernilai kira-kira RM100,000 dan Audi mewah.

    "Takiyuddin bin Hassan, Ahli Parlimen Kota Baru dan Ketua Setiausaha PAS telah membeli sebuah kereta mewah dan sebuah motosikal mewah, termasuk Volkswagen Passat berharga RM160,000 dengan plat nombor peribadi TAK 11, yang bernilai sehingga RM100,000.

    "Muhammad Khalil, Pemimpin Pemuda PAS, telah memperoleh motorsikal mewah BMW. Mokhtar Senik, pengerusi Majlis Ulama PAS Pahang, telah membeli Mercedes dan Toyota mewah."

    Kesian kepada ahli-ahli Pas bawahan yang bertungkus lumus berkorban tenaga dan wang ringgit untuk perjuangan parti yang kononnya memperjuangkan agama, rupa-rupanya pemimpin atasan mereka joli sakan menambah bini dan hidup serba mewah hasil dari dedak Umno.

    bILA kita ada niat husnuzan yg diajar oleh peminpin diatas,kita akan kata fitnah jahat..Nampak tak bagaimana mereka mempergunakan agama untuk "menjustifykan" kerosakkan agama islam.Masih tergiang2 DAP kafir,tapi dap dlm pemerintahanya ada tak buat2 benda2 yg dilarang agama ini.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Mereka semua ada elaun MP, mereka ada gaji dan mereka mampu, biarlah mereka

      Cikgu sekolah pun mampu beli Velfire

      Kalau ada unsur rasuah sila lapur, bukan main fitnah macam UMNO dan Madey

      Kafir dilarang oleh Allah swt untuk memimpin umat muslim, mana hujah kamu?

      Padam
  7. pas umpama surau kosong yg terbiar dan dipenuhi dgn taik kambing.

    yg tinggal hanya bentuk surau dan lambang bulan diatas bumbung.

    samada surau itu perlu dirombak atau dirobohkan saja ganti surau baru. dan tidak akan jadi kafir kerana merombak atau meroboh surau yg buruk itu. dan tidak jadi lebih islam dgn duduk kekal solat dlm surau yg penuh taik kambing itu.

    ada faham ke walaun semua?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tak perlu dirombak surau dan masjid PAS, kalian hanya perlu ditarbiyah

      Nak kata surau kosong bila dipanggil untuk berkumpul sekali datang 250k

      Bila dipanggil untuk berjuang sekali datang 350k

      Surau baru dah dibina tapi bila panggil jemaah untuk berkumpul datang hanya 4k

      Tiada siapa yang jadi kafir selagi mereka berada dilandasan yang betul

      Mana hujah kau yang boleh mematahkan larangan Allah swt

      Aku dah lama tanya dengan PANdir

      Sampai sekarang belum ada hujah yang boleh mematahkan larangan Allah swt ni

      Kalau ada sila kemukakan

      Biar kita sama-sama menilai

      Padam
    2. ye betul mana hujah walaun boleh maki hamun fitnah tuduh org mcm2.

      mana hujah halalkan darah org sebb keluar dr parti agama pas.

      mana hujah nk lawan isu dedak.

      mana hujah tanggung ponteng ruu dok pi Nippon.

      sekongkol kapir? mana hujah boleh sokong umno yg sekongkol dgn mic mca dan trump?

      bagus sebb kau akui keluar pas bkn keluar islam.
      kita harap ramai lagi walaun sedar dan taubat dr
      khurafat parti agama.



      Padam
    3. Itu persepsi kau dengan amarah kau je, bagilah hujah yang bernas, agar dapat dinilai fakta itu sampah atau fakta yang bernilai

      Yang maki hamun ni dah tiada dalam PAS, mereka ni lah yang kau sanjung

      PAS bawa agama untuk berpolitik

      Politik itu agama dan agama itulah politik

      Nawaitu, pertuturan dan perbuatan semuanya disempadani dengan agama

      Melainkan mereka yang tidak beragama

      Wasiat dari Imam Al Syafiee mengatakan

      "Nanti diakhir zaman akan banyak Ulamak yang membinggungkan umat, sehingga umat binggung untuk membezakan dan memilih yang mana Ulamak Warosatul Anbiya dan yang mana Ulamak suu' yang menyesatkan umat."

