Iklan Penaja 1

Picture

Ahad, Oktober 08, 2017

Pasar Peduli Rakyat Hulu Langat diserbu orang ramai

Pasar Peduli Rakyat yang dianjurkan oleh AMANAH Hulu Langat mendapat sambutan yang sangat menggalakkan hari ini.
Dengan pelbagai barangan keperluan di sediakan, penduduk di sekitar Taman Sri Nanding berpusu-pusu mendapatkan keperluan harian mereka.
Minyak masak, telor, gula, tepung, pakaian dan sebagainya dijual dengan harga yang sangat berpatutan.
Minyak masak 1 kg dijual hanya dengan RM2 sebotol.
Menurut jurucakap Wanita AMANAH Hulu Langat yang menganjurkan pasar ini dengan kerjasama AMANAH Dusun Tua, ia dianjurkan untuk membantu orang ramai dalam menghadapi kenaikan kos sara hidup.
“Ini adalah sumbangan kecil kami untuk membantu rakyat yang sedang berhadap masalah sekarang,” katanya.
Beliau berjanji akan memberikan khidmat lebih baik jika Pakatan Harapan dipilih dalam pilihan raya umum akan datang.
Turut berkempen kepada orang ramai di pasar itu adalah Ketua Pemuda AMANAH, Mohd Sany Hamzan.
Beliau berharap sedikit sumbangan AMANAH ini memberi manafaat kepada masyarakat setempat.
mdl
Picture

21 ulasan:

  1. Satu gerak kerja yang mulia oleh PANdir, tapi mereka tetap pengkhianat.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Pengkhianat adalah mereka yang tak amanah malah merembat wang Negara... Yang menyokong dan belum capai tahap kebijaksanaan seperti kami....semuga Allah bijak kan kepala otak anda untuk tolak BN atau kekal kan lah anda dengan tahap Bangang yg hampir biol....

      Padam
    2. Tahap kebijaksanaan kami melebehi tahap kebijaksanaan golongan yang hipokrit, kami bukan saja tolak BN malah kami juga menolak PH, Allah SWT menganugerahkan kebijaksanaan kepada kami untuk memilih pemimpin yang sentiasa meletakkan hukum hakam Al Quran dan perintah Allah SWT melebehi segalanya, kami bersyukur kerana kami tidak termasuk golongan seperti kamu dan kami menolak pemimpin yang tiada prinsip, hipokrit, penyamun, zalim, pemimpin dari golongan kafir dan lebih teruk lagi pemimpin yang selalu mempertahankan aktiviti maksiat dan bergelumang dengan dosa, itulah erti sebenar kebijaksanaan. Ingat tu.

      Padam
    3. Hipokrit tu PAS hahahaha!!!

      Hadi mengeluarkan kenyataan syirik menyamakan Allah dengan makhluk, itu ikut hukum-hakam al-Quran dan perintah Allah ke???

      Diri sendiri pun syirik tak berprinsip label orang lain macam-macam!!!

      Patutlah digelar PIGS!!!

      Al-Quran kata babi tu haram kenapa nak ikut PIGS hahahaha!!!

      Bodoh sangat walon2 PAS!!!

      Padam
  2. khianat kat mana pula en walaun ooiii,

    hangpa ni memang betuilah betuilah parti suci..pasai semua orang salah hangpa saja yg baik, yg alim, yg mulia dan yg paling best sekali hangpa saja yg ada no ahli yang boleh guna sebagai tiket sah untuk masuk syurga...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Alhamdulillah.. Aamiin yaa robbalaalamiin..

      Padam
    2. Bila cakap ada no keahlian PAS Allah kata lulus masuk syurga itulah kenyataan oleh Ustaz AJK PAS Pusat yang bodoh (memang bodoh pun, belajar tah ke mana), daripada parti yang bodoh (PAS) dan dipercayai oleh ahli-ahli yang bodoh (Walaon).

      Sindiran macam tu dia cakap Alhamdulillah???

      Bukannya nak insaf!!!

      Di fastaqim unit IT PAS rugi RM90k sebab kilat semasa Nasaruddin Daud nak berhujah!!! Kenapa PAS yang kena, wartawan-wartawan lain tak kena pun???

      Allah tunjuk lagi, doa PAN jahanam PAS sendiri yang jahanam kata DAPigs, sendiri jadi PIGS. Sekarang kena lagi???

      Berapa banyak dah Allah nak tunjuk tak sedar-sedar???

      Bodoh macam Abu Lahab kot hahahahaaaa!!!

      Padam
    3. Nak kata apa pun katalah nobody demi menyedapkan hati kamu.. kami tahu pan kini terluka akibat tamparan 200K lebih muslim dan zimmi.. kita tgk sabtu ni boleh tak pan kumpul 2K lebih muslim dan harbi.

      Padam
    4. Kalau ikut PAS, tiap-tiap kali pilihanraya menang, tetapi kalah juga!!!

      Kalau doa jahanam PAN parti sendiri kena jahanam!!!

      Kalau kata LGBT, di Kelantan sendiri kes HIV akibat gay meningkat!!!

      Kalau kata DAPigs, Allah sendiri hina PAS sebagai PIGS!!!