      Imam Al-Syafiee rahimahullah pun melanjutkan:

      "Carilah Ulamak yang paling dibenci oleh orang-orang kafir dan orang munafik, dan jadikanlah ia sebagai Ulamak yang membimbing kamu, dan jauhilah Ulamak yang dekat dengan orang-orang kafir dan munafik kerana ia akan menyesatkan kamu, menjauhi kamu dari keredhaan Allah SWT."

      Fahami betul-betul wasiat dari Imam Syafiee

      Atau kamu ada hujah yang boleh melemahkan wasiat Imam Al Syafiee ni?

      Padam
    4. jgn sembarangan tafsir kata2 imam shafie tu. kenapa terus merasa pas lah ulamak yg betul dibenci kafir.

      apa bukti pas dibenci kafir? adakah akhlak pas yg menyebabkan pas ditolak islam dan sebahagian bukan islam.

      masalahnya ulamak pas itu pun merapati golongan umno dan BN yg juga ramai kafir. kita tk kata umno munafik sebagaimana kita tk setuju amanah dituduh munafik.

      sirah Nabi saw dan akhlak Baginda saw terhadap org bukan islam itu yg patut dijadikan hujah kerana sirah lebih lengkap biji butirnya.

      kata2 imama shafie itu mesti dirujuk asal usulnya. mungkin beliau merujuk kepada keadaan semasa dizaman beliau sendiri.

      kalau sirah Nabi saw itu adalah sunah yg perlu diikut kerana valid sehingga akhir zaman.

      munafik dan kafir yg macamana yg menyesatkan tu? ini perlu tgk kepada kes tak boleh pukul rata semua.

      masalahnya semua hujah2 itu menjurus kpd menganggap pas lah yg empurna dan pihak baik yg dimaksudkan. tidak ada dalil yg boleh mengesahkan pas lah golongan yg baik itu.

      pas hanyalah sebuah parti yg juga mendukung demokrasi. kot kalau nk kata demokrasi itu konsep kafir lah.

      kau yg sepatutnya menghurai hujah butiran ciri2 apa org kafir dan munafik yg imam shafie maksudkan. jgn ambil secara dangkal dan berat sebelah.

      Padam
    5. Takkan Ustaz Ahmad Awang yang berkomplot dengan kafir DAPigs mementerai Perjanjian Pangkor 2 dibenci oleh kafir DAPigs pulak, itu menunjukkan Ustaz Ahmad Awang tunduk pada kehendak kafir

      DiMalaysia ni PAS amat dibenci oleh kafir terutama DAPig dan diikuti oleh MCA dan MIC

      Bukti kenapa PAS dibenci oleh kafir berlambak ada didepan mata tak perlukan nak dibuktikan lagi

      PAS rapat dengan UMNO tidak semesti PAS tunduk pada UMNO apatah lagi MCA dan MIC

      PANdir bukan saja rapat dengan DAPigs bahkan PANdir tunduk dengan kemahuan DAPigs, semua ni nampak terang dan nyata

      Bukan PAS yang tuduh PANdir munafik tetapi perbuatan mereka sendiri menjurus kearah munafik

      Kata-kata Imam Al Syafiee bukan merujuk pada keadaan dizaman beliau, Imam Al Syafiee memberi amaran kelada umat akhir zaman, fahami dulu kata-kata Imam Al Syafiee

      Kalau bukan kita umat akhir zaman mungkin zaman anak-anak cucu kita, fahami dulu apa yang dikatakan oleh Imam Al Syafiee

      Memang sirah Rasulullah SAW valid sampai ke kiamat, Imam Al Syafiee berkata-kata pun berpandukan Al Quran dan sirah Rasullalh SAW, sebabnya Imam Al Syafiee adalah seorang yang mempunyai ilmu agama yang tinggi

      Kamu boleh saja ketepikan kata-kata Imam Al Syafiee dan hanya berpegang pada sirah Rasulullah SAW dan Al Quran, maksud kamu disini kata-kata Imam Al Shafiee boleh lagi dipertikaikan

      Kafir dan munafik yang menentang syariat Islam, berbaiah pun dilanggarnya, kerusi pun dibawa lari

      Setakat ini hanya PAS yang meletakkan Islam sebagai garis sempadan, tiada lagi parti yang seperti PAS di Malaysia, kalau ada yang lebih baik dari PAS sila kemukakan

      Dah terang dan jelas kata-kata Imam Al Syafiee, cuma kamu je yang pusing-pusing kerana amarah kamu terhadap PAS

      Padam
  8. "Carilah Ulamak yang paling dibenci oleh orang-orang kafir dan orang munafik, dan jadikanlah ia sebagai Ulamak yang membimbing kamu, dan jauhilah Ulamak yang dekat dengan orang-orang kafir dan munafik kerana ia akan menyesatkan kamu, menjauhi kamu dari keredhaan Allah SWT."