      Kalau kata nak saman Dato Husam, sampai sekaranglah tak saman!!!

      Kalau kata Harakah maju jaya, Harakah sedang di ambang bankrup!!!

      Kalau staff PAS kata Vocket beri iklan lucah, staff HArakah sendiri kantoi rupa-rupanya tengok laman web blue!!!

      Ini ke pejuang Islam hahahaha!!!

      Padam
    5. Jadi kalau nak tahu kebenaran daripada PAS kena baca terbalik.

      Contohnya 200 ribu orang maksudnya 20 ribu je!!!

      Contohnya tak boleh azan di Pulau Pinang maksudnya boleh azan di Pualu Pinang!!!

      Contohnya kalau PAS demo arak di Selangor maksudnya belum ada pesta arak di Selangor, yang ada di Johor dah bertahun-tahun, di Kuala Lumpur dah lima tahun dan di Melaka dah bertahun-tahun!!!

      Contohnya kalau Nik Abdul kata Amanah pergi meninggal maksudnya PAS sedang nazak nak meninggal dunia!!!

      Kalau PAs kata tokoh-tokoh negara nak sertai PAS maksudnya tak ada tokoh negara yang nak sertai PAS hahahahahahha!!!!

      Padam
    6. Nama-nama mereka yang difitnah akan menyertai PAS dengan komen mereka sekali (kejutan Fastaqim 2.0)

      DATO’ HAJI ISMAIL YAHYA - bekas Ketua Hakim MAHKAMAH SYARIAH

      “Bila pulak. Dini hari tadi saya terbaca beberapa watscharts yg saya gi ke Fastaqim. Walhal saya di KL sejak 26 Sept lagi. Ada program UU dan Syariah hingga 28 September.

      Pada 28 September itu juga anak kedua saya masuk wad di Sunway Medical Centre, Bandar Sunway, kerana masalah batu karang.

      Sabtu kemarin operation membuang hempedunya telah dijalankan. Saya masih di KL menunnggu dia ‘discharge’. Ikut orang tak ada akhlak menfitnah rosak binasa kita. Pembuat fitnah mereka tak takut dosa.

      Berbohong dah jadi asam garam kehidupan mereka. Tanpa asam garam mereka tidak boleh hidup. Buruk sangka juga tetap di dada mereka.

      Mereka perlukan itu semua semata-mata nak kan kekuasaan" jelasnya dalam satu kenyataan.

      Padam
    7. DATO WAN MAT AMIN WAN DAUD - Bekas Pengurus Besar KETENGAH

      “Saya menafikan sama sekali dakwaan bahawa menyertai Pas atau akan menyertai Pas.
      Peliklah, bagaimana pihak itu boleh menyatakan saya menyertai Pas dan akan muncul dalam program anjuran Pas itu.

      Saya cukup kesal dan menafikan sekeras-kerasnya tindakan memfitnahnya itu.

      Macam mana saya hendak ke Fastaqim sedangkan saya dan keluarga sedang bercuti di Indonesia iaitu sejak Rabu lalu bertolak ke Indonesia ini”, jelasnya kepada wartawan Teganukita/TIT.

      Padam
    8. PROF DATO’ DR AZIZ DERAMAN - Bekas Naib Canselor UMT

      “Saya menafikan sama sekali khabar itu dan ia suatu fitnah ke atas saya yang tersebuar dalam laman sosial bahawa saya akan menyertai Pas.

      Tidak ada sebab untuk orang ramai mempercayai fitnah kerana ia sengaja ditimbulkan oleh pihak tidak bertanggungjawab dengan niat tidak baik untuk hangatkan program parti itu.

      Semua khabar angin itu tidak benar. Saya mengutuk sekeras-kerasnya orang yang memulakan viral fitnah besar itu.

      Ia sangat tidak betul dan kerja ‘orang gila” katanya kepada wartawan Teganukita/TIT.

      Padam
    9. CIKGU ZAKARIA HUSSIN - bekas PENGARAH PENDIDIKAN Negeri Terengganu

      “Saya menafikan sama sekali pembabitan dalam sebarang parti politik Pas.

      "Saya menumpukan sepenuh perhatian kepada keluarga dan ibadat di Mak Lagam Kemaman. Amat bahagia dengan kehidupan kini selepas bersara pada April 2015 yang lepas.

      "Saya terkejut dengan tular berkenaan yang diterima sendiri melalui whatsapp, malam tadi, sehingga ada rakan yang menghubungi melalui whatsapp.

      "Pada mulanya saya terkejut, namun dalam dunia teknologi maklumat apabila manusia sewenang-wenangnya melontarkan fitnah tanpa batas, saya rasa tidak perlu dilayan.
      "Bagaimana pun saya segera memberi respon balas untuk membela diri saya dalam kumpulan whatsapp malam tadi bahawa saya tidak berhasrat pun menyertai parti politik.

      "Saya lebih tenang melayan cucu-cucu di rumah selain membuat tumpuan kepada amal ibadat harian,” katanya kepada wartawan Teganukita/TIT

      Padam
    10. Sementara bekas Ketua Wanita Umno, Dr Siti Zaharah Sulaiman menafikan menyertai Pas pada Himpunan Fastaqim 2.0 di Pantai Tok Jembal, Terengganu seperti yang tular di laman media sosial.

      “Saya masih merupakan Ketua Wanita UMNO Bahagian Paya besar dan perjuangan saya dari dahulu adalah bersama UMNO"

      Padam
  3. Kejutan Fastaqim rupanya kejutan kepada PAS sendiri hahahah!!!

    Korang semua tengok komen daripada salah seorang yang dikatakan akan menyertai PAS, "Berbohong dah jadi asam garam kehidupan mereka. Tanpa asam garam mereka tidak boleh hidup. Buruk sangka juga tetap di dada mereka."

    "Mereka perlukan itu semua semata-mata nak kan kekuasaan" jelasnya dalam satu kenyataan.

    Hahahahaaaa!!!! Parti penipu, tanda-tanda orang munafiq adalah kuat menipu!!!

    Intelek mana nak join parti orang-orang bodoh ya tak??? Kalau intelek join parti orang-orang bodoh maka dialah yang bodoh hahahaha!!!

    Mana ada 200k, 20k pun tak sampai, sedapkan diri sendiri je tu hahahahaha!!!

    BalasPadam
  4. Alhamdulillah fastaqim 2.0 mencapai matlamat 200K iaitu muslim dan zimmi..

    Kita tunggu je sabtu ni.. kalau lepas 2K pun dah kira bagus.. ingat tu muslim dan harbi..

    BalasPadam
  5. Apabila sijahil berkata-kata dan berhujah maka akan terserlahlah kejahilannya.

    BalasPadam
  6. Kah kah kah, pas anjur perhimpunan nak tjk kekuatan ingatkan nak lwn pemimpin zalim,agar PH terus bjuang walau x ramai janji jatuhkan pemimpim zalim, jgn jadi mcm pas seronok bersedondong dgn pemimpin zalim, hipokrit...ingat latsngan Nabi bersama pemimpin zalim...mcm ni nsk kata ahli syurga, baik walaun kluar pas msk tabligh lg baik dot berdakwah secara harmoni tsnpa mengkafirkan org lain dan mengislsmkan yg kafir....

    BalasPadam
    Balasan
    1. Terima kasih .. Ok sekarang aku nak jawab.. setahu aku yg dah lama mengikuti arus politik negara iaitu sejak isu Aisyah dilarikan ke Australia (di mana dlm isu ini pun umno masih mahu bermain politik.. memang dah busuk umno ni!); apa yg aku tahu dan boleh jelaskan ialah spt di bawah:

      1. Tauke pil kuda - ini terbukti tidak ditujukan kpd sesiapa spt yg dibuktikan di mahkamah.. namun pas dah lama boikot atau membantah jika calon parti mana2 sekalipun terdiri drpd pengedar pil kuda, berfahaman marxist, sosialis, kaki fitnah, kaki lompat parti dan rasuah serta lain2 yg tak sepatutnya..

      2. Barua - jika seseorg itu polis kita perlu melabelnya sbg polis.. jika seseorg itu askar kita perlu melabelnya sbg askar.. dan begitu jugalah jika seseorg itu barua!.. Sekiranya pan rasa bukan satu kesalahan akan adun dan ahli parlimen yg melompat parti; itu masalah pan sendiri.. sdgkan dap sendiri menggelarkan pengkhianat kpd adun2nya yg tinggalkan parti baru2 ini di melaka..

      3. Babi - ini hanya perumpamaan tapi diputarbelit oleh puak pan.. iaitu "Seperti anjing menyalak babi di sebalik bukit" bermaksud inilah penentangan yg perlu dilakukan terutamanya terhadap umno dan musuh pas lainnya.. bukannya penentangan yg sia2 oleh pan spt dlm isu bantah pesta arak DALAM HATI iaitu "Seperti anjing menyalak bukit"..

      4. Biawak - "Seperti memikul biawak hidup" inilah perumpamaan yg dipetik.. maksudnya di sini ialah jika pas masih mahu berbaik lagi dgn dap, akibatnya akan memberi kesan negatif oleh sokongan melayu islam kpd pas.. mana mungkin mereka hendak mempercayai dap lagi terutamanya setelah melihat gelagat dap dan sekutunya dalam isu RUU 355 dan pesta arak..

      5. Kafir - di dalam amanat hanya ada perkataan kafir dlm ayat yg lebih kurang "Kita tak perlu masuk hindu, tak perlu masuk buddha tapi kita boleh jatuh kafir hanya jika berkata politik suku agama suku".. selain daripada itu perkataan kafir hanyalah diputarbelit oleh umno dan pan..

      6. Munafik - maaf yg ini saya tak pernah dengar tapi sekiranya benar ada, pastilah mempunyai alasan yg kukuh sebagaimana BARUA..

      Itulah penjelasan saya... sekian..

      Padam

Komenlah dan berhujahlah dengan baik...

Iklan Penaja 2

Hasil carian imej untuk bisnes mudah

Catatan Popular Mingguan

Senarai Blog...Geng

Popular Posts

Iklan C

Blog Archive