    BalasPadam
  9. Hadigol,

    Kalau ikut sirah Nabi saw, maka jelas ada terjadinya perang antara org islam dan musyrikin.. bukan sekali malah lebih drpd sekali..

    Agak2 kalau ikut sirah Ahmad Awang, agak2 berani ke nak menentang kehendak DAP yg majoritinya al musyrikin..

    BalasPadam
  10. Mmmm taksubb sungguh pas ni.

    Klu merentah msia mampuih dibunuh semua bkn islam dn amanah..

    Betullah pas dh anggap islam tu pas. Pas tu islam. Pas bkn parti agama lg tp dh jadi agama baru bg penyokongnya..

    semuga pas hancur

    BalasPadam
    Balasan
    1. Jom kita sama2 hayati saranan Imam Syafei tu.. PAS bukan agama cuma PAS hanyalah salah satu landasan jamaah utk mencari keredhaan Allah..

      Padam
  11. siapa ulamak yg dibenci munafikun dan kafirun?

    atau ulamak tu yg benci kafiran dan cop org lain munafikun.

    atau ulamak tu sendiri yg berperangai buat org kafir dan 'munafikun' benci dia?

    waaahh senanglah mcm tu.. kalau aku ulamak, aku bebas lah buat sesuka hati tak perlu jg akhlak dan adab sopan.. nanti org kafir dan islam lain benci aku.. aku gunalah kata2 imam shafie utk kepentingan aku.

    aku ulamak, bebas utk aku label saja org kafir dan islam lain dgn label2 buruk.. dibeli, diperkuda, barua, tolol, babi dalam bukit, butir2 taik (pengotor punya ulamak), munafik haraki, liberal dll. then bila depa marah aku, aku guna kata2 imam shafie ikut sedap aku.

    then aku rasuah, aku makan dedak, aku ponteng kewajipan usul ruu 3kali (aku ada hal kat nippon), aku jadi pasu bunga kt parlimen.. bila org tak suka aku, aku gunalah kata2 imam shafie tu.

    masalahnya siapa yg istihar seseorg itu ulamak? hanya kerana berkelulusan agama. ramai lagi org luar dr parti agama pun ada kelulusan agama. Hanya kerana pakai serban dan jubah? Singh pakai serban, yahudi pun berjubah.

    so siapa ulamak tu? yg digelar oleh manusia atau yg diiktraf Tuhan merujuk AlQuran dan Hadis. Atau diri sendiri yg perasan merekalah ulamak yg benar, org lain semua ulamak suuk.

    adakah ulamak tu ahli dewan ulamak pas saja? kalau gitu parti lain pun blh tubuh.. dewan ulama DAP (dlm DAP pun ada islam), dewan ulamak pkr (dlm PKR ada kelulusan agama), dewan ulamak Amanah (dlm Amanah pun ramai ustaz2) dll. terus dpt jadi ulamak dan sesiapa pun jgn tk setuju dan menentang ahli dewan ulamak tersebut ... nnti guna kata2 imam shafie baru tau.

    so kalau selain pas itu munafik dan kafir, siapa pula umno? mualaf? Umno baru bersunat ke? Umno dapat kelebiha sebb mualaf kalau merompka sampai susah negara pun halal. Sebb umno bagi laluan ruu355. Betul tapi yg menangguh2 laluan itu siapa? Bukan ulamak suuk ke?
    Kalau setiap kali nk pinda ruu kena buat perhimpunan di padang merbok, mampuslah rumput padang merbok tak sempat tumbuh. Walhal ruu tu nk buat di kelantan, kenapa jauh himpun kt padang merbok? Dah heboh himpun, eehh tangguh lagi. Macamana tak tangguh, baru usul aje pun, butiran takde lagi. Kalau akhirnya pun ruu355 lulus parlimen, tapi dikalangan Sultan ada yg tak setuju (Sultan ketua agama), adakah pas akan label Sultan munafik, penentang islam? Berani ke? Kata takut dgn Tuhan saja? Kata pejuang islam, kata nk syahid, takkan penjara pun dh takut?

    Eeehhh tau pulak kata kita kena hikmah. Wah dgn pihak yg tidak berkuasa bukan main samseng lagi, takde pulak hikmah, ini ajaran Nabi saw ke memilih2 dalam berakhlak?

    begitulah dangkalnya perasan ujud takabur dan riak yg ada dlm diri org pas.

    Semenjak TGNA meninggal, pas di bawah hadi sudah hancur dan rosak akhlak islam mereka.

    BalasPadam
  12. Hadigol, ni aku nak jawab..

    siapa ulamak yg dibenci munafikun dan kafirun? (DAP ADA JAWAPAN)

    atau ulamak tu yg benci kafiran dan cop org lain munafikun. (KAFIR HARBI MEMANG PATUT DIBENCI, MUNAFIKUN JUGA)

    atau ulamak tu sendiri yg berperangai buat org kafir dan 'munafikun' benci dia? (KALAU SESEORG ULAMAK MASIH BOLEH BERDIAM DIRI BILA KAFIR HARBI MENGHINA ILMUWAN ISLAM DGN LABEL SYAITON, MEMANG AKAN DISUKAI OLEH KAFIR DAN MUNAFIKUN)

    kalau aku ulamak, aku bebas lah buat sesuka hati tak perlu jg akhlak dan adab sopan.. nanti org kafir dan islam lain benci aku.. aku gunalah kata2 imam shafie utk kepentingan aku. (KALAU BENAR2 ULAMAK, DIA AKAN TERASA MARAH JIKA ADA KAFIR HARBI HINA ILMUWAN ISLAM)

    aku ulamak, bebas utk aku label saja org kafir dan islam lain dgn label2 buruk.. dibeli, diperkuda, barua, tolol, babi dalam bukit, butir2 taik (pengotor punya ulamak), munafik haraki, liberal dll. then bila depa marah aku, aku guna kata2 imam shafie ikut sedap aku. (YG INI AKU BG JAWAPAN DI BAWAH NANTI SBB PANJANG)

    then aku rasuah, aku makan dedak, aku ponteng kewajipan usul ruu 3kali (aku ada hal kat nippon), aku jadi pasu bunga kt parlimen.. bila org tak suka aku, aku gunalah kata2 imam shafie tu. (KALAU ADA TERIMA DUIT DRPD DAP SETIAP BULAN MMG DIKIRA RASUAH DAN SEHINGGA KINI MASIH TIADA JAWAPAN SIAPA AHLI PARLIMEN YG TAK PERNAH PONTENG)

    Hanya kerana pakai serban dan jubah? Singh pakai serban, yahudi pun berjubah.(KALAU DAH SAMPAI BOLEH SAMAKAN SINGH DAN YAHUDI DGN ULAMAK, INI BOLEH DIKATAKAN MEMBENCI ULAMAK)

    so siapa ulamak tu? yg digelar oleh manusia atau yg diiktraf Tuhan merujuk AlQuran dan Hadis. (YG INI KALAU TANYA USTAZ PASTI KITA BOLEH DAPAT JAWAPAN. JANGAN TANYA PEMIMPIN DAP)

    adakah ulamak tu ahli dewan ulamak pas saja? kalau gitu parti lain pun blh tubuh.. dewan ulama DAP (dlm DAP pun ada islam), dewan ulamak pkr (dlm PKR ada kelulusan agama), dewan ulamak Amanah (dlm Amanah pun ramai ustaz2) dll. terus dpt jadi ulamak dan sesiapa pun jgn tk setuju dan menentang ahli dewan ulamak tersebut ... nnti guna kata2 imam shafie baru tau. (ANTARA CIRI2 ULAMAK IALAH BILA ADA KAFIR HARBI HINA ILMUWAN ISLAM DGN LABEL SYAITON, DIA TAK SENANG DUDUK)

    Umno dapat kelebiha sebb mualaf kalau merompka sampai susah negara pun halal. Sebb umno bagi laluan ruu355. Betul tapi yg menangguh2 laluan itu siapa? Bukan ulamak suuk ke? (ULAMAK SUU IALAH DIA MASIH BOLEH BERDIAM DIRI BILA ADA KAFIR HARBI HINA ILMUWAN ISLAM DGN LABEL SYAITON)
    Kalau setiap kali nk pinda ruu kena buat perhimpunan di padang merbuk, walhal ruu tu nk buat di kelantan, kenapa jauh himpun kt padang merbok? (SEBAB RUU355 PERLUKAN KELULUSAN PARLIMEN BUKAN DUN KELANTAN DAN TERENGGANU) Kalau akhirnya pun ruu355 lulus parlimen, tapi dikalangan Sultan ada yg tak setuju (Sultan ketua agama), adakah pas akan label Sultan munafik, penentang islam? (KALAU SEDARI AWAL SULTAN2 KELANTAN DAN TERENGGANU DAH PERKENANKAN UNDANG2 JENAYAH SYARIAH, APAKAH ALASAN UTK SULTAN MENOLAK PULA? BG NEGERI2 LAIN MUNGKIN BOLEH SBB BELUM ADA LAGI UNDANG2 SEMACAM DI K’TAN DAN T’GANU)

    Wah dgn pihak yg tidak berkuasa bukan main samseng lagi, takde pulak hikmah, ini ajaran Nabi saw ke memilih2 dalam berakhlak? (NAK SOLAT HAJAT PUN DIKATAKAN SAMSENG? INI DAP AJAR KE?)

    begitulah dangkalnya perasan ujud takabur dan riak yg ada dlm diri org pas. (KALAU DAH BACA JAWAPAN2 AKU DI ATAS, SIAPA YG TAKABUR DAN RIAK SEKARANG KALAU BUKAN MUSUH PAS!)

    Semenjak TGNA meninggal, pas di bawah hadi sudah hancur dan rosak akhlak islam mereka. (SEMENJAK ARWAH TGNA KEMBALI KE RAHMATULLAH, MUDAH KITA KENAL SIAPA KAFIR HARBI DAN SIAPA PULA SEKUTUNYA)

    BalasPadam
    Balasan
    1. Utk jawapan label melabel di bawah:

      Terima kasih .. Ok sekarang aku nak jawab.. setahu aku yg dah lama mengikuti arus politik negara, apa yg aku tahu dan boleh jelaskan ialah spt di bawah:

      1. Tauke pil kuda - ini terbukti tidak ditujukan kpd sesiapa spt yg dibuktikan di mahkamah.. namun pas dah lama boikot atau membantah jika calon parti mana2 sekalipun terdiri drpd pengedar pil kuda, berfahaman marxist, sosialis, kaki fitnah, kaki lompat parti dan rasuah serta lain2 yg tak sepatutnya..

      2. Barua - jika seseorg itu polis kita perlu melabelnya sbg polis.. jika seseorg itu askar kita perlu melabelnya sbg askar.. dan begitu jugalah jika seseorg itu barua!.. Sekiranya pan rasa bukan satu kesalahan akan adun dan ahli parlimen yg melompat parti; itu masalah pan sendiri.. sdgkan dap sendiri menggelarkan pengkhianat kpd adun2nya yg tinggalkan parti baru2 ini di melaka..

      3. Babi - ini hanya perumpamaan tapi diputarbelit oleh puak pan.. iaitu "Seperti anjing menyalak babi di sebalik bukit" bermaksud inilah penentangan yg perlu dilakukan terutamanya terhadap umno dan musuh pas lainnya.. bukannya penentangan yg sia2 oleh pan spt dlm isu bantah pesta arak DALAM HATI iaitu "Seperti anjing menyalak bukit"..

      4. Biawak - "Seperti memikul biawak hidup" inilah perumpamaan yg dipetik.. maksudnya di sini ialah jika pas masih mahu berbaik lagi dgn dap, akibatnya akan memberi kesan negatif oleh sokongan melayu islam kpd pas.. mana mungkin mereka hendak mempercayai dap lagi terutamanya setelah melihat gelagat dap dan sekutunya dalam isu RUU 355 dan pesta arak..

      5. Kafir - di dalam amanat hanya ada perkataan kafir dlm ayat yg lebih kurang "Kita tak perlu masuk hindu, tak perlu masuk buddha tapi kita boleh jatuh kafir hanya jika berkata politik suku agama suku".. selain daripada itu perkataan kafir hanyalah diputarbelit oleh umno dan pan..

      6. Munafik - jika seseorg boleh menerima serta berdiam diri bila ada seorg kafir harbi menghina ilmuwan islam dgn label SYAITON dan juga bila ada penganjuran pesta arak secara terbuka sehingga mengganggu sensitiviti org beriman (bukan org munafik), apakah ada lagi label yg lebih sesuai utk digunakan?

      Itulah penjelasan saya... sekian..

      Padam
    2. Belum dgr lg perkataan2 itu dpd mulut dap amanah dan PH.. walau apapun tafsiran suci walaun.

      So mcmana nk sokong parti agama taksub yg dangkal

      Padam
    3. Org yg paling dikalangan kamu adalah yg paling baik akhlaknya.... bukan org yg kemaruk nk tambah hukuman syariah sampai melabel org munafik dn kafir harbi.

      Padam
    4. Nabi saw dibaling batu berdarah di taif.. Baginda saw tidak balas dgn selori batu lagi dan label org taif kafir harbi munafik anti islam.

      Kn jauh tu akhlak parti agama dgn Nabi saw... so mcmana nk sokong

      Padam
    5. Kamu kt dap amanah adalah harbi dan munafik yg mesti dihapuskn...tp presiden kamu blh berprluk cium dgn golongan yg menghina sahabat rdh..merogol beribu muslimah..bunuh umat islam..pijak quran bom masjid...cincang kanak2 di syria...

      Kot ye pun mereka tu agen amerika..apakah kanak2 org tua perempuan2 muslim yg jd mangsa pun agen amerika juga?

      Macamana nk sokong parti agama kamu tu

      Padam
    6. Kamu kt jgn guna nama tgna sebb beliau guru kamu semata2...org lain tklayak..

      Bila masa tgna pernah istihar yg kamu saja murid beliau?

      Perubahan dlm pas sgt ketara selepas tgna tiada...maka sapa pun akn bandingkn dgn mudah diantara tgna dn hj hadi.

      Tkkn nk banding hj hadi dengan mandela kot?

      So macamana nk sokong parti agama kamu.

      Padam
    7. Anon 5:47...

      Babi dalam bukit
      Butir2 taik (unta?)

      Apa pulak tafsiran suci kamu?

      Padam
    8. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

      Padam
    9. Hadigol,

      Macamana kamu belum mendengar kata2 yg dihamburkan kpd ilmuwan islam dgn label SYAITON oleh DAP dan diredhai oleh sekutunya? Bermakna kamu sudah ditulikan oleh tokeh keramat kamu, betul kan?

      Adakah dikira berakhlak jika hanya berdiam diri bila ada ilmuwan islam dihina dgn label SYAITON? Kemudian, bilamasa pulak PAS nak tambah hukuman syariah? PAS hanya hendak laksanakan hukum syariah yg kita tahu amat dibenci oleh kafirun dan munafikun..

      Apa yg TGHH tak dihina oleh kafir dan munafikun? Yg terbaru difitnah dgn RM90 juta namun beliau masih bersabar walaupun amat melukakan hati beliau dan ahli2 PAS.. munafikun mana nak rasa benda2 macam ni.. pesta arak secara terbuka pun mereka tak rasa apa2 pun..

      Bila pulak aku kata kafir dan munafikun mesti dihapuskan? Kalau tanpa mereka, tiada lagi dugaan kpd kami spt difitnah dan dihina SYAITON dan sebagainya.. maka dapatlah kami mengadu kpd Allah (bukan kpd DAP)..

      Aku cuma nasihat jgn diguna nama arwah TGNA demi survival parti PAN kerana arwah TGNA pernah difitnah oleh pemimpin PAN bhw arwah akan masuk PAN jika masih hidup?..

      Bab babi tu sila rujuk kpd no. 3, sila baca betul2 bro.. TGHH sudah menjelaskan maksud butir2 tahi sebelum ini iaitu lebih kurang bermaksud turun temurun.. sbg cth DAP ni butir2 tahi PAP bermaksud DAP turun temurun daripada PAP.. tak ada maksud yg buruk pun spt fitnah arwah TGNA masuk PAN!.. lain kali sila dgr ceramah ulamak.. bukannya dgr ceramah DAP utk dijadikan panduan berpolitik (islam).. tu yg jadi sesat politik..

      Padam
    10. Aku hairan bagaimana tgna boleh sampai ke rumah dap utk berdakwah dn mendekati mereka dn mengetuk hati mereka... begitu hebat beliau mengikut akhlak Nabi saw dlm berdakwah.... tapi sgt berlawanan dgn sikap hj hadi.

      Siapapun yg kt syaitan pun... caranya samada saman dn nasihatkn. Apalah hnya dgn kerana dikata syaitan maka tertutup la pintu dakwah utk mereka.

      Padam
    11. Aku setuju tentang apa yg kamu katakan pasal arwah TGNA.. mana mungkin kami nak nafikan segala pujian dari pengikut beliau.. kecualilah fitnah terhadap arwah oleh dua org yg berikut ini.. iaitu husang.. husang lagi?.. yg dia fitnah kata arwah jika masih hidup akan masuk PAN.. fitnah begini yg kami tak boleh terima namun fitnah ini boleh diterima pula oleh para penyokong PAN..

      Satu lgi fitnah ialah Tun M yg mengatakan PAS punca perpecahan Melayu sejak sekian lama.. ini dgn jelas memfitnah PAS termasuk mantan mursyidul Am PAS arwah TGNA.. sekali lagi kami tak boleh terima fitnah jahat Tun M ini terhadap arwah TGNA, namun boleh pula diterima oleh para penyokong PAN.. di sinilah letaknya perbezaan antara PAS dan PAN..

      Utk pengetahuan Hadigol, PAS dah lama ada DHPP iaitu Dewan Himpunan Penyokong PAS yg terdiri daripada non muslim zimmi.. maka dah lama tuan presiden menyantuni golongan ini.. cuma tak dimaklumkan kpd pihak luar shj.. sekian..

      Padam
    12. Pas bukan punca perpecahan melayu tp punca perpecahan dlm pas sendiri.. iaitu doktrin hj hadi.

      Maka tulisan mu amat jelas pas memang anggap amanah munafik dn dap harbi. Tp itu pendapat kamu bukan tuhan turunkn wahyu sahkn.

      Kecuali kamu dh anggap hj hadi tu ayatollah yg dpt ilham dr Allah sentiasa.

      Yg sokong kamu zimni yg xsetuju kamu harbi dan munafik. Yg bg dedak diala amirulmukminin ye.

      Husam berckp sebagai andaian saja. Bkn fitnah. Kamu pun fitnah tgna kunun hnya kamu anak murid beliau.

      Husam pun guna perkataan jika. Andaian semata2. Tula masalah gerakan islam masakini.. fanatism dn tksub pd figure.

      Mereka mngagungkn pemimpin sehingga mcm maksum dan tk blh dikritik langsung.

      Hnya kerana dap kt syaitan maka dh istihar perang. Pergi la bersemuka dn tnya apa mksud setan tu. Hakikatnya hnya Nabi saw yg tkblh diganggu syaitan.. yg lain xlepas.

      Husam byk dedah kelemahan pentadbiran kelantan. Ia perlu dijawab dgn ilmiah dn berasas. Klu jwb dgn kebencian nnti husam yg untung dpt simpati.

      Isu 90j... belum apa2 dh kt fitnah. Biarlah perkara itu sampai ke mahkamah rakyat nk tau sapa yg salah.

      Nadihat aku xperlu taksub pd sesiapa.. amat bahaya pada iman dn akidah. Klu arak senang fhm memang mungkar. Tp klu sesat dlm beragama ini amat malang dn byk berlaku dimana2.

      Klu kluar pas jd munafik... maka dulu datuk asri datuk mohd nasir kluar pastubuh hamim berjasa. Nakaie kluar pas...adakh mereka munafik juga.

      Munafik adalah dlman pas yg mulut mengaku pas sokong pas tp hati lain. Yg kluar pas dgn terang bukan munafik. Mereka org yg ada maruah dn pendirian. Itu hk mereka dilindungi undang2.

      Pemimpin pas dulu tkpernah label munafik kpd yg kluar pas sebb mereka fham agama... tk mcm pemimpin sekarang ini.

      Yg mengadai negara pd kuasa komunis tk pulak dianggap munafik tp muaalaf yg mesti disayangi.

      Rakyat melihat dedakla puncanya.

      Zaman tgna tkde isu dedak ni sebb memang dijaga sungguh jgn ada yg makan dedak...hingga terpaksa buat baiah.

      Zmn ni yg pertahan prinsip diugut dgn baiah. Paksa org cerai demi agama pas. Baiah tu pd allah.. biarlah allah yg hukum.

      Klu kamu yg nk hukum jgn baiah dgn nama allah... baiah lah dgn nama hj hadi 3x.

      Mcmana nk sokong parti agama ni.

      Padam
    13. Aku tk label harumanis dlm pas munafik.. tp klu nk label munafik pun tentulah yg bersifat luar lain dalam lain.

      Tp jgn tgk harumanis saja. Ada puak tu pun mulut nk lawan bn tp perbuatan sgt mesra bn. Ni pun ada ciri munafik jg.. apatah lg menggunakn nas2 agama ikut tafsiran sempit sendiri.

      Luar hijau dlm oren lbh baik dpd luar hijau dlmnya keris. Sebb oren melawan prnyelewengan keris sedangkn sokong keris sama dgn mnyokong penyelewengan.

      Padam
    14. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

      Padam
    15. Perpecahan dalam PAS hanya bermula bila tertubuhnya PASMA..

      Aku tidak menuduh mereka munafik tapi kpd individu kafir mungkin juga; sbb mmg jelas menentang ilmuwan islam yg isi alQuran memang tersimpan erat di dalam mindanya namun dihina sebegitu rupa oleh si kafir yg harbi.. tiada bukti jelas org PAN ambil kesah akan hal menghina si pejuang alQuran itu..

      Hahahahahahhhaha husam hanya buat andaian shj.. beginilah pemikiran di kalangan PAN yg berjaya didoktrinkan oleh DAP iaitu kita fitnah dulu; kalau kantoi, kita kata itu hanya ANDAIAN shj.. bull shit punya khodam DAP ni..

      Terkejut beruk aku bila barua DAP boleh kata HANYA shj kpd perbuatan menghina SYAITON ke atas Dr Zakir Naik oleh si kafir harbi.. saksikanlah wahai rakan2 pembangkang melayu islam semua.. inilah pemikiran sebenar PAN!!

      Cuba bgtahu sekarang ni husam dapat simpati ke? Sdgkan himpunan klepetokrasi pun dia tak berani turun kerana dah tahu dia bukan dapat simpati malah dicemuh pula kerana gagal keluarkan bukti akaun affin.. mungkin PH ada 80K penyokong tapi oleh kerana tak mahu diklepet lagi oleh husam maka yg hadir cuma 8K shj..

      Isu pentadbiran kelantan mungkin aku dah jawab semua.. alhamdulillah..

      Kekadang kita terlalu nampak kesah org lain yg tersangat taksub (kononnya) kpd pemimpin beriman sehingga kita sendiri pun tak perasan yg kita sendiri dah lama taksub kpd pemimpin kafir..

      Keluar PAS semata2 tak menjadikan kita sebagai munafik.. namun ia lebih kpd pembawakan sikap kita terhadap beberapa perkara hukum yg dapat menjelaskan samada kita akan jadi munafik atau tidak.. sbg cth dalam isu RUU 355, pesta arak terbuka, penghinaan SYAITON kpd ilmuwan islam yg sudah terbukti berjaya mengislamkan ribuan kafir dan lain2.. makanya jika kita bersikap ala munafik dalam isu2 itu maka kita boleh jadi munafik walaupun kita masih berada di dalam PAS..

      Kalau zaman dulu tak ada dedak, mana mungkin ada yg tergamak membocorkan rahsia parti dan keputusan2 penting parti kpd pihak luar dalam masa hanya setengah jam selepas mesyuarat parti.. kalau nak tgk ciri ....... lagi ialah bilamana di depan arwah sanggup berbaiah dgn nama Allah tapi bila arwah sudah tiada, sanggup pula melanggar baiah.. ntah laa..

      Jangan samakan PAS dgn pihak lain di mana PAS hanya bekerjasama dgn UMNO/BN utk perkara kebaikan demi islam dan rakyat shj.. ada pihak lain pula yg bukan shj sanggup bekerjasama dgn pihak yg berbuat ‘kebaikan’ tapi dalam masa yg sama masih sanggup berdiam diri dlm hal2 yg memburukkan islam spt menghina ilmuwan islam yg telah terbukti berjaya mengislamkan ribuan kafir dgn gelaran SYAITON..

      Sekian..

      Padam
    16. Mana Hadigol, aku tunggu ni.. kan dah kena 2-0 keh keh

      Padam

Komenlah dan berhujahlah dengan baik...

Iklan Penaja 2

Hasil carian imej untuk bisnes mudah

Catatan Popular Mingguan

Senarai Blog...Geng

Popular Posts

Iklan C

Blog Archive